Gå til innhold

Små sorte fluer på planter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden hatt økende problem med disse små sorte fluene som gjerne trives med plantejorden. Jeg har prøvd å søke litt rundt på nett, og lurer på om det kan være disse som kalles "fungus knats" på engelsk? Uansettt, så begynner de å irritere meg, og jeg skulle gjerne blitt kvitt dem, men alt jeg finner på nett er om noe som kalles "neem oil" og som tilsynelatende er svært vanskelig å få tak i i Norge. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse fluene? 

Anonymkode: f49fb...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La jorda tørke mellom hver vanning. Vann gjerne fra skåla, så det øverste jordlaget holder seg tørt.

Anonymkode: 6347d...03c

• Liker 1
Skrevet

hærmygg. La plantene tørke godt mellom hver vanning, nesten så de visner. Vann kun på skåla

Anonymkode: a417a...078

Skrevet

Sett et lite glass med eplecidereddik blandet med Zalo ved siden av plantene.

Anonymkode: cd0e5...244

• Liker 1
Skrevet

Hermygg er ikke så gøy. Permetrin funker bra. Ta med pottene ut, spray jorda med permetrin, la dem stå ute en halvtimes tid, så kan du ta dem med inn igjen. Da dør eggene i jorda, pluss at det blir få nye egg.

Så bør du vanne fra undersiden. Må aldri ha fuktig toppjord (hvor dyrene er). Insektsspray (europris.no)

Skrevet
newman01 skrev (7 timer siden):

Hermygg er ikke så gøy. Permetrin funker bra. Ta med pottene ut, spray jorda med permetrin, la dem stå ute en halvtimes tid, så kan du ta dem med inn igjen. Da dør eggene i jorda, pluss at det blir få nye egg.

Så bør du vanne fra undersiden. Må aldri ha fuktig toppjord (hvor dyrene er). Insektsspray (europris.no)

Takk, skal prøve dette!

Anonymkode: f49fb...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...