Gå til innhold

Sovepose fra hm og ikea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sunt å sove med vinduet oppe!

Anonymkode: a73c3...2d7

Om du må ha vinduet oppe på vinterstid har du for dårlig ventilasjon på soverommet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger å kjøpe sovepose til gutten min som er 2 år gammel. Han er ikke vant til å sove med åpent vindu om natta. Derfor er det rundt 21-22 grader på rommet hans. Lurer på om de soveposene fra HM og ikea er greit å kjøpe? Blir de for kalde eller for varme?

Anonymkode: 59111...a0d

Vi har ca samme temperatur, ikke åpent vindu og bruker sovepose, virker som om det er ganske perfekt temperatur for vår lille. Har ikke prøvd de fra hm eller IKEA, men har noen andre merker og også en i merinoull. Bruker enten ullpysj eller fleece/bomull under og har aldri opplevd at det blir for kaldt eller varmt. 

Anonymkode: 0016c...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vinduet på soverommene oppe året rundt, har aldri hatt behov for sovepose, men en fra H&M fungerer helt sikkert like fint som en fra easygrow eller voksi. Så kaldt blir det ikke inne. 

Anonymkode: 04341...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med HM sine nattposer. Brukt i 2 år. Da har vi 2-3 i samme størrelse og de er ikke for tjukke sånn at man heller regulerer temperatur med ull/bomulls pysj. Korte armer, lange osv.

Anonymkode: b71b7...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde dere vinduet oppe?

Ja, vi pleier å ha vinduet på gløtt stort sett hele året. Men vi bor i et varmt hus, så det er allikevel 18-20 grader med vindu på gløtt

Anonymkode: 7b91e...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev over her at vi bruker HM. Kan legge til at vi har vinduet oppe, og temperaturen ligger på alt fra 16-24 grader gjennom året. På 16 grader har vi ullpysj på. Sånn det er nå ligger tempen på 18-19, da har vi bare vanlig bomullspysj. På det varmeste har vi bare bleia på i posen. Han er litt varm av seg, så jeg kommer til å kjøpe en tynn pose i 1 TOG fra Aden & Anais til sommeren igjen. Men stort sett klart oss med HM.

Har en i easygrow som for vår unge blir alt for varm og en fra Stokke som bare er knotete. Så for vår del har billigst vært best 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev over her at vi bruker HM. Kan legge til at vi har vinduet oppe, og temperaturen ligger på alt fra 16-24 grader gjennom året. På 16 grader har vi ullpysj på. Sånn det er nå ligger tempen på 18-19, da har vi bare vanlig bomullspysj. På det varmeste har vi bare bleia på i posen. Han er litt varm av seg, så jeg kommer til å kjøpe en tynn pose i 1 TOG fra Aden & Anais til sommeren igjen. Men stort sett klart oss med HM.

Har en i easygrow som for vår unge blir alt for varm og en fra Stokke som bare er knotete. Så for vår del har billigst vært best 😁

Takk da blir der hm er også😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to dynesoveposer fra H&M og en fleece fra Ikea. Alle er supre. Anbefales. Har brukt denne typen sovepose fra ca 5 måneder til 2 års alder. 

Anonymkode: 674dd...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sovepose til å reise på telttur? Eller bruke hjemme? Hvorfor skal han ha sovepose hjemme? 

Anonymkode: 42feb...f3f

Fordi små barn sparker av seg dyna og har ikke vett til å ta den på seg igjen. I tillegg er det lurt med tanke på krybbedød. 

Anonymkode: 10e6b...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dungo, syntes Ikea og HM blir for tynne i norsk klima. Jeg sover jo ikke med så tynn dyne selv, så unaturlig å ta på så tynt lag på babyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bruker dungo, syntes Ikea og HM blir for tynne i norsk klima. Jeg sover jo ikke med så tynn dyne selv, så unaturlig å ta på så tynt lag på babyen. 

De er absolutt ikke for tynne i norsk klima, jeg har noen forskjellige poser fra HM, og en er 1.7 tog, de andre er over 2 i tog. Hvis du ser på tabellen under så ser du anbefalt tykkelse(tog) og bekledning pr temperatur.

Grunnen til at vi ikke har like tynne dyner er at de ikke omslutter oss helt, og vi er fanget inne i en lomme med varm luft inne i dyna vår. (Bare prøv å ligg på en dyne, og ha en over deg så merker du hvor mye varmere det er, og enda da så henger ikke dynene sammen, og det kommer inn luft i sprekker)

På grunn av faren for overoppheting er det ikke anbefalt med høyere tog enn 3.5. Jeg finner ingen klassifisering for dungo, men med en så tykk pose vil man uansett miste mye av muligheten for å regulere temperatur. 

SmartSelect_20201123-214354_Chrome.jpg

SmartSelect_20201123-214601_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...