Gjest Smiley99 Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 (endret) Jeg har ei venninne som fikk barn for ett år siden, og venter barn nummer 2 i vår. Jeg synes at det er kjempe trivelig og koselig for hennes del, og har møtt barnet noen ganger. Hun bor noen timer unna meg og er også 21 år, like gammel som meg. Hun mener at jeg burde vise mer engasjement over barnet hennes og graviditeten. Jeg prøver å være engasjert og vise interesse ovenfor barnet hennes. Men skal jeg være helt ærlig så er jeg ikke så glad og interessert i barn. Jeg har ingenting i mot dem og har selv et tantebarn på 6 år, som jeg fryktelig glad i og elsker å være sammen med. Jeg føler bare ikke like stor engasjement og glede over andre sine barn. Sikkert fordi at jeg er ganske ung enda, og ikke ser for meg egne barn før om noen år. Jeg blir bare lei av all baby og graviditetssnakken, og lei av at jeg føler press for å bry meg så mye når jeg ikke gjør det. Hun har sagt at de som er i livet hennes er nødt til å være engasjert i barnet hennes. Fordi i barnet er en del av henne nå og betyr alt for henne. Jeg forstår at ungen hennes betyr alt, og at hun gleder seg til enda et barn. Er det bare jeg som er kjip eller kan jeg faktisk gi fullstendig faen? Endret 23. november 2020 av Smiley99
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Du er ikke kjip, du bestemmer helt selv
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Da vi var på barselbesøk til ei venninne for mange år siden, sa en tredje venninne da vi spurte om hun ville komme og se på babyen: "Nei, takk, jeg synes ikke det er så interessant." 🙈 vi lo bare vi da, hun er jo ikke interessert i barn liksom. Er det ikke verre å fake en interesse? Anonymkode: 704ef...151 17
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Jeg har to barn selv, og jeg forventer ikke annet enn at de spør hvordan det går en gang iblant, eller hører på -litt- barneprat. Jeg er ikke interessert i barn selv, og er ikke særlig interessert i å høre masse om andres barn. Anonymkode: 010af...e41 4
Gjest Smiley99 Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da vi var på barselbesøk til ei venninne for mange år siden, sa en tredje venninne da vi spurte om hun ville komme og se på babyen: "Nei, takk, jeg synes ikke det er så interessant." 🙈 vi lo bare vi da, hun er jo ikke interessert i barn liksom. Er det ikke verre å fake en interesse? Anonymkode: 704ef...151 Hahah! Er jo en ærlig sak så!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Jeg er 10 år eldre enn deg og må "fake litt" når jeg har venninne med baby på besøk. Jeg syns jo babyen er søt og det er stas at hun har blitt mor. Men jeg kan overhodet ikke relatere meg til han er så flink til å rulle, og bæsjer så mange ganger om dagen. Anonymkode: ad680...82d 14
Gliffy Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Syns du bør vise litt høflig interesse. Dette er jo viktig for venninna di, og som god venn prøver man jo å engasjere seg litt i venner sine greier. Jeg forventer jo også at venner skal vise interesse for jobben min eller andre ting jeg forteller om som er viktig for meg. Men det høres det jo også ut som du har gjort. Det er jo mora du er venn med, ikke ungen, så syns ikke hun kan forvente noe voldsomt engasjement. 10
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Jeg strekker meg langt for å vise interesse for den/det vennene mine er glad i. Om det er unger, hunder, biler, strikking eller hva det måtte være. Det koster så lite å bry meg om det de bryr seg om. Og så er det så gøy når det går begge veier😊 Anonymkode: 2b43e...1ee 5
Kokeshi Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 At du viser interesse for det viktigste i livet til venninna di, bør man kunne forvente. Men, det finnes en grense for hvor spennende det er for deg om det blir veldig mye snakk om barn. 7
Gjest Smiley99 Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 (endret) Gliffy skrev (41 minutter siden): Syns du bør vise litt høflig interesse. Dette er jo viktig for venninna di, og som god venn prøver man jo å engasjere seg litt i venner sine greier. Jeg forventer jo også at venner skal vise interesse for jobben min eller andre ting jeg forteller om som er viktig for meg. Men det høres det jo også ut som du har gjort. Det er jo mora du er venn med, ikke ungen, så syns ikke hun kan forvente noe voldsomt engasjement. Ja, jeg prøver så godt jeg kan. Gir gaver til dåp, bursdag og jul, ganske dyre gaver også (ikke at det er det viktigste). Er engasjert og viser interesse, spør hvordan det går med ungen når vi snakker sammen. Kommenterer bilde og svarer som regel hver gang på snap, når hun sender bilde av ungen som er søt. Er med på trilleturer, leker og holder ungen i fanget. Men føler meg egentlig bare falsk når jeg gjør disse tingene. Gjør det liksom bare bare for at venninna mi forventer det og skal bi fornøyd, og det er jeg lei av. Vil heller vise ekte engasjement men det er ikke bra nok. Det har egentlig bare ødelagt forholde mellom meg og venninna mi etter hun fikk barn. Det er ikke rom for å verken snakke eller finne på noe annet lengre. Har full forståelse for at ungen kommer i første rekke, men syns det er synd at man skal slutte å være den man var før. Endret 23. november 2020 av Smiley99
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Skjønner deg så godt!! Når du har en baby er du i din egen boble og alt handler om babyen. Og for de rundt som ikke har baby er dette gjesp! da vi venninnene møttes med babyene våre ble det mye babysnakk.. men til og med da ble jeg litt lei. mye skryting - min drikker med kopp, har din flaske enda?? du blir så drittlei at du har lyst å lugge de. det er fint å snakke om barna i 5 min, og det er mer enn nok. Hun hadde heller ikke slukt alt du fortalte om f eks. Trening, om hun ikke var interessert i trening. har ei venninnen som presterte å sette på en film om barnas barndom som varte i 70 min. Hun var helt i det.. jeg kjedet meg og ble sint inni meg som måtte sitte å se på de barna. Herregud, jeg har barn jeg også, men trer det ikke nedover hodet på andre Anonymkode: 97fc3...5b0 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Det hender jeg faker litt interesse. Men egentlig synes jeg babyer er totalt uinteressante. Bedre når de blir litt større. Anonymkode: fe77e...35e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 Andres avkom er ikke noe spennende eller interessant, så nei du er ikke en dårlig veninne. Jeg faker litt sånn "aww" innimellom og spør bare for deres del om ting, men det går inn det ene øret og ut det andre. Anonymkode: 7ce3b...171 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Jeg har et barn på ungdomsskolen og selv ikke jeg synes det er kult med for mye babyprat. Har valgt å kutte ned på mengden jeg ser enkelte av mine mamma-venninner... kall meg gjerne ene og det andre, men jeg trenger voksenprat også. Og hvis mammaen ikke kan gi meg litt voksenprat kan hun gi faen i å tro jeg gidder babyprat. Vennskaper går begge veier. Anonymkode: 23eae...4e1
Gjest O.G. Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 Vis høflig interesse for det som skjer i en venninnes liv.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Det bestemmer jo du, hvordan du skal forholde deg til henne. Jeg selv pleier å fase ut venninner som får barn, det blir for mye barnemas. De fleste mødre ser ikke dette selv, men ofte så finner de heldigvis andre mødre de kan gnåle sammen med. Det handler ikke om å vise interesse, det handler om at det blir så enveis: mødrene som gnåler nesten heletiden om barnet sitt. Noe som er naturlig også, men da får de heller omgås andre mødre. Blir for ego. Anonymkode: 072b4...67b 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har et barn på ungdomsskolen og selv ikke jeg synes det er kult med for mye babyprat. Har valgt å kutte ned på mengden jeg ser enkelte av mine mamma-venninner... kall meg gjerne ene og det andre, men jeg trenger voksenprat også. Og hvis mammaen ikke kan gi meg litt voksenprat kan hun gi faen i å tro jeg gidder babyprat. Vennskaper går begge veier. Anonymkode: 23eae...4e1 Mødre flest ser ikke dette, da er det bare "meg og mine barn". Jeg har kun en nær venninne med barn, når vi møtes er det ikke ET PIP om barna Hun møter meg for å koble av....Hehe. Vi har reist mye sammen, trener/turer etc Aldri snakk om barna...deilig. Kun fokus på det vi gjør sammen. Anonymkode: 072b4...67b 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 Jeg syns det er litt spesielt å kreve engasjement fra venninner. Kunne aldri falt meg inn å si til venninnene mine at de burde være mer engasjert i min graviditet 😅 Jeg er rimelig lite interessert i barna til venninnene mine selv om jeg går gravid nå 🙈 Anonymkode: 7e32a...df3 4
Gjest Smiley99 Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 (endret) Det er jeg så absolutt enig. Er viktig å vise interesse for det vennene dine holder på med og er interessert i. Selv om jeg ikke er så fryktelig glad i barn så respekterer jeg at andre gjør det. Synes jo at det er stas at venninna mi skal få flere barn og alt det der, men det burde jo gå begge veier. Hun forlanger jo bare at jeg skal gjøre ditt og datt, vise mer interesse osv.. men hun viser aldri interesse for mine ting. Spør aldri hvordan jeg har og hvordan det går, og om mine interesser. Hun bryr seg bare om sine ting, sitt liv og barna sine. Blir bare babysnakk og graviditetssnakk. Jeg føler at hun er bitt selvsentrert og selvopptatt, men kan jo bare være en fase pga. barna. Hvem vet. Har ikke lyst å kutte henne ut heller. 😃 Endret 24. november 2020 av Smiley99
Gjest Smiley99 Skrevet 24. november 2020 #20 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns det er litt spesielt å kreve engasjement fra venninner. Kunne aldri falt meg inn å si til venninnene mine at de burde være mer engasjert i min graviditet 😅 Jeg er rimelig lite interessert i barna til venninnene mine selv om jeg går gravid nå 🙈 Anonymkode: 7e32a...df3 Ja, altså hvis det er ekte venner så bryr de seg jo! Folk har bare forskjellige måter å vise det på 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå