Karoline1907 Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 J18 og jomfru! 😐 For det første: Når er det det begynner å bli rart/sært å være jomfru..? Vil liksom ikke bare gjøre det med en random. Og det andre jeg lurer på: Hva anbefaler dere med tanke på prevensjon? Jeg vil ikke ha alle de bivirkningene av p-piller med tanke på humør og sånt, og i tillegg vil jeg ikke gå på minipiller som forverrer akne for de fleste (jeg sliter med akne), men vil heller ikke gå på p-piller med østrogen som øker sjansen for brystkreft (som jeg er disponert for)...
Baker Harepus Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Etter 25 begynner det å bli litt sent. Vent til du finner noen du har lyst til å ligge med. Kondom er beste alternativ til hormonpreparater. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Hvis du ikke vil ha noen hormoner så er det vel kobberspiral, kondom eller pessar. Uansett hva du bruker av prevensjon, så må du bruke kondom til du er trygg på at partner ikke har noen kjønnssykdommer. I mine øyne så synes jeg det aldri blir rart å være jomfru, om du så har bikka 40-årene, fordi har man ikke funnet den rette så har man ikke det. Jeg synes ikke man skal ligge med noen bare for å ligge med noen. Jeg lå med noen bare for å bli ferdig med første gang, og det har plaget meg i lang tid etterpå. Anonymkode: d5a8d...4a4 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 8 minutter siden, Karoline1907 said: J18 og jomfru! 😐 For det første: Når er det det begynner å bli rart/sært å være jomfru..? Vil liksom ikke bare gjøre det med en random. Og det andre jeg lurer på: Hva anbefaler dere med tanke på prevensjon? Jeg vil ikke ha alle de bivirkningene av p-piller med tanke på humør og sånt, og i tillegg vil jeg ikke gå på minipiller som forverrer akne for de fleste (jeg sliter med akne), men vil heller ikke gå på p-piller med østrogen som øker sjansen for brystkreft (som jeg er disponert for)... Sex er som mye annet i livet: det er lett å tro at alle andre har så styr på dette, men mest av alt er det fomling i mørket. Du har god tid. Du har ikke ansvar ovenfor noen at den første gangen skal bli så utrolig bra. Ingen andre enn deg selv. Så vær snill, god og overbærende og godskriv deg selv en så-som-så førstegang på forhånd. Men fint om du er mentalt forberedt på at gutten ikke er like opptatt av deg etter sex som før sex. Betyr ikke at det er noe galt med deg eller at sexen var dårlig. Du kommer sikkert til å tenke tilbake på første gang og spørre deg selv "hva tenkte jeg på?". Anonymkode: e8390...3d4 1
SlemUlv Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Snakk med legen din om prevensjon. Eneste som kan gi deg skikkelige råd om dette. Om ikke legen kan, kan denne henvise til noen som kan. Ang jomfru, vær det så lenge du vil. Ha sex først når du føler deg klar 1
Silva Pluvialis Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Aldri ha sex før du er klar eller fordi du føler på "press" om å ikke være jomfru lenger. Det er aldri for sent å debutere. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Det som er rart er at folk stresser så mye med det. Ingen har noe med når man vil eller ikke vil ha sex. Jeg debuterte fryktelig seint, men har jo aldri fått spørsmål om det fra andre. Jeg husker ikke første gangen en gang, det er ikke sånn at det å debutere i seg selv er så spesielt. Har man funnet en man vil ha sex med blir det fort en fantastisk, men samtidig vanlig, del av livet. Anonymkode: 77dbe...1d1 2
Elaine Marley Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Tråden er ryddet for kontaktannonse og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 10 timer siden, Karoline1907 skrev: J18 og jomfru! 😐 For det første: Når er det det begynner å bli rart/sært å være jomfru..? Vil liksom ikke bare gjøre det med en random. Og det andre jeg lurer på: Hva anbefaler dere med tanke på prevensjon? Jeg vil ikke ha alle de bivirkningene av p-piller med tanke på humør og sånt, og i tillegg vil jeg ikke gå på minipiller som forverrer akne for de fleste (jeg sliter med akne), men vil heller ikke gå på p-piller med østrogen som øker sjansen for brystkreft (som jeg er disponert for)... Hei Du bruker kondom, vil ikke anbefale noen å bruke hormoprep eller spiraler av noen typer. Så kjør safe: kondom. Det er aldri sært å være jomfru. Ønsker du å ha sex med noen, så skal du ha lyst. Du kan finne deg en sexpartner uten at dere er kjærester, finn deg en som er litt eldre enn deg med erfaring. Så kan du få mange fine opplevelser. Er selv i 20-årene, liker best å ha sex med menn som er 40+. Anonymkode: 8b2b4...cab 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 Var godt over 20 første gangen, kunne godt ha venta lenger også. Anonymkode: 6f9a9...79b 1
Thjelp Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 (endret) Jeg var 26 år første gangen, og skulle faktisk gjerne ha ventet littegranne til vi ble bedre kjent. Og sats på kondom, så lite bekymringer i ettertid og vis et eventuelt forhold skulle skje kan du jo snakke med legen om videre prevensjon. Endret 23. november 2020 av Thjelp 1
Hippogriff Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 Dette kommer til å gå helt fint. Det er helt vanlig med litt fomling med ny partner, også når ingen av partene er jomfruer. Det er også langt ifra sært å være jomfru som 18-åring. Du fikk et godt råd om å senke forventningsnivået. Mitt råd er å ikke senke det alt for lavt da. Sex var deilig allerede første gangen for min del, selv om vi var nervøse fomlete tenåringer. Om du er nervøs, så er det ikke så dumt å ha sex med en du føler deg trygg på. Jeg er i førtiårene, og har fortsatt helst ikke ons eller sex med personer jeg ikke kjenner så godt. Sex kan avtales på forhånd, også når man er enige om at det ikke skal være noe mer enn sex. Det er også fint mulig å avklare en del ting på forhånd. Da kan du godt fortelle at det blir din første gang. Dette høres kanskje sært ut, men jeg har bare gode erfaringer med å ha slike samtaler på forhånd. Til sist vil jeg bare si at du har mye å se fram til. Det fins veldig mange flotte, gode menn der ute. Velg de gode mennene. Ta godt vare på både dem og deg selv
draug 75 Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 Det er bare å forlange kondombruk. Gjerne lær deg sjøl hvordan kondomene tres på - for det er ikke alle fyrer i verden som er like flinke å tre på, så ikke alle som klarer å holde hodet kaldt osv., så får du med deg om det er rett gjort eller ikke. Kondomen kan sprekke hvis den er tredd på feil. Når du har holdt på med ei stund med en og samme fyr, så blir kanskje p-piller/ sprøyte/ stav mer aktuelt. Kondomer er noe j* herk, men man må bare leve med det. Det er det eneste som hjelper mot "alt." Det andre spørsmålet ditt: Jeg tror ikke det finnes den gutt/ mann [som er noe å samle på] som vil reagere eller synes det er rart om du er påpult gjennomtrekk spm 16åring eller jomfru som 25åring. Poenget er ikke hvem og hvor mange som har vært der før eller hvem og hvor mange som kommer etter, men at akkurat der og da, er det han som er der, og er han noe å samle på, så tar han deg som du er. Gutter sier ikke på tilsvarende vis som jenter: "han, hva skal du med han? Han er jo 19 og ukyssa, det er det jo ingen som har villet ha?!?" Så bare ta den tiden du trenger, og finn en som har med seg hjertet sitt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 Ikke kast deg ut i sex alt for tidlig. Du er for ung enda. Bedre å holde litt igjen for å beskytte deg. Du har hele livet foran deg og går ikke glipp av noe ved å vente litt. Sex er kun oppskrytt propaganda og misbrukes av eldre voksne personer til å utnytte slike som deg. Ligger man rundt så mister man mye av sine naturlige grenser og evne til å knytte seg varig til bare en person. Jeg skriver dette fordi jeg synes veldig synd på dere unge mennesker idag for all den propaganda som florerer i sosiale medier om grenseløs sex og hvor bra det er, selv om det er fryktelig skadelig. Sex som misbrukes uten kjærlighet er bare ødeleggende og kan gi deg varige depresjoner. Jeg er takknemlig for at jeg ikke lengre er ung. Anonymkode: b13d1...4ba 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #15 Skrevet 23. november 2020 Karoline1907 skrev (16 timer siden): J18 og jomfru! 😐 For det første: Når er det det begynner å bli rart/sært å være jomfru..? Vil liksom ikke bare gjøre det med en random. Og det andre jeg lurer på: Hva anbefaler dere med tanke på prevensjon? Jeg vil ikke ha alle de bivirkningene av p-piller med tanke på humør og sånt, og i tillegg vil jeg ikke gå på minipiller som forverrer akne for de fleste (jeg sliter med akne), men vil heller ikke gå på p-piller med østrogen som øker sjansen for brystkreft (som jeg er disponert for)... Alle typer prevensjon bortsett fra kondomer gir bivirkninger, så du må bare vurdere hva som er best for deg. Snakk med en gynekolog (nei, ikke fastlege, men en faktisk gynekolog), de har peiling på slikt. Ha sex når du er klar for det. Folk flest vet ikke om du er jomfru eller ikke uansett, så hva folk mener betyr ingenting. Anonymkode: 521ee...beb 1
Gjest Warrior Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 Vær jomfru så lenge du ønsker du. Til du finner den rette du vil ligge med. Du må aldri føle press om at du må miste jomfrudommen innen en viss alder. Kondom er vel best, selv om det ikke er 100% sikker, så er det ganske sikker. Uhell kan selvfølgelig skje. Det gir i alle fall ingen bivirkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå