AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #21 Skrevet 23. november 2020 Så et medlem i prosjektgruppa henvendte seg utenfor prosjektgruppa for å få svar på noe h*n kunne spurt om internt i gruppa? Og spørsmålet er knyttet til prosjektet? Jeg er enig i at det er rart. Jeg er vandt til at man benytter seg av prosjektmedlemmene til sånt. Jeg har kun brukt ressurser utenfor gruppa når det er hensiktsmessig, i spesfikke faser. Da velges ressursene ut med omhu, basert på definerte kriterier. Vi hadde møter nesten daglig da jeg var prosjektleder, så vi hadde hyppige muligheter til å spørre om ting, kanskje det er der det ligger? Men du er sikkert mer enn nok tilgjengelig? Anonymkode: 31353...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #22 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så et medlem i prosjektgruppa henvendte seg utenfor prosjektgruppa for å få svar på noe h*n kunne spurt om internt i gruppa? Og spørsmålet er knyttet til prosjektet? Jeg er enig i at det er rart. Jeg er vandt til at man benytter seg av prosjektmedlemmene til sånt. Jeg har kun brukt ressurser utenfor gruppa når det er hensiktsmessig, i spesfikke faser. Da velges ressursene ut med omhu, basert på definerte kriterier. Vi hadde møter nesten daglig da jeg var prosjektleder, så vi hadde hyppige muligheter til å spørre om ting, kanskje det er der det ligger? Men du er sikkert mer enn nok tilgjengelig? Anonymkode: 31353...e1b Jeg er tilgjengelig. Det går nok på at vedkommende ikke "liker" meg personlig, jeg vet ikke. Uansett synes jeg at det er en rar måte å håndtere det på. Dersom det er noe vedkommende i forbifarten har spurt denne andre kollegaen om er det naturlig å ta kontakt med meg og stille det samme spørsmålet, og samtidig nevne at dette tilfeldigvis hadde vært kort diskutert med den andre kollegaen. Anonymkode: 7408c...11d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #23 Skrevet 23. november 2020 Jeg syns du tolker dette i verste mening. Her jeg jobber er vi sammensatt i team på saker, men stort sett alle spør på tvers av team. Jeg har aldri hørt at noen føler at kollegaen har gått bak ryggen. Anonymkode: e4203...183 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #24 Skrevet 23. november 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gitt fagkompetanse som jeg skal bidra med i prosjektet. Da er det merkelig at man velger å gå til noen andre med et prosjektrelatert spørsmål - det er hele årsaken til at jeg er med, for å svare på slike spørsmål. Kan godt hende at vedkommende ikke liker meg, men da vil jeg i så fall få uttrykke min frustrasjon over en idiotisk måte å håndtere noe slikt på. Og ekstremt lite strategisk, selv om man ikke "liker" noen personlig må man forholde seg profesjonelt og objektivt til andre. At noen ikke klarer det er for meg helt uforståelig. Anonymkode: 7408c...11d Synes du overdriver veldig. Må også si at hvis du har en tendens til å "idiotstemple" andre på denne måten, direkte til dem, kan det faktisk hende at vedkommende ikke ønsker å ta slike ting opp med deg. Anonymkode: b0d29...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #25 Skrevet 23. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tilgjengelig. Det går nok på at vedkommende ikke "liker" meg personlig, jeg vet ikke. Uansett synes jeg at det er en rar måte å håndtere det på. Dersom det er noe vedkommende i forbifarten har spurt denne andre kollegaen om er det naturlig å ta kontakt med meg og stille det samme spørsmålet, og samtidig nevne at dette tilfeldigvis hadde vært kort diskutert med den andre kollegaen. Anonymkode: 7408c...11d Jeg syntes du fremstår som i overkant hårsår og vanskelig å jobbe sammen med, for jeg kan virkelig ikke se at det du skriver skulle vært noe problem. Anonymkode: 6475d...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #26 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du tolker dette i verste mening. Her jeg jobber er vi sammensatt i team på saker, men stort sett alle spør på tvers av team. Jeg har aldri hørt at noen føler at kollegaen har gått bak ryggen. Anonymkode: e4203...183 Dette er et spørsmål som har konkret betydning for prosjektet og videre arbeid. Ikke bare et tilfeldig spørsmål som man lurer på. Det forstår jo jeg også at kan tas med andre. Anonymkode: 7408c...11d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #27 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er et spørsmål som har konkret betydning for prosjektet og videre arbeid. Ikke bare et tilfeldig spørsmål som man lurer på. Det forstår jo jeg også at kan tas med andre. Anonymkode: 7408c...11d Så hvorfor tar du ikke dette opp med kollega dersom det er så viktig for prosjektet? Anonymkode: b0d29...7cf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #28 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes du fremstår som i overkant hårsår og vanskelig å jobbe sammen med, for jeg kan virkelig ikke se at det du skriver skulle vært noe problem. Anonymkode: 6475d...ec5 Jeg er vanskelig å jobbe med? Så du antar at jeg kommunisere med mine kolleger slik jeg gjør her? At jeg går til kollegaen min, eller andre for den saks skyld, og griner og klager? Det må være lov å skrive noe uten at andre antar at man er en kranglevillig gærning. Anonymkode: 7408c...11d 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #29 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er vanskelig å jobbe med? Så du antar at jeg kommunisere med mine kolleger slik jeg gjør her? At jeg går til kollegaen min, eller andre for den saks skyld, og griner og klager? Det må være lov å skrive noe uten at andre antar at man er en kranglevillig gærning. Anonymkode: 7408c...11d Jeg skrev ikke at du var en kranglevillig gærning, men at du fremstår som hårsår. Og det kan være grunnen til at kollegaen din tok det opp med noen andre, eller det var tilfeldig. Uansett skriver du jo at den som ble spurt har omtrent samme kompetanse som deg og at det ikke ble lagt noen føringer av prosjektleder. Da kan jeg virkelig ikke se problemet. Anonymkode: 6475d...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #30 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hvorfor tar du ikke dette opp med kollega dersom det er så viktig for prosjektet? Anonymkode: b0d29...7cf Fordi spørsmålet nå er besvart, og jeg har satt meg inn i det. Den eneste grunnen til at jeg skulle ta det opp er mitt eget behov for å "si ifra", og i motsetning til hva flere andre tror her inne er jeg langt fra konfliktsøkende. For meg er det ikke verdt det å ta dette opp med kollegaen, det er unødvendig. Anonymkode: 7408c...11d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #31 Skrevet 23. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et spørsmål som har konkret betydning for prosjektet og videre arbeid. Ikke bare et tilfeldig spørsmål som man lurer på. Det forstår jo jeg også at kan tas med andre. Anonymkode: 7408c...11d I mitt tilfelle gjelder det også spørsmål som har betydning for saken og videre arbeid. Anonymkode: e4203...183 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #32 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skrev ikke at du var en kranglevillig gærning, men at du fremstår som hårsår. Og det kan være grunnen til at kollegaen din tok det opp med noen andre, eller det var tilfeldig. Uansett skriver du jo at den som ble spurt har omtrent samme kompetanse som deg og at det ikke ble lagt noen føringer av prosjektleder. Da kan jeg virkelig ikke se problemet. Anonymkode: 6475d...ec5 Og igjen - jeg er ikke hårsår, jeg gir uttrykk for frustrasjon. Den samme frustrasjonen gir jeg ikke uttrykk for overfor mine kolleger. Vi har aldri hatt noen situasjoner der verken min kollega eller jeg har blitt "hårsår". Vedkommende har ingen slik grunn til å ikke ta det opp med meg. Prosjektleder trenger ikke legge føringer på at de med totalt forskjellige fagkompetanser åpenbart skal svare på spørsmål knyttet til dette. En baker kan ikke svare på spørsmål knyttet til bilmekanikk, og det er overførbart her. Anonymkode: 7408c...11d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #33 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I mitt tilfelle gjelder det også spørsmål som har betydning for saken og videre arbeid. Anonymkode: e4203...183 Hva gjør du da med dette spørsmålet i prosjektet? Gjengir kollegaens svar? For meg er det unaturlig, "jeg har snakket med X om dette og han sa slik og slik" - når en annen kollega sitter der med samme kompetanse og skal bidra med denne ville jeg ha synes det var rart. Anonymkode: 7408c...11d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #34 Skrevet 23. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og igjen - jeg er ikke hårsår, jeg gir uttrykk for frustrasjon. Den samme frustrasjonen gir jeg ikke uttrykk for overfor mine kolleger. Vi har aldri hatt noen situasjoner der verken min kollega eller jeg har blitt "hårsår". Vedkommende har ingen slik grunn til å ikke ta det opp med meg. Prosjektleder trenger ikke legge føringer på at de med totalt forskjellige fagkompetanser åpenbart skal svare på spørsmål knyttet til dette. En baker kan ikke svare på spørsmål knyttet til bilmekanikk, og det er overførbart her. Anonymkode: 7408c...11d Så var det kanskje tilfeldig, men du lager jo uansett storm i et glass vann. Javel, men det er noe annet enn det du skriv i HI, der du skrev at vedkommende har omtrent samme kompetanse som deg, og her skriver du at dere har vidt forskjellige kompetanser. Når du bytter forklaring er det ikke så godt å si hva du mener. Anonymkode: 6475d...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #35 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og igjen - jeg er ikke hårsår, jeg gir uttrykk for frustrasjon. Den samme frustrasjonen gir jeg ikke uttrykk for overfor mine kolleger. Vi har aldri hatt noen situasjoner der verken min kollega eller jeg har blitt "hårsår". Vedkommende har ingen slik grunn til å ikke ta det opp med meg. Prosjektleder trenger ikke legge føringer på at de med totalt forskjellige fagkompetanser åpenbart skal svare på spørsmål knyttet til dette. En baker kan ikke svare på spørsmål knyttet til bilmekanikk, og det er overførbart her. Anonymkode: 7408c...11d Gud bevares. Du tar din rolle alt for seriøst. Du virkelig veldig hovenpå bare fordi kollegaen din spurte noen andre enn deg. Tror det prosjektet har gått deg litt til hode som da har ført til at du har skapt forventninger til at de som er i gruppe med deg Må og SKAL gå til deg, og ikke noen andre. Anonymkode: b1686...07b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #36 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gud bevares. Du tar din rolle alt for seriøst. Du virkelig veldig hovenpå bare fordi kollegaen din spurte noen andre enn deg. Tror det prosjektet har gått deg litt til hode som da har ført til at du har skapt forventninger til at de som er i gruppe med deg Må og SKAL gå til deg, og ikke noen andre. Anonymkode: b1686...07b Takk for ditt ekstremt konstruktive bidrag. Anonymkode: 7408c...11d
flygefisk1 Skrevet 23. november 2020 #37 Skrevet 23. november 2020 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber sammen med et par andre på et lite prosjekt. Jeg har en gitt rolle der. Nå finner jeg ut av at min nærmeste kollega på dette prosjektet har forhørt seg med en annen på vår gruppe, med omtrent samme kompetanse som meg, om et spørsmål knyttet til dette prosjektet. Jeg føler meg forbigått, latterliggjort og fordummet. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg gjør en god jobb og har tilstrekkelig kunnskap, om ikke mer enn denne andre personen. Hva er det som får noen til å gjøre noe sånt? Bør jeg si ifra, på en subtil måte? Anonymkode: 7408c...11d Jøss, makan til reagering. Hvis det er sånn her du går rundt på jobben, er det ikke så merkelig at personen valgte å prate med en annen istedenfor. Sånn som dette oppfører man seg ikke på jobb, og hvis du har sagt dette høyt på jobben - så tenker jeg de fleste faktisk er redd for deg, og begynner å ta avstand. hvorfor skal ikke kollegaen din få lov til å spørre om råd, fra noen andre enn deg? Kom deg ned fra den høye hesten din, og slapp av litt. Til opplysning så er du ikke så spesiell som du selv tenker. Endret 23. november 2020 av flygefisk1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #38 Skrevet 23. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så var det kanskje tilfeldig, men du lager jo uansett storm i et glass vann. Javel, men det er noe annet enn det du skriv i HI, der du skrev at vedkommende har omtrent samme kompetanse som deg, og her skriver du at dere har vidt forskjellige kompetanser. Når du bytter forklaring er det ikke så godt å si hva du mener. Anonymkode: 6475d...ec5 Det jeg skrev var knyttet til det DU skrev om at prosjektleder ikke har lagt føringer om hvem som skal svare på hvilke spørsmål. Da svarer jeg med at det ikke er nødvendig, fordi det sier seg selv hvem som skal svare på hva - dersom en baker og en bilmekaniker jobber sammen er det åpenbart hvilke spørsmål som skal rettes til hvem. Innad i prosjektet. Det handlet ikke kompetansen til min kollega utenfor prosjektet. Anonymkode: 7408c...11d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #39 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, flygefisk1 skrev: Jøss, makan til reagering. hvorfor skal ikke kollegaen din få lov til å spørre om råd, fra noen andre enn deg? Kom deg ned fra den høye hesten din, og slapp av litt. Til opplysning så er du ikke så spesiell som du selv tenker. Folk som deg er grunnen til at KG er uglesett og til tider et useriøst diskusjonforum. Hva i all verden for slags bidrag er det? Anonymkode: 7408c...11d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #40 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for ditt ekstremt konstruktive bidrag. Anonymkode: 7408c...11d Den er like ekstremt konstruktivt bidrag som din "frustrasjon" er. Du overreagerer på noe som er bagatell. Du bestemmer ikke hvem din kollega kan spørre eller ikke. Senk skuldrene. Anonymkode: b1686...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå