AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Er det utilgivelig å snike på mannen sin Facebook? Jeg har en periode sneket på mannen sin facebook, fordi jeg har mistenkt at han skjuler noe for meg. (Ikke utro) Han er alltid pålogga på vår felles PC. Men dette jeg har funnet ut av må jeg snakke med han om.. Men, hvor sint har han lov å være på meg? Anonymkode: aabca...5f1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Hvis han er innlogget på deres felles pc er det vel greit, tenker jeg. Hvis du «hacker» deg inn er det mer tvilsomt. Utgangspunktet må være at dere ikke skjuler noe for hverandre. Anonymkode: 1786b...604 1
burgut Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Han har lov å være rimelig sint om du har vært innpå hans Facebook og sneket i hans saker uten lov. 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Hva har du egentlig funnet ut av da? Anonymkode: ca3a3...608 1
nordicfox Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 Han har lov til å være så sint han føler for. Verken du, oss eller noen andre kan bestemme grensene et annet menneske setter for seg selv. For noen hadde et slikt tillitsbrudd ikke betydd så mye, men for andre er det noe av det verste du kan gjøre (dealbreaker eventuelt). Du kan ikke kontrollere andres følelser eller avgjørelser, det gjelder både vedrørende hans eventuelle utroskap og hans potensielle sinne rettet mot dine avgjørelser. Det du imidlertid har kontroll over er dine egne reaksjoner, dine egne valg og dine egne grenser. Sjekk inn med deg selv for å finne ut hva du føler og kommuniser tydelig, motta hans reaksjon og deretter evaluér dine egne følelser igjen. Minn deg selv på at han har all rett til å føle det han føler akkurat som du har rett til å føle det du føler. Ikke legg ansvar på hverandre for den andres lykke - sett de grensene du behøver for å sørge for din egen lykke. 7
Gjest Alterego666 Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Du har lest posten hans. Det er en personvernkrenkelse, og dessuten et lovbrudd. Du får håpe at han fremdeles har tillit igjen til deg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Vi har felles Mail, har passordet til hverandre på nettbank, facebook og andre innlogginger. Han har tidligere sagt at han ikke har noe å skjule, har på en måte gitt meg lov tidligere for vi skal ikke skjule noe. Vet det er galt av meg å snoke, vet ikke hva jeg skal gjøre, føler jeg må konfrontere han, for det jeg har funnet ut av er ille. (Uten at jeg vil gå inn på hva pga redd for å bli gjenkjent) HI Anonymkode: aabca...5f1
Hippogriff Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har felles Mail, har passordet til hverandre på nettbank, facebook og andre innlogginger. Han har tidligere sagt at han ikke har noe å skjule, har på en måte gitt meg lov tidligere for vi skal ikke skjule noe. Vet det er galt av meg å snoke, vet ikke hva jeg skal gjøre, føler jeg må konfrontere han, for det jeg har funnet ut av er ille. (Uten at jeg vil gå inn på hva pga redd for å bli gjenkjent) HI Anonymkode: aabca...5f1 Det er vel ikke noe som heter å "på en måte gitt meg lov". Jeg syns sånn snoking er fullstendig uakseptabelt, og ville hatt store problemer med å svelge både invaderingen av min personlige sfære, samt det manglende tilliten til meg som forårsaket det. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis han er innlogget på deres felles pc er det vel greit, tenker jeg. Hvis du «hacker» deg inn er det mer tvilsomt. Utgangspunktet må være at dere ikke skjuler noe for hverandre. Anonymkode: 1786b...604 Uenig. Utgangspunktet må være at man har tillit til hverandre. 1
Gjest Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det utilgivelig å snike på mannen sin Facebook? Jeg har en periode sneket på mannen sin facebook, fordi jeg har mistenkt at han skjuler noe for meg. (Ikke utro) Han er alltid pålogga på vår felles PC. Men dette jeg har funnet ut av må jeg snakke med han om.. Men, hvor sint har han lov å være på meg? Anonymkode: aabca...5f1 Dere har begge hatt et tillitsbrudd til hverandre etter min mening, og om dere skal ha noen fremtid så må dere bygge opp tilliten igjen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 Det er ikke noe som heter at personvern er opphevet bare fordi man bruker samme pc. Så lenge man går innpå kontoer som ikke tilhører seg selv, så er det krenkelser på personvern å privatliv. Brev som man får i postkassen er like mye privat som en digitalt mail er. Og hva er det du har funnet ut av som du ikke kunne nevne i HI? Anonymkode: 35f71...2e8 2
Rant Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 Han har lov til å føle på de følelsene han føler, så hvor sint han blir avhenger av hans reaksjon. Det er umåtelig frekt å snike sånn. Hvorfor kan du ikke heller spørre ham om du lurer på noe? Stoler du ikke på ham er ikke forholdet liv laga. Man skal ikke gå rundt å tvile på en partner. Det er ikke et godt forhold for noen av dere. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 Fortell oss gjerne hvordan det ender opp TS! 🙏🏻 Anonymkode: 6dec9...415 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 Hvor ille det er kommer jo an på hva du fant. Så jeg kan desverre ikke hjelpe deg! Anonymkode: 2f6d6...464
Milky Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 Jeg hadde blitt jævlig sur om mannen hadde snoket på mine kontoer uansett om det er fb eller insta eller whatever. Hvis du ikke stoler på mannen, hvorfor er dere sammen? 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #15 Skrevet 23. november 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Utgangspunktet må være at dere ikke skjuler noe for hverandre. Anonymkode: 1786b...604 Fullstendig uenig. Hvis jeg sier noe i fortrolighet til en venninne, synes jeg det hadde vært helt hårreisende å finne ut at typen hennes også leste samtalene våre, fordi "utgangspunktet måtte være at de ikke skjulte noe for hverandre." Anonymkode: c138c...eeb 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 Badbunny skrev (48 minutter siden): Jeg hadde blitt jævlig sur om mannen hadde snoket på mine kontoer uansett om det er fb eller insta eller whatever. Hvis du ikke stoler på mannen, hvorfor er dere sammen? Fordi jævelen har gjort noe veldig galt, derfor måtte hun snoke, fordi han selv ikke ville spytta ut sannheten Anonymkode: 39e58...c7a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #17 Skrevet 23. november 2020 Du hadde jo en grunn til å snoke...så han kan ikke bli sur siden du også har rett til å være sur når han har skjult noe alvorlig. Han som begynte med tillitsbrudd, du avslutter det ved å snakke med han om det.. Anonymkode: 39e58...c7a
Milky Skrevet 23. november 2020 #18 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jævelen har gjort noe veldig galt, derfor måtte hun snoke, fordi han selv ikke ville spytta ut sannheten Anonymkode: 39e58...c7a Hvor står det? Hun har ikke sagt hva han har gjort
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #19 Skrevet 23. november 2020 Tenk om han skjuler noe for deg fordi han planlegger et frieri for eksempel? Da har mannen lov å være litt rar i tiden før.. Tenk om du sniker og ender opp med å ødelegge overraskelsen, hvis han for eksempel har snakket med en kompis om hvordan å gå fram.. 🤷🏻♀️ Anonymkode: c374e...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #20 Skrevet 23. november 2020 Jeg snoker, og han har ikke rett til å bli sur i det hele tatt. Hadde jeg ikke snoket, ville det ment økonomisk ruin og huset er jeg redd for ville gått på tvangssalg. Han har hatt flere år på seg til å rydde opp, men nok er nok. Jeg tar de nødvendige grep for å forsikre meg om at strøm, forsikringer og barnehage blir betalt. Jeg skal vise ham tillit igjen når han viser at han fortjener den. Anonymkode: 52875...d2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå