Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når invitasjon til jul blir  trukket tilbake pga korona, ville dere da tenkt at dere fortsatt skal gi gaver? De sa "sees sikkert en gang på nyåret", så det var ingen tegn til at de hadde tenkt på noen pakkeoverlevering. Men er jo litt pinlig hvis det kommer noe i posten og jeg ikke har sendt noe... men blir også dyrt å sende gaver til alle med posten. 

Anonymkode: 4ea04...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fremt det ikke er noen dere uansett ville gitt gave til ville jeg latt det være. Det er helt naturlig at det er enkelte man gir gaver til bare hvis man feirer jul sammen, men ikke ellers. 

• Liker 6
Skrevet

Gjør det enkelt ,send et hyggelig adventsbrev ,og legg med  noen Flax-lodd ,advents Flax siden dere ikke kommer til å møtes.

så er du innafor vis de sender deg gave.

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, tøva said:

Gjør det enkelt ,send et hyggelig adventsbrev ,og legg med  noen Flax-lodd ,advents Flax siden dere ikke kommer til å møtes.

så er du innafor vis de sender deg gave.

Tør ikke å gi flaxlodd, skal helt ærlig innrømme det hadde blitt bittert hvis de ender opp med en million kroner i belønning for at de avinviterte meg. 😄

• Liker 21
Skrevet

Jeg sendte en pakke med posten i dag. En lett bluse innpakket i papir og konvolutt. Pris for sending: 140 kroner!! Fikk sjokk. Jeg kommer ikke til å sende flere pakker, i hvert fall ikke til andre enn små barn i nær slekt. Når man betaler nesten like mye for sending som for selve gavene, blir det håpløst. Så helt innafor å vente med levering til man ses på nyåret, mener jeg.

Anonymkode: 09753...590

• Liker 7
Skrevet
On 11/23/2020 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Når invitasjon til jul blir  trukket tilbake pga korona, ville dere da tenkt at dere fortsatt skal gi gaver? De sa "sees sikkert en gang på nyåret", så det var ingen tegn til at de hadde tenkt på noen pakkeoverlevering. Men er jo litt pinlig hvis det kommer noe i posten og jeg ikke har sendt noe... men blir også dyrt å sende gaver til alle med posten. 

Selvfølgelig. Det er korona som gjør at invitasjonen trekkes, og det betyr ikke at gavene trekkes. "Sees sikkert en gang på nyåret" er vel fullt mulig, eller kanskje de sa "i det nye året". Og du mener uansett at det er et tegn på at dere ikke skal få gaver i år? Er det tradisjon på å gi gaver dere imellom (hvilket jeg antar siden dere skulle feiret sammen), så skal jo ikke gavene utebli. 

On 11/23/2020 at 5:23 PM, AnonymBruker said:

Jeg sendte en pakke med posten i dag. En lett bluse innpakket i papir og konvolutt. Pris for sending: 140 kroner!! Fikk sjokk. Jeg kommer ikke til å sende flere pakker, i hvert fall ikke til andre enn små barn i nær slekt. Når man betaler nesten like mye for sending som for selve gavene, blir det håpløst. Så helt innafor å vente med levering til man ses på nyåret, mener jeg.

Anonymkode: 09753...590

Det er helt vanlig, dessverre.

I disse dager blir jo mye bestilt på nettet, og man må evt betale porto for det, eller kjøpe for en "høy" eller "lav" sum for å unngå porto. Skal man sende det videre blir det enda dyrere. Dagens grunnregel

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 14.02):

Tør ikke å gi flaxlodd, skal helt ærlig innrømme det hadde blitt bittert hvis de ender opp med en million kroner i belønning for at de avinviterte meg. 😄

Hyggelig type, du...

Anonymkode: 7e031...942

• Liker 3
Skrevet

Kommuniser med dem, spør om hvordan dere skal gjøre det med gaver i år...kanskje de tenker akkurat som deg.

Anonymkode: f2ed0...1fc

• Liker 4
Skrevet

Høres merkelig ut å bare gi gaver til folk en feirer jul med. Jeg er vant til at en gir gaver til folk en bryr seg om og er glad i, uansett om en feirer jul sammen eller ikke. Men er sikkert bare jeg som tenker sånn. 

Anonymkode: 01db7...b63

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at at de man feirer med pleier man å gi gave til. Går ut i fra dette kanskje er nær familie? Jeg ville gitt uansett. Er jo ingens feil at man faktisk må begrense antall personer selv om det er dumt. 

• Liker 1
Skrevet

Pleier dere å gi hverandre julegaver ellers, så ville jeg jo fortsatt med det selv om feiringen ikke blir som normalt på grunn av covid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hyggelig type, du...

Anonymkode: 7e031...942

Det er mange som tenker slik.. Jeg gir aldri Flaxlodd. Syntes det er kjedelig, upersonlig eller kjipt om det hadde vært 2 millioner i gevinst.. 

Anonymkode: d11d1...146

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 1.40):

Det er mange som tenker slik.. Jeg gir aldri Flaxlodd. Syntes det er kjedelig, upersonlig eller kjipt om det hadde vært 2 millioner i gevinst.. 

Anonymkode: d11d1...146

Jeg tenker helt motsatt! Det hadde vært verdens beste gave! Tenk om noen vant 2 millioner på noe jeg brukte 25 kr på! Det hadde vært verdens beste gave å gi!! 😍

Til TS: jeg tenker at hvis man er såpass nære med folkene man skulle tilbringe jul(aften?) med, så er man vel nære nok til å gi julegave også!? Noe annet høres fryktelig rart ut for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...