Gå til innhold

Hva jobber dere som/eller studerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fornøyde er dere med karriere/studie-valg? Hva er fordeler og ulemper?🥰

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jurist i staten. Fordeler er ok lønn, fleksibel arbeidsdag, bestemmer ferie selv, rolige dager.

Ulemper er at svaret aldri er helt klart, man må alltid tolke og tenke og fundere og lese forarbeider, osv. for å finne svaret på spørsmålet. Og det er ikke alltid så lett å lande på noe 😅 Og stort studielån da. Det er kjipt. 

Anonymkode: cf585...29a

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jurist i staten. Fordeler er ok lønn, fleksibel arbeidsdag, bestemmer ferie selv, rolige dager.

Ulemper er at svaret aldri er helt klart, man må alltid tolke og tenke og fundere og lese forarbeider, osv. for å finne svaret på spørsmålet. Og det er ikke alltid så lett å lande på noe 😅 Og stort studielån da. Det er kjipt. 

Er det litt som at det er forlenget skole? At man må gjøre «lekser» hjemme liksom?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjedelige arbeidsoppgaver, og hva tjener du ca?😄

Skrevet
2 timer siden, Karoline1907 skrev:

Er det litt som at det er forlenget skole? At man må gjøre «lekser» hjemme liksom?

Nei, jeg jobber aldri hjemme :)

2 timer siden, Karoline1907 skrev:

Er det kjedelige arbeidsoppgaver, og hva tjener du ca?😄

Som jurist kan man jo jobbe med det meste egentlig. Skatterett, strafferett, barnevern, i NAV, arv, ekteskap, vergemål, konkurs, osv. Jeg jobber med plan- og bygningsrett og synes det er spennende. Tjener i overkant av 600 000 i året. Har nettopp begynt, så går vel bare oppover :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg jobber aldri hjemme :)

Som jurist kan man jo jobbe med det meste egentlig. Skatterett, strafferett, barnevern, i NAV, arv, ekteskap, vergemål, konkurs, osv. Jeg jobber med plan- og bygningsrett og synes det er spennende. Tjener i overkant av 600 000 i året. Har nettopp begynt, så går vel bare oppover :)

Er du nyutdannet? Jeg jobber som jurist innen plan- og bygningsrett og får i overkant av 500 000 i året. Nå føler jeg meg litt lurt. Haha. 

Jeg jobber for øvrig hjemme. Vi har kjernetid fra 09-14, og etter det velger jeg å gå hjem for å være med ungene, og så tar jeg igjen det tapte fra 19-21. 

Anonymkode: 44243...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...