AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Jeg har ifølge optiker bra syn, og trenger ikke bruke briller. Hadde vel -0,25 sist jeg sjekket. Men jeg føler at det er noe med synet som ikke fungerer som det skal. Jeg føler meg på en måte treg i øynene, som om jeg ikke klarer feste blikket ordentlig. Er jeg ute å går tur, og flytter blikket mye, er jeg kjempesliten og «svimmel» i øynene etterpå. Får en trang til å lukke de og hvile. Jeg ser skarpt, men synet flyter lissom ikke. Samme på butikken hvis det er mye varer å sånn i hylla, blir veldig sliten. Kjennes ut som et slags press over øynene der øyebrynene er, kan kjenne meg stram i ansiktene. Har å leamus på ene øyet hver dag, men usikker på om det har sammenheng egentlig. Noen som kjenner seg igjen i dette? Det er slitsomt, for jeg føler jeg må konsentrere meg så mye i alt jeg gjør, og det ødelegger gleden i å skulle bevege seg mye. Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Når sjekket du synet ditt sist da? Anonymkode: 4f8da...650
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Er du mye stresset for tiden? Medfører stramme muskler. Anonymkode: 742c7...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mye stresset for tiden? Medfører stramme muskler. Anonymkode: 742c7...6d6 Ja, det vil jeg si. Har måtte slutte i jobben min, og har gått hjemme i flere måneder. Bekymrer meg for når jeg skal komme meg ut i arbeidslivet igjen, da utdannelsen min Ikke kan brukes til så mye annet enn det som var jobben min. Hvordan fikser man stramme muskler i øynene? TS Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når sjekket du synet ditt sist da? Anonymkode: 4f8da...650 Ikke så lenge siden, var faktisk hos to forskjellige optikere også.. TS Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Kjøp øyedråper og se om det kan hjelpe litt. Anonymkode: 2430c...05c 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Søk opp på youtube på avspenningsøvelser for nakke og skuldre. Hvis du ikke har råd til behandling hos kiropraktor. Anonymkode: 97c07...f1d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Jeg har det sånn pga tørre øyne. Anonymkode: e4fb1...d96
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 Hva gjør dere mot tørre øyne? Link til produkt? Anonymkode: 3a0eb...1b7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søk opp på youtube på avspenningsøvelser for nakke og skuldre. Hvis du ikke har råd til behandling hos kiropraktor. Anonymkode: 97c07...f1d Jeg går jevnlig til kiropraktor, men det hjelper ikke på dette dessverre. Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det sånn pga tørre øyne. Anonymkode: e4fb1...d96 Dette ga mening. Jeg har hatt der slik før, og det er alltid på vinteren. Om sommeren har jeg ikke slike plager. Vi har også veldig tørr luft inne pga varmepumpe og generelt tett hus. Nå jobbet jeg også hjemme pga korona så er jo mye inne. Skal prøve øyedråper og se om det hjelper:) TS Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette ga mening. Jeg har hatt der slik før, og det er alltid på vinteren. Om sommeren har jeg ikke slike plager. Vi har også veldig tørr luft inne pga varmepumpe og generelt tett hus. Nå jobbet jeg også hjemme pga korona så er jo mye inne. Skal prøve øyedråper og se om det hjelper:) TS Anonymkode: 9a98a...f85 TS igjen. Mener jeg er mye hjemme, ikke jobber hjemme:-p Anonymkode: 9a98a...f85
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ifølge optiker bra syn, og trenger ikke bruke briller. Hadde vel -0,25 sist jeg sjekket. Men jeg føler at det er noe med synet som ikke fungerer som det skal. Jeg føler meg på en måte treg i øynene, som om jeg ikke klarer feste blikket ordentlig. Er jeg ute å går tur, og flytter blikket mye, er jeg kjempesliten og «svimmel» i øynene etterpå. Får en trang til å lukke de og hvile. Jeg ser skarpt, men synet flyter lissom ikke. Samme på butikken hvis det er mye varer å sånn i hylla, blir veldig sliten. Kjennes ut som et slags press over øynene der øyebrynene er, kan kjenne meg stram i ansiktene. Har å leamus på ene øyet hver dag, men usikker på om det har sammenheng egentlig. Noen som kjenner seg igjen i dette? Det er slitsomt, for jeg føler jeg må konsentrere meg så mye i alt jeg gjør, og det ødelegger gleden i å skulle bevege seg mye. Anonymkode: 9a98a...f85 Høres ut som øyetretthet. Bruker du mye PC, nettbrett, tv og mobil? Du fokuserer så mye på skjermer at når du ikke ser på skjerm så blir alt bare rart. Leamus er også typisk. Samt tørre øyne. Anonymkode: 2ccec...5a4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 https://coopervision.no/practitioner/kliniske-ressurser/digital-oyetretthet Anonymkode: 2ccec...5a4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres ut som øyetretthet. Bruker du mye PC, nettbrett, tv og mobil? Du fokuserer så mye på skjermer at når du ikke ser på skjerm så blir alt bare rart. Leamus er også typisk. Samt tørre øyne. Anonymkode: 2ccec...5a4 Ja, sitter mye inne på ipad og mobil da jeg ikke har jobb nå, og ikke treffer så mye folk. skal prøve å ha litt mer mobilfri å se om det hjelper. I ettermiddag var det ille, måtte sove i 20 min, men så ble det litt bedre. ts Anonymkode: 9a98a...f85
Chili_pepper Skrevet 23. november 2020 #17 Skrevet 23. november 2020 Sliter også med tørre øyne. Bruker dråpene herunder og de er noe av det beste jeg har brukt. Fikk dem anbefalt etter operasjon (øye kirurgi) https://www.farmasiet.no/catalog/oye-ore-og-nese/torre-oyne/hylo-gel-fuktende-oyedr-101,5000795/?gclid=CjwKCAiA2O39BRBjEiwApB2IklUiVxjmP1VN6dtAljEwGabMjtY9Wxmim0OsN6Vd7YV3iNuw19XkJBoCQJQQAvD_BwE 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #18 Skrevet 23. november 2020 Chili_pepper skrev (2 timer siden): Sliter også med tørre øyne. Bruker dråpene herunder og de er noe av det beste jeg har brukt. Fikk dem anbefalt etter operasjon (øye kirurgi) https://www.farmasiet.no/catalog/oye-ore-og-nese/torre-oyne/hylo-gel-fuktende-oyedr-101,5000795/?gclid=CjwKCAiA2O39BRBjEiwApB2IklUiVxjmP1VN6dtAljEwGabMjtY9Wxmim0OsN6Vd7YV3iNuw19XkJBoCQJQQAvD_BwE Takk for tips, skal prøve disse! Anonymkode: 9a98a...f85 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #19 Skrevet 25. november 2020 TS her. Var innom optiker igjen igår, og forklarte symptomene mine. Har kjøpt øyedråpene noen linket over her, og hun sa de var fine å bruke uansett selv øynene mine ikke var spesiell tørre. Jeg er mye trøtt pga barna, og hun fant ut at jeg har faktisk ganske dårlig samsyn, spesielt på avstand. Så det kunne være grunnen, spesielt når jeg er trøtt. Så jeg fikk noen øvelser for å trene musklene. Dette gir mening side jeg føler det er øyemusklene som sliter. Det var visst en slags skjult skjeling. Men selve synet er tilnærmet perfekt da😅 Anonymkode: 9a98a...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå