Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kjenner jo prosjektet best ettersom du jobber i dette spesifikke prosjektet, og det er jo nettopp dette som er din rolle i prosjektet. Din kollega med liknende kompetanse jobber (slik jeg forstår det) ikke i dette prosjektet. Jeg mener at dersom dette var et spørsmål som var rettet mot dette prosjektet (og ikke bare noe helt generelt), som det er lurt at du kjenner til med tanke på den videre gangen i prosjektet, er det merkelig å henvende seg til noen andre utenfor prosjektgruppen.

Jeg ville nok latt det gå uten å nevne noe denne ene gangen, men dersom det stadig gjentar seg må du nesten gi beskjed. Jeg har også en spesifikk kompetanse som brukes i prosjekter, og jeg er ganske avhengig av kjenne til hvorfor den og den avgjørelsen har blitt tatt fremfor noen andre. Jeg hadde følt at jeg mistet denne kontrollen dersom jeg ikke tok del i disse beslutningene. 

Anonymkode: 4757a...777

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk som deg er grunnen til at KG er uglesett og til tider et useriøst diskusjonforum. Hva i all verden for slags bidrag er det? 

Anonymkode: 7408c...11d

Hvis det er sånn her du går rundt på jobben, er det ikke så merkelig at personen valgte å prate med en annen istedenfor. Sånn som dette oppfører man seg ikke på jobb, og hvis du har sagt dette høyt på jobben - så tenker jeg de fleste faktisk er redd for deg, og begynner å ta avstand. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg skrev var knyttet til det DU skrev om at prosjektleder ikke har lagt føringer om hvem som skal svare på hvilke spørsmål. Da svarer jeg med at det ikke er nødvendig, fordi det sier seg selv hvem som skal svare på hva - dersom en baker og en bilmekaniker jobber sammen er det åpenbart hvilke spørsmål som skal rettes til hvem. Innad i prosjektet. Det handlet ikke kompetansen til min kollega utenfor prosjektet.

Vel, det sier seg jo tydeligvis ikke selv når kollegaen din har spurt noen andre, så da ville jeg bare tatt det med prosjektleder. Få noen føringer på hvem som skal spørres om hva, så slipper dere slike utydeligheter og misforståelser. 

Anonymkode: 6475d...ec5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber sammen med et par andre på et lite prosjekt. Jeg har en gitt rolle der. Nå finner jeg ut av at min nærmeste kollega på dette prosjektet har forhørt seg med en annen på vår gruppe, med omtrent samme kompetanse som meg, om et spørsmål knyttet til dette prosjektet. Jeg føler meg forbigått, latterliggjort og fordummet. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg gjør en god jobb og har tilstrekkelig kunnskap, om ikke mer enn denne andre  personen. Hva er det som får noen til å gjøre noe sånt? Bør jeg si ifra, på en subtil måte? 

Du høres ikle så lett ut å samarbeide med?

Kanskje det er noe av grunnen?

På overskriften tenkte jeg du skulle si at en kollega hadde baktalt deg til ledelse eller tatt æren for ditt arbeid. Så gjelder det kun et spørsmål?

Anonymkode: 39e70...2c6

Skrevet

Hele poenget med en prosjektrelatert tilnerming er jo at det er dette prosjekt teamet som skal ta alle oppgaver og det er ganske spesielt å gå utenfor dette teamet uten at det er behov, et slikt behov blir da som regel som en belyst mangel i prosjektets oppbygging og et ressursbehov, nå sier TS at denne ressursen utenfor prosjet temaet har TS sine kvalifikasjner til en gitt grad - da er det veldig spesielt å velge omtå TS som ER en del av prosjektet der jeg kommer fra. 

Jeg ville enkelt tatt en prat med vedkommende, sagt at du ble gjort oppmerksom på at vedkommende hadde stilt prosjektrelaterte spørsmål til en ressurs utenfor prosjekt teamet som naturlig faller innunder det du er god på og si du lurer på om det er noe du kan bidra med eller om vedkommende bevisst valgte gå den veien fordi det er noe du ikke er klar over som gjør at du forbigås. Pakk det pent inn slik at det ikke skaper en konflikt eller på noen måte gjør personen utilpass - men samtidig markerer at du har din rolle som du ivaretar. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, flygefisk1 skrev:

Hvis det er sånn her du går rundt på jobben, er det ikke så merkelig at personen valgte å prate med en annen istedenfor. Sånn som dette oppfører man seg ikke på jobb, og hvis du har sagt dette høyt på jobben - så tenker jeg de fleste faktisk er redd for deg, og begynner å ta avstand. 

Ja sånn går jeg rundt på jobben du! Helt riktig! Så smart du er som klarer å den parallellen der! 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikle så lett ut å samarbeide med?

Kanskje det er noe av grunnen?

På overskriften tenkte jeg du skulle si at en kollega hadde baktalt deg til ledelse eller tatt æren for ditt arbeid. Så gjelder det kun et spørsmål?

Anonymkode: 39e70...2c6

Jeg er supervanskelig å samarbeide med. En skikkelig kranglefant, helt forferdelig ja. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja sånn går jeg rundt på jobben du! Helt riktig! Så smart du er som klarer å den parallellen der! 

Herregud så frekk du er

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er supervanskelig å samarbeide med. En skikkelig kranglefant, helt forferdelig ja. 

Du er helt jævlig frekk, så jeg forstår at du blir stilt bak lyset. Ærlig talt, skjerp deg!

Skrevet
1 minutt siden, flygefisk1 skrev:

Herregud så frekk du er

Og det er ikke du? Som antar at jeg går rundt som en tulling på jobben og forteller meg at "det er ikke merkelig at personen valgte å prate med en annen" og "de fleste er redd for deg"? Synes du at dette er hyggelig sagt? Ikke frekt overhodet?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, flygefisk1 skrev:

Du er helt jævlig frekk, så jeg forstår at du blir stilt bak lyset. Ærlig talt, skjerp deg!

Med all den frekke responsen og de usaklige beskyldningene TS har fått for et ganske uskyldig spørsmål, forstår jeg reaksjonene til vedkommende.

Anonymkode: 4757a...777

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke du? Som antar at jeg går rundt som en tulling på jobben og forteller meg at "det er ikke merkelig at personen valgte å prate med en annen" og "de fleste er redd for deg"? Synes du at dette er hyggelig sagt? Ikke frekt overhodet?

Haha, jeg spurte deg - har ikke antatt noen ting. Hvordan du velger å reagere på spørsmålet, sier jo utrolig mye om deg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber sammen med et par andre på et lite prosjekt. Jeg har en gitt rolle der. Nå finner jeg ut av at min nærmeste kollega på dette prosjektet har forhørt seg med en annen på vår gruppe, med omtrent samme kompetanse som meg, om et spørsmål knyttet til dette prosjektet. Jeg føler meg forbigått, latterliggjort og fordummet. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg gjør en god jobb og har tilstrekkelig kunnskap, om ikke mer enn denne andre  personen. Hva er det som får noen til å gjøre noe sånt? Bør jeg si ifra, på en subtil måte? 

Vel. Om den andre har samme kompetanse som deg, så må det være personligheten din som gjør at hen spør den andre om hjelp.

Anonymkode: 9a2b4...584

Skrevet

Hadde kollegaen spurt deg direkte hadde du vel blitt fornærmet over at den i det hele tatt kunne spørre om noe sånt. Det virker som du har dårlig sosial kompetanse og ikke kommuniserer på en bra måte. Du er sannsynligvis ikke klar over at andre reagerer på hvordan du snakker med de, fordi du mangler den sosiale innsikten. Det at du føler deg så voldsomt krenket over denne enkelthendelsen sier mye. 

Anonymkode: 84134...f45

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde kollegaen spurt deg direkte hadde du vel blitt fornærmet over at den i det hele tatt kunne spørre om noe sånt. Det virker som du har dårlig sosial kompetanse og ikke kommuniserer på en bra måte. Du er sannsynligvis ikke klar over at andre reagerer på hvordan du snakker med de, fordi du mangler den sosiale innsikten. Det at du føler deg så voldsomt krenket over denne enkelthendelsen sier mye. 

Anonymkode: 84134...f45

Er det mulig? 

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo enkelt å håndtere i stedet for å bli fornærmet! Bare si noe a la "Jeg ser du fikk svar på prosjektspørsmålet fra kollega, men dette må jeg uansett sette meg inn i for prosjektet, så det blir mindre jobb for alle hvis du tar lignende rett med meg fremover". Finito.

Anonymkode: 7b343...048

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er jo enkelt å håndtere i stedet for å bli fornærmet! Bare si noe a la "Jeg ser du fikk svar på prosjektspørsmålet fra kollega, men dette må jeg uansett sette meg inn i for prosjektet, så det blir mindre jobb for alle hvis du tar lignende rett med meg fremover". Finito.

Anonymkode: 7b343...048

Fornærmet? Jeg har ikke blitt fornærmet. Jeg synes det er en merkelig måte å håndtere det på. Jeg har ingen opphøyd faglig stolthet som blir fryktelig såret. Og det å si noe sånt er uaktuelt, det er indirekte kritikk til min kollega og jeg vil ikke skape unødvendig konflikt. 

• Liker 1
Skrevet
flygefisk1 skrev (1 time siden):

Haha, jeg spurte deg - har ikke antatt noen ting. Hvordan du velger å reagere på spørsmålet, sier jo utrolig mye om deg. 

Du spurte meg ikke, du antok; "Hvis det er sånn her du går rundt på jobben..". Det er ikke et spørsmål, det er en forutsetning du selv legger til grunn. La meg illustrere;

"Hvis det er sånn du tenker må du være en tulling/idiot/[innsett passende nedlatende ord]. Hvis det er sånn du skriver/gjør/sier er det ikke rart at ingen liker deg." 

Synes du selv at det er en a) konstruktiv og b) ålreit måte å diskutere på?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...