Gå til innhold

Ekstra sterk mat, greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Lurer litt på dette med cravings, og om det er skadelig å spise veldig krydret mat hver dag? Jeg liker såpass krydret at jeg får tårer i øynene og nesen åpner seg. 

Nå som jeg er gravid er det ekstremt lite som frister, og slik har det vært både i forrige graviditet, og hele graviditeten hittil (i slutten av andre trimester). Jeg må ha frisk og sterk mat. 

Det går for det meste i pakistansk mat, og "smårettene" gjøres ekstra sterk. Til familiens store glede. 

Men så begynte jeg å tenke, er det skadelig på noe vis å spise sterk mat hver dag, tenker på babyen i magen og evt magesår ? På litt verste har jeg snackset på chili. 

Anonymkode: 17e71...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hva tror du folk som bor i India gjør til hverdags, da? Om du har magesår, eller mageproblemer, må du selvsagt ta hensyn til det, men da kjenner du jo selv om det blir verre av sterk mat. 

Gravide kan helt fint spise sterk mat. Så lenge du ikke blir dårlig i magen av det, er det ikke noe problem - det er uansett ikke farlig. 

Jeg er også gravid, og jeg har jalapenos på alt om dagen. Pasta carbonara, fiskepudding, tomatsuppe, alt er med jalapenos. 

Anonymkode: 2ca55...ecf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Hva tror du folk som bor i India gjør til hverdags, da? Om du har magesår, eller mageproblemer, må du selvsagt ta hensyn til det, men da kjenner du jo selv om det blir verre av sterk mat. 

Gravide kan helt fint spise sterk mat. Så lenge du ikke blir dårlig i magen av det, er det ikke noe problem - det er uansett ikke farlig. 

Jeg er også gravid, og jeg har jalapenos på alt om dagen. Pasta carbonara, fiskepudding, tomatsuppe, alt er med jalapenos. 

Jalapenos er godt på taco. Det blir det i morgen, nam❤️ 

Tror ikke jeg blir dårlig i magen, avføringen blir litt mykere dagen etter bare. 

Nettop det jeg tenkte og, at folk som er vant til å spise det hver dag er jo vant til det.

Får bare fortsette, ellers blir det lite med mat fremover 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke jeg blir dårlig i magen, avføringen blir litt mykere dagen etter bare. 

Nettop det jeg tenkte og, at folk som er vant til å spise det hver dag er jo vant til det.

Siden gravide ofte sliter med hard mage, er det jo greit å ha noe som funker som anti-hard-mage-medisin 😛 

Skrevet

Nei sterk mat er supert faktisk, man får ikke magesår av det. Faktisk dreper det bakterier som kan skape allslags mageproblemer.

Anonymkode: baeb7...6e6

• Liker 1
Skrevet

Tenker at så lenge du ikke sliter med sure oppstøt... Det kan kanskje bli ubehagelig hvis man har spist mye sterk mat.

Anonymkode: 8de2a...68a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at så lenge du ikke sliter med sure oppstøt... Det kan kanskje bli ubehagelig hvis man har spist mye sterk mat.

Anonymkode: 8de2a...68a

Ja, det er ubehagelig, heldigvis merker jeg veldig lite til sånt 😊 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei sterk mat er supert faktisk, man får ikke magesår av det. Faktisk dreper det bakterier som kan skape allslags mageproblemer.

Anonymkode: baeb7...6e6

Å så flott 😍 da et det bare å hive innpå. 

Skrevet

Helt ufarlig. Men, svir det på vei inn, så svir det på vei ut også🤣

Anonymkode: ea17e...886

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 19.33):

Helt ufarlig. Men, svir det på vei inn, så svir det på vei ut også🤣

Anonymkode: ea17e...886

Haha merker det 😂 men totally Worth it. De nudlene som de spiser i spicy noodle challenge er en av favorittene mine, men det svir i baken as.. 

Skrevet

Spiser du så spicy at du hikker? Hikking er et faretegn. Det betyr at muskelsignalene i kroppen er forstyrret. Stoffet capsaicin, som er det som gir den spicy smaken, er faktisk en nervegift. 

Jeg hadde i alle fall vært veldig skeptisk til sånt når man er gravid... Jeg holder meg unna sånt uten å være gravid fordi jeg vet bedre nå.

Anonymkode: 23cec...74a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 15.27):

Jalapeños kvalifiserer ikke som "sterk".

Anonymkode: a4572...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...