AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Jeg må bare få det ut en plass... vet ikke helt hva jeg vil med dette😅 Jeg og samboeren min har prøvd å få barn i mange år. Vi har hatt mange prøverørsforsøk, nå er det 4 år siden siste prøverørsforsøket, og jeg har så lyst å prøve igjen, selv om jeg er sykt sliten av dette. Han har virkelig fucka til økonomien sin, noe som gjør at vi ikke kan ha et nytt forsøk med det første.. Allerede ventet i 3 år. Han sier hvert år at vi skal få det til, men han har innrømmet nå at han sier det for at jeg skal holde kjeft om det... Jeg klarer ikke gi slipp på det, jeg vil ha barn. Nå er forholdet vårt blitt skikkelig dårlig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjør. Tørr ikke snakke med noen om det. Jeg HATER han for at han fucka til alt med penger. Vi hadde det så bra, jeg var ganske fornøyd med han, jeg ville virkelig få barn med han og ingen andre, men nå vet jeg ikke mer. Etter jeg fikk vite det med pengene så klarer jeg ikke han mer, ikke på samme måte som før. Alt han gjør og sier irriterer meg. Jeg stoler ikke på noe han sier eller gjør mer pga at han skjulte ting med penger osv. Jeg blir like sint og dårlig humør hver gang jeg får mensen, selv om jeg vet at sjansen for at vi skal bli gravid på egenhånd er ganske liten. Jeg er så langt nede nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjør. Om jeg snakker med samboeren om dette så blir han sur og sier at jeg skal skjerpe meg og akseptere at det ikke kommer til å skje. Jeg har vurdert mange ganger å gjør det slutt. Men klarer ikke.. Jeg føler ikke at jeg lever mer, men bare eksisterer... Beklager at det blei veldig mye tekst! Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6abfb...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Hvis du virkelig ønsker barn, så kan du ikke basere livet ditt på en som du ikke stoler på eller som du ønsker å gå ifra. Det er ikke så ekstremt dyrt for et prøverørforsøk. Hvis dere ikke klarer å spare 60.000kr på 3 år så er det ikke veldig høyt prioritert. Hvis du begynner å komme opp i 30 årene så ville jeg absolutt sett på noen drastiske tiltak. Du kan ikke offre barnedrømmen over en rotete mann. Livet ditt er mer verdt enn det. Anonymkode: bea59...e6f 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Du må ikke finne på å få barn med denne mannen. Kom deg vekk, du fortjener bedre enn det der! Anonymkode: 68c54...7be 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig ønsker barn, så kan du ikke basere livet ditt på en som du ikke stoler på eller som du ønsker å gå ifra. Det er ikke så ekstremt dyrt for et prøverørforsøk. Hvis dere ikke klarer å spare 60.000kr på 3 år så er det ikke veldig høyt prioritert. Hvis du begynner å komme opp i 30 årene så ville jeg absolutt sett på noen drastiske tiltak. Du kan ikke offre barnedrømmen over en rotete mann. Livet ditt er mer verdt enn det. Anonymkode: bea59...e6f Jeg vet.. jeg tenker på dette hver dag. Jeg er alltid redd for å såre noen, skuffe folk osv. jeg er kjempe glad i hans familie, og min familie liker han veldig godt! Redd for at alle kommer til å syns jeg er helt idiot som velger å gå fra en pga at han ikke kan gjør meg gravid på vanlig måte. (ingen som vet at han har økonomiske problemer) alle tror vi har kjempe bra økonomi! Vi har ikke felles, heldigvis! Men så syns jeg så synd i han også, for jeg vet han sliter veldig med det. Og han er blitt bedre, jeg sjekker ofte. Men uansett så kommer det til å ta så sykt lang tid før alt er bra igjen😢 Så sier han alltid at han hadde ikke gått fra meg uansett så lenge vi har det bra. Så får dårlig samvittighet da for at jeg tenker sånn. Anonymkode: 6abfb...2b0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 Tror du kanskje burde tatt deg en tur til psykolog for å få snakket ut om alle de vonde tankene dine og fått bearbeidet følelsene dine, så du greier å skille om det er han du misliker og ønsker å gå fra, eller om det er din egen misnøye over at kroppen ikke greier å ta til seg et barn du er misnøyd meg og lar det gå utover dere og forholdet. Kan tenke meg at dersom du har veldig sterke følelser rundt dette, så kan mannen oppleve deg som mer sur og humørsyk enn du selv opplever deg. Tror som sagt du burde snakket med noen profesjonelle som kan hjelpe deg med å sortere og bearbeide tankene dine. Lykke til! 💖 Anonymkode: 4b94b...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Veldig leit å høre ❤️ Jeg syns dere skal prøve parterapi Og husk at du lever bare en gang! Dersom dette forholdet allerede skranter, hvorfor holde fast ved noe som ikke er optimalt for deg? Prøv terapi og se om tilliten kan komme tilbake, hvis ikke bør du vurderere å slå opp 😕 det kan være skikkelig tøft, men det kan også være det du trenger.. Anonymkode: c5997...378
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet.. jeg tenker på dette hver dag. Jeg er alltid redd for å såre noen, skuffe folk osv. jeg er kjempe glad i hans familie, og min familie liker han veldig godt! Redd for at alle kommer til å syns jeg er helt idiot som velger å gå fra en pga at han ikke kan gjør meg gravid på vanlig måte. (ingen som vet at han har økonomiske problemer) alle tror vi har kjempe bra økonomi! Vi har ikke felles, heldigvis! Men så syns jeg så synd i han også, for jeg vet han sliter veldig med det. Og han er blitt bedre, jeg sjekker ofte. Men uansett så kommer det til å ta så sykt lang tid før alt er bra igjen😢 Så sier han alltid at han hadde ikke gått fra meg uansett så lenge vi har det bra. Så får dårlig samvittighet da for at jeg tenker sånn. Anonymkode: 6abfb...2b0 Han sier at han aldri ville gått fra deg så lenge dere har det bra. Men det høres jo ikke ut som dere har bra. Dere kan faktisk ikke ha det bra når bare én av dere er fornøyd i forholdet. Du trenger ikke si til familie at du går fra han fordi dere ikke klarer å få barn sammen, du kan f.eks si at du går fordi det tærer så mye på dere at dere har det ikke bra sammen lenger. 🤷🏼♀️ Anonymkode: f5fe7...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Enig med AB over, at -han- sier han har det bra betyr jo ikke at da har du det bra/burde bli! Det ER legitimt å gjøre det slutt og gå videre når 1 vil ha barn og 1 ikke! Det er faktisk bedre for begge - for om du har hatt flere forsøk, innstilt deg over mange år på at dette er drømmen om livet ditt og at du virkelig vil dette, hva er oddsen for at du bare kommer over det slik han ber deg? Det vil gnage på deg, og fordi det gnager på deg vil det gnage på ham når/hvis du blir så lei deg eller nedfor at du ikke får til å opprettholde et positivt og kjærlig forhold. Det høres ut som han har gitt etter nesten fordi han visste det ikke ville gå, eventuelt at han bare ikke var så investert. Men du er jo det, og nå er du altså i et halvdårlig forhold mens du drømmer om et liv som en "hel" familie. Det blir mange "kanskje" for deg - kanskje du ville møtt en mann med samme ønske som deg, som du kanskje også kan bli gravid med naturlig? Jeg vet ikke hva som ligger bak vanskene med fertilitet for dere men mange par som har slitt, får faktisk barn med ny/annen partner. Kanskje møter du en mann som har barn, og så er du fornøyd - eller dere får flere nye sammen. Kanskje finner du ut at du kan gjøre dette på egenhånd? Kanskje mannen din trenger den vekkeren at du går fra ham og realiserer dine egne drømmer og ønsker, for at han tar skikkelig tak? Unner deg uansett hva, at du får mulighet til å gjøre "alt" det du kan for å få barn, når det er viktig for deg. Å leve med alle "tenk om" resten av livet er tungt og vondt. Lykke til ❤️ Anonymkode: 79b60...d63
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 9.51): Enig med AB over, at -han- sier han har det bra betyr jo ikke at da har du det bra/burde bli! Det ER legitimt å gjøre det slutt og gå videre når 1 vil ha barn og 1 ikke! Det er faktisk bedre for begge - for om du har hatt flere forsøk, innstilt deg over mange år på at dette er drømmen om livet ditt og at du virkelig vil dette, hva er oddsen for at du bare kommer over det slik han ber deg? Det vil gnage på deg, og fordi det gnager på deg vil det gnage på ham når/hvis du blir så lei deg eller nedfor at du ikke får til å opprettholde et positivt og kjærlig forhold. Det høres ut som han har gitt etter nesten fordi han visste det ikke ville gå, eventuelt at han bare ikke var så investert. Men du er jo det, og nå er du altså i et halvdårlig forhold mens du drømmer om et liv som en "hel" familie. Det blir mange "kanskje" for deg - kanskje du ville møtt en mann med samme ønske som deg, som du kanskje også kan bli gravid med naturlig? Jeg vet ikke hva som ligger bak vanskene med fertilitet for dere men mange par som har slitt, får faktisk barn med ny/annen partner. Kanskje møter du en mann som har barn, og så er du fornøyd - eller dere får flere nye sammen. Kanskje finner du ut at du kan gjøre dette på egenhånd? Kanskje mannen din trenger den vekkeren at du går fra ham og realiserer dine egne drømmer og ønsker, for at han tar skikkelig tak? Unner deg uansett hva, at du får mulighet til å gjøre "alt" det du kan for å få barn, når det er viktig for deg. Å leve med alle "tenk om" resten av livet er tungt og vondt. Lykke til ❤️ Anonymkode: 79b60...d63 Det er ikke det at han ikke vil, men han vet han ikke klarer med tanke på penger.. og det vil ta noen år til før det er bra igjen.. men jeg må bare finne ut hva jeg skal gjør. Jeg vil ikke vente for lenge heller.. Tusen takk snille deg!♥️ Anonymkode: 6abfb...2b0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke det at han ikke vil, men han vet han ikke klarer med tanke på penger.. og det vil ta noen år til før det er bra igjen.. men jeg må bare finne ut hva jeg skal gjør. Jeg vil ikke vente for lenge heller.. Tusen takk snille deg!♥️ Anonymkode: 6abfb...2b0 Men da har dere strengt tatt ikke råd til å få barn heller. Anonymkode: 68c54...7be 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 Men er jo ikke alltid så lett å snakke on følelser, kan han ha kjørt økonomien sin i grøfta siden han har slitt veldig med at dere ikke har fått barn? Kanskje han og sliter veldig mye med dette ikke orker mer for det sliter så på. men det er dog ikke noe grunn til å ikke da kunne være åpen om det å snakke om det.. er det noen andre måter dere vil kunne gå gjennom for å få barn etter hvert som adopsjon eller lignende? Har dere snakket om slikt? Anonymkode: 2f234...41b
~white lady~ Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 23.04): Jeg må bare få det ut en plass... vet ikke helt hva jeg vil med dette😅 Jeg og samboeren min har prøvd å få barn i mange år. Vi har hatt mange prøverørsforsøk, nå er det 4 år siden siste prøverørsforsøket, og jeg har så lyst å prøve igjen, selv om jeg er sykt sliten av dette. Han har virkelig fucka til økonomien sin, noe som gjør at vi ikke kan ha et nytt forsøk med det første.. Allerede ventet i 3 år. Han sier hvert år at vi skal få det til, men han har innrømmet nå at han sier det for at jeg skal holde kjeft om det... Jeg klarer ikke gi slipp på det, jeg vil ha barn. Nå er forholdet vårt blitt skikkelig dårlig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjør. Tørr ikke snakke med noen om det. Jeg HATER han for at han fucka til alt med penger. Vi hadde det så bra, jeg var ganske fornøyd med han, jeg ville virkelig få barn med han og ingen andre, men nå vet jeg ikke mer. Etter jeg fikk vite det med pengene så klarer jeg ikke han mer, ikke på samme måte som før. Alt han gjør og sier irriterer meg. Jeg stoler ikke på noe han sier eller gjør mer pga at han skjulte ting med penger osv. Jeg blir like sint og dårlig humør hver gang jeg får mensen, selv om jeg vet at sjansen for at vi skal bli gravid på egenhånd er ganske liten. Jeg er så langt nede nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjør. Om jeg snakker med samboeren om dette så blir han sur og sier at jeg skal skjerpe meg og akseptere at det ikke kommer til å skje. Jeg har vurdert mange ganger å gjør det slutt. Men klarer ikke.. Jeg føler ikke at jeg lever mer, men bare eksisterer... Beklager at det blei veldig mye tekst! Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 6abfb...2b0 Hvem er problemet? Du eller han? Det sliter på forholdet å prøve å bli gravide uten noe resultat. Jeg tror du fortsatt er glad i han, men at frustrasjonen over at dere ikke har økonomi til å gå i gang med et nytt prøverørsforsøk overskygger de gode følelsene. Nå vet jeg ikke hva han har gjort, og om det er flere ting har har løyet om, men det er vel ikke utenkelig at hele situasjonen sliter på han også? Og så har han reagert ved å ta noen dumme valg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå