Gå til innhold

Er sovevakt en av de verste oppgavene i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde egentlig det må være en ganske grei oppgave, men hørte nå før helgen at de ansatte i bhg diskuterte for å slippe å være sovevakt. Er det vanskelig å ikke sovne selv kanskje? Kan man bruke privat mobil hvis alle barna sover?

Anonymkode: 963e4...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå jobber jeg på storbarn uten sovevakt (da ingen sover) men i følge de på småbarn er det en fin oppgave, litt kaldt nå fremover er det eneste 

Skrevet

Det er noen som synes det er veldig kjedelig. Og hvis man har vondt i ryggen eller noe slikt, kan det også være grunn til at man ønsker å slippe.

Anonymkode: a1bc7...4b1

Skrevet

Jeg syns det er nydelig! Bruker stort sett tiden til å lese litt faglitteratur.  Det er det dårlig tid til ellers...

Anonymkode: be48b...36b

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er nydelig! Bruker stort sett tiden til å lese litt faglitteratur.  Det er det dårlig tid til ellers...

Anonymkode: be48b...36b

Du leser på jobb?? Jeg sendte klage på deg til barnehage nå, håper du mister jobben 😊

Anonymkode: 7291f...2cd

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leser på jobb?? Jeg sendte klage på deg til barnehage nå, håper du mister jobben 😊

Smarting! La oss ta ifra barnehageansatte muligheten til å ta igjen litt sårt tiltrengt tid til å lese seg opp når de først har en rolig stund. Det spiller vel ingen rolle for sovende barn om den ansatte leser eller sitter å ser ut i luften? Ta deg sammen! 

• Liker 28
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, aner ikke hvem du er eller hva du gjør, men håper DU mister jobben 😂

Anonymkode: 3ca7d...37a

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂

Anonymkode: 882b0...804

• Liker 4
Skrevet

Ja, for du vet hvilken bhg anonymbruker jobber i? Eller har du sendt klage til alle landets barnehager bare for å være sikker?

🙄

Anonymkode: f15bb...85b

• Liker 3
Skrevet

Du tar et forhastet valg, basert på alt for lite info? 

Sendte bekymringsmelding til bv nå, håper du mister foreldreretten. 😊

🤦🏼‍♀️🙄🙄🙄

Anonymkode: 275a0...866

• Liker 6
Skrevet

Jeg var en periode vikar i en barnehage som hadde to sovevakter fordi noen av barna sov ute og noen på madrass inne. Det var alltid kamp om innevakten for da kunne man sitte og scrolle i godt over en time. Den ene pedlederen så på Netflix med propper i ørene. 

Det høres jo ikke bra ut, men det var sååå vanskelig å ikke sovne! Du sitter på gulvet i et mørkt rom med 6-7 snorkende småbarn rundt deg. Klart du må holde på med noe! Og nei, absolutt ingen leste faglitteratur 😂

Anonymkode: ea86f...e72

Skrevet

Barna sover, vil du at den ansatte bare skal stirre ut i luften istedenfor?

Dwr jeg jobber må vi løfte alle barn opp og ned i vognene. Det er mye klær som skal av og på, man må stå med bøyd rygg nedi vognene for å finne selene, man må justere ungen så den ligger ordentlig og man må dessverre vugge de barna som foreldrene ikke har avvent dette. Av og til må man vugge opptil 7-8barn (men bare på begynnelsen av året, vi avvender barna fort dette i barnehagen da vi bare er én person og ikke kan vugge så mange). Det er også fryktelig kaldt å være sovevakt for tiden.

Anonymkode: eac99...25f

Skrevet

Vi har også sovevakter, men vi sitter ikke ved vognene og ser på de mest de sover. Vi går skjekkrunder hvert 10 min. som vi registrerer. Ellers står vognene rett utenfor vinduet så vi ser fra inne. Anbefalingene er hvert 10 min. Trenger overhode ikke sitte å se på at de sover

Anonymkode: 4c73f...019

Skrevet

Elsket å være sovevakt da jeg jobbet i småbarnsavdeling i barnehage. Syntes det var supertrivelig (bare litt styr av og til hvis et barn brukte lang tid på å sovne). 

Anonymkode: ba10b...fb6

Skrevet
2 minutter siden, Klagenfurt skrev:

Noen som sliter med humoren her ja 🙂 

Kanskje det... Men spøken var da ikkje god? 😋

Anonymkode: 02c3e...746

• Liker 2
Skrevet

Der jeg jobbet satt vi også inne, og gikk runder ute. Var veldig greit, ble nesten som dobbel pause. 

Anonymkode: a8275...61e

Skrevet

Vi har sovevakt inne. Og ja, mobil er tillatt. Ellers sovner man jo selv. Pleier å lese eller surfe. Man har ikke på lyd, og lyset på mobilen demper man. 

Kg er en fin ting å holde på med når man er sovevakt. 

Anonymkode: b04f7...161

Skrevet

Det er GØRR KJEDELIG å ha sovevakt! 

Heldigvis rullerer vi på alle oppgaver. Noen ganger bytter vi også, spesielt hvis noen er litt småsyke (før korona) er det godt å være inne i varmen i stedet for å være ute. 

Anonymkode: 65ccc...1ae

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det... Men spøken var da ikkje god? 😋

Anonymkode: 02c3e...746

Den tok jo KG såpass på kornet at folk ble sure... 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...