Gå til innhold

Spm ang fontanellen ift skalling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby i huset på 4 mnd er flink til å skalle litt uforutsett, så i blandt skaller han hodet sitt i haken min... jeg er jo helt villt redd for den fontanellen, og vet at den treffer i blandt. Hva kan være faren med det? Og er det isåfall noe jeg bør se etter?

føler jo på haken at den bare sneier, men følsomheten på haka er ikke akkurat optimal føler jeg..?

Anonymkode: 66045...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp helt av. Dette går bra. De tåler ekstremt mye

Anonymkode: 2a089...bdc

Skrevet

Så lenge barnet er bevisst og i god form er det ingen fare, og slike dunk mot haken din trenger du ikke å være redd for. Tenk på hvor mye trykk de får på fontanellene når de blir født. Jeg syntes det var skummelt jeg også, og det er ikke så lenge siden jeg googlet slag mot fontanell etter at toåringen stupte opp i fanget mitt, krasjet og skallet rett inn i babyens hode med sitt hode (det gikk også helt fint selv om begge fikk skikkelig vondt og hylskrek lenge). 

Anonymkode: ac0a8...89a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge barnet er bevisst og i god form er det ingen fare, og slike dunk mot haken din trenger du ikke å være redd for. Tenk på hvor mye trykk de får på fontanellene når de blir født. Jeg syntes det var skummelt jeg også, og det er ikke så lenge siden jeg googlet slag mot fontanell etter at toåringen stupte opp i fanget mitt, krasjet og skallet rett inn i babyens hode med sitt hode (det gikk også helt fint selv om begge fikk skikkelig vondt og hylskrek lenge). 

Det vil si, slag mot hodet kan være farlig, og man skal følge med, men det er snakk om hardere slag eller skarpere kanter enn opp i haken din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...