AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Jeg er en dame i begynnelsen av 30 årene og jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år. Vi bor sammen og begge har fast jobb og bil. Vi har det fint sammen. Jeg og kjæresten har tullet mye om det tidligere at «den dagen jeg er gravid» osv.... Men vi har aldri tatt den serriøse samtalen om når det passer. Jeg kjenner veldig på at jeg føler meg klar for å tenke på barn. Men jeg synes det er vanskelig å starte samtalen og redsel for at han ønsker å vente i flere år..(han er 4 år yngre) Han jobber natt så det er nesten så jeg vurderer å sende melding om det for å starte samtalen. Noen som har noen tips? Anonymkode: e16ea...949
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Det beste er å være direkte og ikke gå rundt grøten. "Hva tenker du rundt det å få barn? Når tenker du at vi skal starte prøving?" Syns han må ta din alder i betraktning mer enn du må ta hans. Av egen erfaring, så kan det ta lang tid fra dere starter prøving til dere lykkes, så ikke vent for lenge. Anonymkode: 8e7b5...d0a 4
Flamme Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 (endret) Bare ta det opp. Rett ut. Du har ikke så god tid på deg. Endret 22. november 2020 av Flamme 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Takk for svar. Høres det greit ut å sende mld at jeg ønsker vi prater om det når han kommer hjem fra jobb? TS Anonymkode: e16ea...949
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Høres det greit ut å sende mld at jeg ønsker vi prater om det når han kommer hjem fra jobb? TS Anonymkode: e16ea...949 Nei, det er ikke greit at en mann skal måtte ta stilling om han vil bli far i nærmeste fremtid: på jobb! Det kan du ta på fritiden! Anonymkode: 7ef76...ae2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Nei, ikke send sms, det er altfor upersonlig. I tillegg har han en jobb å gjøre, la ham gjøre den uten forstyrrende tanker fra privatlivet. Hva med å spør rett ut: «hva tenker du om barn?» Anonymkode: 82f32...e4c 1
Kokeshi Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Ikke send sms om det, ta det når det passer og dere har god tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå