Gå til innhold

Bekymringsmelding til fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et familiemedlem som er i ferd med å kjøre seg selv fullstendig i grøfta. Vedkommende er i et veldig toxic forhold og de har små barn sammen. Jeg vil ikke gå i detaljer, men det er snakk om at partneren stiller krav som er fullstendig urealistiske og bruker trusler om at familiemedlemmet ikke får se barna for å få vedkommende til å gjøre som partneren vil. 

Dette gjøres i tillegg på en måte som blir en stor belastning på våre gamle og syke foreldre. Barnevernet er koblet inn, men har mest sannsynlig ikke sett hele bildet, da partneren er svært flink til å skjule hva hen driver med. 

Er det noe sted vi kan melde bekymring? Kan vi kontakte fastlegen til familiemedlemmet? Vedkommende er såpass kjørt at det er et tidsspørsmål før det får fatale konsekvenser. 

Jeg er veldig i villrede. Jeg har allerede meldt barnevernet, og det resulterte ikke i noe. Men sånn som det er nå er jeg bekymret for barna, familiemedlemmet og foreldrene våre. 

Anonymkode: 3e8c0...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melder du til barnevernet så risikerer barna å miste begge foreldrene sine. Vil du det?

Anonymkode: 9f1ea...829

Skrevet

Jeg har ringt til en venninnes fastlege og uttrykt bekymring. Det var alvorlig depresjon, og det eneste fastlegen gjorde var å skrive ut sykemelding på sykemelding. Uten å ha samtale med henne, hun sendte ham bare sms og ordnet det slik. (Dette var grunnen til at hun valgte akkurat denne fastlegen, da han hadde rykte på seg for å gjøre det veldig lettvint med sykemeldinger).

Vi venninnene var veldig bekymret, hun snakket ofte om at hun ikke orket mer. Men ingenting ble gjort. Så jeg tok kontakt med fastlegen og fortalte hva vi venninnene hadde observert, og ba ham om å prate med henne, kalle henne inn for samtale neste gang hun sendte sms for å forlenge sykemeldinga/få ny sykemelding. Det var ok å snakke med ham, men jeg aner ikke om han tok hensyn til noe av det jeg sa. Men vi venninnene følte at vi måtte gjøre NOE, at vi ikke bare kunne være vitne til at en av våre venninner kjørte seg helt ned i grøfta.

Det er ikke dumt å kontakte fastlegen, TS. Selv om jeg ikke vet om det er helt rett instans her. Det er viktig å gjøre noe, i alle fall. Det beste hadde kanskje vært å kontakte advokat og forberede seg på rettssak om barnefordeling hvis familiemedlemmet klarer å komme seg ut av parforholdet.

Anonymkode: 1f9a7...835

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Melder du til barnevernet så risikerer barna å miste begge foreldrene sine. Vil du det?

IDIOT

BV tar ikke ungene sånn uten videre. Ikke spre slikt propaganda. BV vil gå inn og sørge for at mor og far yter det de skal for barna. Kan også hjelpe foreldrene ut av farlige forhold også, så barna kan bo hos den forelderen som er oppegående og ikke tyr til trusler

Anonymkode: 87ca6...1a2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

IDIOT

BV tar ikke ungene sånn uten videre. Ikke spre slikt propaganda. BV vil gå inn og sørge for at mor og far yter det de skal for barna. Kan også hjelpe foreldrene ut av farlige forhold også, så barna kan bo hos den forelderen som er oppegående og ikke tyr til trusler

Anonymkode: 87ca6...1a2

Det gjør de dessverre i mange saker, og det er jo det som er risikoen. Derfor gjelder det å være forsiktig. Problemet er at det er rent lotteri med barnevernet. Barna kan enten miste sine foreldre uten grunnlag eller hele familien kan få god hjelp. Det er derfor best å unngå kontakt med barnevernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...