AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Omvender.com har noen metoder som går ut på at visse vitaminer i kosten trigger det ene eller andre kjønnet til å bli befruktet. Anonymkode: 38cf3...b4f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Neh, alle sånne rare metoder droppet vi. Synes det virker mer naturlig/fornuftig å basere seg på at vil man ha barn, så har man sex - hehe, og så får man ønske seg det ene eller andre, man blir vel ikke skuffet uansett så lenge barnet er friskt:) De jeg kjenner/vet om som har hatt spesifikt ønske om f.eks jente, har heller valgt å eksempelvis ha sex annenhver/hver tredje dag i den fruktbare perioden da "jentespermen" visstnok overlever lengre i livmoren enn "guttespermen". Vi hadde sex hver dag i perioden rett før, under og etter eggløsning, vi får gutt, men tror likevel det er ganske tilfeldig:) Anonymkode: e4d7c...918
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neh, alle sånne rare metoder droppet vi. Synes det virker mer naturlig/fornuftig å basere seg på at vil man ha barn, så har man sex - hehe, og så får man ønske seg det ene eller andre, man blir vel ikke skuffet uansett så lenge barnet er friskt:) De jeg kjenner/vet om som har hatt spesifikt ønske om f.eks jente, har heller valgt å eksempelvis ha sex annenhver/hver tredje dag i den fruktbare perioden da "jentespermen" visstnok overlever lengre i livmoren enn "guttespermen". Vi hadde sex hver dag i perioden rett før, under og etter eggløsning, vi får gutt, men tror likevel det er ganske tilfeldig:) Anonymkode: e4d7c...918 Ingender. Com skulle det stå. Ja vi hadde også hver dag og fikk gutt. Veldig fornøyd med det. Men nå skal vi prøve på nummer to og det hadde vært gøy med en av hver selv om en gutt til selvsagt er kjærkommen. Og det viktigste er tross alt at alt er bra. Anonymkode: 38cf3...b4f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Vi prøver oss på det. Har gutter, så hadde hvert gøy med en jente. Så selv om alt dette kun er spekulasjon og lite forsket på så skader det jo ikke å prøve Vi prøver å ha sex før el testen blir positiv deretter ventet vi med sex før etter el er ferdig, så får vi se om det funker. Prøver å ha et «syrligere kosthold». Og litt mer jente vennlig mat. Men blir det gutt så blir det gutt. Syns det er gøy å «eksperimentere». Anonymkode: 94cdc...a56
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi prøver oss på det. Har gutter, så hadde hvert gøy med en jente. Så selv om alt dette kun er spekulasjon og lite forsket på så skader det jo ikke å prøve Vi prøver å ha sex før el testen blir positiv deretter ventet vi med sex før etter el er ferdig, så får vi se om det funker. Prøver å ha et «syrligere kosthold». Og litt mer jente vennlig mat. Men blir det gutt så blir det gutt. Syns det er gøy å «eksperimentere». Anonymkode: 94cdc...a56 Så gøy at det er noen andre som også tenker litt alternativt 🙂 . Tar du noen av vitaminene? Jeg har tatt kalsium, tranebær og magnesium hittil. Og folat selvsagt. Men vurderer å prøve wild jam denne pp. Lurer på om jeg slutter å produsere progesteron for tidlig. Har hatt to SA dette halvåret. Kjører også jentevennlig kost. En lett variant. Det vil si ikke rødt kjøtt, mindre salt og holder meg unna kalium som det er mye av i bananer og tomater blant annet. Litt spennende å sjekke ut. Har du prøvd lenge? Dette blir min 3 pp. Anonymkode: 38cf3...b4f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så gøy at det er noen andre som også tenker litt alternativt 🙂 . Tar du noen av vitaminene? Jeg har tatt kalsium, tranebær og magnesium hittil. Og folat selvsagt. Men vurderer å prøve wild jam denne pp. Lurer på om jeg slutter å produsere progesteron for tidlig. Har hatt to SA dette halvåret. Kjører også jentevennlig kost. En lett variant. Det vil si ikke rødt kjøtt, mindre salt og holder meg unna kalium som det er mye av i bananer og tomater blant annet. Litt spennende å sjekke ut. Har du prøvd lenge? Dette blir min 3 pp. Anonymkode: 38cf3...b4f Jeg tar magnesium, jod, tran og folat , men drikker en del tranebær juice. Er 1PP så tenkte det ville være morro å starte å prøve å gå rett på sak å få jente. Med guttene hadde jeg faktisk ubevisst gjort mye som kan resultere i å få en gutt. Er nok ren tilfeldig men fortsatt morsomt å tenke på. Fikk positiv el test i dag, så da skal jeg droppe å ha samleie denne uken. Satse på at det gjør at jeg har flere jentespermier enn gutter i og med at det sies at de dør fortere mens jentene er mer utholdende 😅 Har du barn fra før? Anonymkode: 94cdc...a56
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar magnesium, jod, tran og folat , men drikker en del tranebær juice. Er 1PP så tenkte det ville være morro å starte å prøve å gå rett på sak å få jente. Med guttene hadde jeg faktisk ubevisst gjort mye som kan resultere i å få en gutt. Er nok ren tilfeldig men fortsatt morsomt å tenke på. Fikk positiv el test i dag, så da skal jeg droppe å ha samleie denne uken. Satse på at det gjør at jeg har flere jentespermier enn gutter i og med at det sies at de dør fortere mens jentene er mer utholdende 😅 Har du barn fra før? Anonymkode: 94cdc...a56 Jeg har en gutt fra før. Levde også veldig guttevennlig helt ubevisst sist. Trente mye vekter og spiste masse rødt kjøtt. I tillegg hadde jeg akkurat tatt ut kobberspiralen da jeg ble gravid og pH’n min var derfor naturlig høy. Hvordan måler du pH? Jeg har bare en vanlig rull med pH papir som jeg bruker. Blir jo ikke helt nøyaktig, men dog et anslag. Spennende å se om det har noen effekt. Ble gravid med 0+12 begge gangene nå i PP1 og PP2, men ble SA begge gangene. Tenkte å prøve ha sex to -tre dager før EL denne gangen. Anonymkode: 38cf3...b4f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en gutt fra før. Levde også veldig guttevennlig helt ubevisst sist. Trente mye vekter og spiste masse rødt kjøtt. I tillegg hadde jeg akkurat tatt ut kobberspiralen da jeg ble gravid og pH’n min var derfor naturlig høy. Hvordan måler du pH? Jeg har bare en vanlig rull med pH papir som jeg bruker. Blir jo ikke helt nøyaktig, men dog et anslag. Spennende å se om det har noen effekt. Ble gravid med 0+12 begge gangene nå i PP1 og PP2, men ble SA begge gangene. Tenkte å prøve ha sex to -tre dager før EL denne gangen. Anonymkode: 38cf3...b4f Jeg måler ikke pH dessverre. Ja blir spennende å se om det funker. Da må vi nesten oppdatere om vi blir gravide og får vite kjønn om det funket eller ikke 😅 Tror jeg har el i dag. Forrige gang tempet jeg, men med en ett åring i hus så får jeg ikke nøyaktig temping. Bruker kun el tester. Når har du el? Anonymkode: 94cdc...a56
Møysa Skrevet 2. desember 2020 #9 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Haha, jeg ville ha jente. Hadde sex uka før eggløsning. Ble gutt. Jeg ble så skuffa og søkte opp gender disapointment. Da fant jeg masse fordeler med gutter og at i dagens samfunn, så er det veldig lurt å introdusere de for «jenteting/jenteleker». Og nå har jeg klart å legge fra meg tanken om det ene eller det andre. Jeg synes jo at man skal få prøve, men at det også er greit å bli skuffet. Uansett så hadde jeg vel blitt skuffet om det var jente også, for man tenker jo bare kjønn på et generelt grunnlag før man ser hvordan barnet er som person. Ikke meningen å ødelegge noe, ville bare tilføye noe. Endret 4. desember 2020 av Møysa
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 Hei! Så morsom tråd. Jeg tenkte å spise jentevennlig når jeg prøver på nr 3. Mye kalsium i maten, lite salt osv. Noen skrev over her at man får høy pH etter man har tatt ut kobberspiral. Stemmer det? Anonymkode: 67e51...672 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #11 Skrevet 4. desember 2020 Interessant tema 😊 jeg har to barn fra før, en av hver. Ønsker å prøve på nr 3 ila neste år og begge kjønn er velkommen, selv om en til jente ville vært mitt ønske om jeg fikk velge. Interessant å tenke på hvorvidt man kan påvirke hva det blir. Anonymkode: 746ae...a5f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er gravid med jente nå. Tok magnesium, kalsium, tranebær og folat. Prøvde å få i meg mindre mengder med salt. Skulle stoppe med sex litt før eggløsning men unnfangelsen skjedde dagen før el😅 Anonymkode: 00a81...4fe
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 On 12/3/2020 at 12:02 AM, Møysa said: Haha, jeg ville ha jente. Hadde sex uka før eggløsning. Ble gutt. Jeg ble så skuffa og søkte opp gender disapointment. Da fant jeg masse fordeler med gutter og at i dagens samfunn, så er det veldig lurt å introdusere de for «jenteting/jenteleker». What?!?! Anonymkode: 7424d...ca1
Møysa Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): What?!?! Anonymkode: 7424d...ca1 Haha, hva lurer du på?☺️
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 4 minutter siden, Møysa said: Haha, hva lurer du på?☺️ Beklager reaksjonen. Synes bare det er litt fjernt i 2020🙈 Anonymkode: 7424d...ca1 1
Møysa Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager reaksjonen. Synes bare det er litt fjernt i 2020🙈 Anonymkode: 7424d...ca1 Hva er det som er fjernt i 2020? (jeg vil bare at du skal forklare hva du mener)
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #17 Skrevet 15. desember 2020 On 12/6/2020 at 11:26 PM, Møysa said: Hva er det som er fjernt i 2020? (jeg vil bare at du skal forklare hva du mener) Mulig jeg misforstod hva du mente her: Haha, jeg ville ha jente. Hadde sex uka før eggløsning. Ble gutt. Jeg ble så skuffa og søkte opp gender disapointment. Da fant jeg masse fordeler med gutter og at i dagens samfunn, så er det veldig lurt å introdusere de for «jenteting/jenteleker». Og nå har jeg klart å legge fra meg tanken om det ene eller det andre. Anonymkode: 7424d...ca1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #18 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 19.36): Hei! Så morsom tråd. Jeg tenkte å spise jentevennlig når jeg prøver på nr 3. Mye kalsium i maten, lite salt osv. Noen skrev over her at man får høy pH etter man har tatt ut kobberspiral. Stemmer det? Anonymkode: 67e51...672 Lurer jeg også på! Anonymkode: f3d11...fcf
Møysa Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mulig jeg misforstod hva du mente her: Haha, jeg ville ha jente. Hadde sex uka før eggløsning. Ble gutt. Jeg ble så skuffa og søkte opp gender disapointment. Da fant jeg masse fordeler med gutter og at i dagens samfunn, så er det veldig lurt å introdusere de for «jenteting/jenteleker». Og nå har jeg klart å legge fra meg tanken om det ene eller det andre. Anonymkode: 7424d...ca1 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du reagerte på å gi «jenteting/jenteleker», men jeg mente dukker, barbie, neglelakk, dukkehus, kjøkkenkrok(ikke så veldig jentete), kjoler, osv. Sønnen min har fått alle de tingene men han foretrekker biler, togbane, pad og kosebamser. Arbeidet med å introdusere er for å unngå å skille mellom «jenteting» og «gutteting», og for å gi barnet selv mulighet til å finne ut hva han/hun liker, ikke at han/hun må passe inn i rosa eller blå kategori. Uansett, fra den digresjonen tilbake til tema: AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer jeg også på! Anonymkode: f3d11...fcf Jeg finner ikke noe svar på at kobberspiral kan gi høy pH-verdi. Da hadde vel mange slitt med bakteriell vaginose, ettersom de bakteriene kan vokse ved høyere pH enn 4,5. AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 22.01): Jeg har en gutt fra før. Levde også veldig guttevennlig helt ubevisst sist. Trente mye vekter og spiste masse rødt kjøtt. I tillegg hadde jeg akkurat tatt ut kobberspiralen da jeg ble gravid og pH’n min var derfor naturlig høy. Hvordan måler du pH? Jeg har bare en vanlig rull med pH papir som jeg bruker. Blir jo ikke helt nøyaktig, men dog et anslag. Spennende å se om det har noen effekt. Ble gravid med 0+12 begge gangene nå i PP1 og PP2, men ble SA begge gangene. Tenkte å prøve ha sex to -tre dager før EL denne gangen. Anonymkode: 38cf3...b4f Jeg vet ikke hva AnonymBruker mener med høy pH-verdi. Sperm og vann har en pH-verdi på ca 7 og 7. Men ifølge henne så blir det gutt med høy pH, og jente med lav. Jeg sliter med å tro på denne teorien, da alle ville vært jenter siden det alltid er lav pH, eller alltid gutter hvis pH på 7 er «høy».
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Neh.. Vi hadde en tanke om at det ville være veldig praktisk med jente siden vi har alt av jenteting klær og leker osv fra før. Men gjorde liksom ikke noe med det. Det ble gutt 😊 Så vi har kost oss med enda mer babyklær shopping. Vi har så mange fantastiske små gutter i familien, så jeg gleder meg 😊❤️ Anonymkode: cb074...a36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå