Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dyrere å studere i utlandet enn i Norge? Psykologi profesjon eller medisin f.eks... Hvor mye dyrere, og hvor er det billigst?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge har jo GRATIS universiteter, ofte i utlandet må du betale ganske mye i skolepenger, det varierer litt ifra hvilket land du tenker på?  Men lånekassen gir jo selvfølgelig god hjelp! Ofte er det ulike inntakskrav i Norge sammenlignet med utlandet, både medisin og psykologi har veldig høye snitt her, hvis du har nok, hadde jeg uten tvil søkt Norge. I utlandet krever de ikke like høye karakterer eller at du må ha bestemte fag, kanskje du bare må bestå en opptaksprøve eler muntlig høring... Studerer du medisin i norge er det enklere for deg å få turnusen, så å si garantert at du får den, kan være litt mer utfordrende å skaffe seg turnus når du kommer fra utlandet, da de som har studert i norge blir først prioritert. Pluss studie i utlandet er ikke noe barnemat, det er hardt å krevende, mye strengere enn i Norge, på flere skoler stryker over 60% første året.

Nå vet jeg ikke hvor i utlandet du tenker, men har du snittet til å komme inn i Norge, så anbefaler jeg å søke her på det sterkeste og heller ta et år utveksling i studiet om det er noe du er interessert i. Du må også være klar over at det er ikke alle legeutdanninger i de forskjellige landene Norge godtar...

Anonymkode: 7a576...9a8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...