Gå til innhold

Hals/skjerf som ikke sitter for tett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen tipse meg om det? Barnet mitt takler ikke å ha noe tett mot halsen, og det begynner å bli problematisk nå som det er kaldere. Balaclava funker heller ikke. Det må være noe som er løst nok til at det ikke stammer, men samtidig holder varmen. 

Anonymkode: 46fc7...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det buffen til Pierre Robert er for stram? Jeg synes den henger litt løst rundt barna sin hals. Jeg har selv buff fra nøstebarn med ull/silke på ene siden, og synes den er god og ikke for stram. De har den for barn også troe jeg. Men noen barn er bare veldig vare på å ha noe tett i halsen. Hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet

Hos mine barn går det stort sett i bøffer i stedet for skjerf. Finnes mange fine av ull som ikke sitter så tett.

Anonymkode: b0622...193

Skrevet

AB over her... hehe, kanskje det heter buff i stedet for bøff :) sorry

Anonymkode: b0622...193

Skrevet (endret)

Hva med å prøve en hals (eller buff-type) i voksenstørrelse? Da blir den løsere. 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Skrevet

Vi hadde samme problemet, og fant tilfeldigvis en hals på Coop som ble godtatt. Flere år siden, så de har den neppe nå.

Men - den var bare et enkelt rør sydd av fleece-stoff. Rommelig, holdt seg oppe, men satt løst. Ca samme vidde som ei lue? Ville vært enkelt å sy selv? 

Anonymkode: a87cf...782

Skrevet
12 minutter siden, atropos skrev:

Synes det buffen til Pierre Robert er for stram? Jeg synes den henger litt løst rundt barna sin hals. Jeg har selv buff fra nøstebarn med ull/silke på ene siden, og synes den er god og ikke for stram. De har den for barn også troe jeg. Men noen barn er bare veldig vare på å ha noe tett i halsen. Hvor gammelt er barnet ditt?

Vi har ikke prøvd den, takk for tips. Barnet er 4 år. 

Skrevet

Tynn fleece hals (buff) kutt gjerne av en bit så den ikke stikker så høyt.

Skrevet

Jeg kjøpte en hals på cubus i merinoull, og den kan brukes både som pannebånd og hals, synes den er ganske løst til å være på halsen, men kan jo hende ditt barn ikke synes det. Du kan jo dra å se 😊 

Eller så anbefaler jeg å sy en! Jeg sydde en av bomullsluene til barnet som brukes når ull og andre varme ting blir for varmt 😊 

Anonymkode: d199f...0d2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en hals på cubus i merinoull, og den kan brukes både som pannebånd og hals, synes den er ganske løst til å være på halsen, men kan jo hende ditt barn ikke synes det. Du kan jo dra å se 😊 

Eller så anbefaler jeg å sy en! Jeg sydde en av bomullsluene til barnet som brukes når ull og andre varme ting blir for varmt 😊 

https://cubus.com/no/p/hals-i-klofri-merinoull-melert-gra-baby-og-barn-ullundertoy-unisex/7189136_F941

Denne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har ikke prøvd den, takk for tips. Barnet er 4 år. 

Det kan være alderen da. Men det er gode råd du har fått over her med å bruke hals beregnet på voksne. Det kan også være at barnet ditt synes det blir for varmt og pga begrenset ordforråd sier at det blir trangt. Da kan en lett og tynnere buff være løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...