AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Min venninne lever i et veldig destruktivt forhold der mannen holder på med psykisk mishandling. Hun har betrodd seg til meg, men også noen andre venner. Jeg kjenner litt den andre vennen hun sier hun har betrodd seg til. jeg har så lyst å snakke med henne, og høre hva hun tenker om dette her. Hva vi kan gjøre for å hjelpe henne.. men vet ikke om jeg tør ta kontakt. Redd venninnen min skal miste tilliten til meg og at det kan bli styr. samtidig er jeg oppriktig bekymret for henne, og det hadde vært fint å snakke med venninnen hennes som også vet dette Anonymkode: e2726...eb2
Milky Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Hva skal den andre venninnen gjøre? Du bør heller melde til en profesjonell person. Og anbefale vennen din å ta kontakt med en psykolog
SoWhat? Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Det hjelper ofte å ha noen å snakke med. Jeg vet ikke helt hvorfor venninnen din skal miste tilliten, for hun har jo fortalt at hun har betrodd seg? Kanskje det ikke er særlig ok om man snakker om noen bak ryggen deres, men dette er jo kun av omsorg. Jeg tenker at venninnen din vil ha hjelp iom at hun har betrodd seg. Det er nemlig mer vanlig å ikke si noe og skjule. Ville snakket med henne om å kontakte et krisesenter for en samtale.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Det hjelper ofte å ha noen å snakke med. Jeg vet ikke helt hvorfor venninnen din skal miste tilliten, for hun har jo fortalt at hun har betrodd seg? Kanskje det ikke er særlig ok om man snakker om noen bak ryggen deres, men dette er jo kun av omsorg. Jeg tenker at venninnen din vil ha hjelp iom at hun har betrodd seg. Det er nemlig mer vanlig å ikke si noe og skjule. Ville snakket med henne om å kontakte et krisesenter for en samtale. Hun er ikke helt der at det er snakk om krisesenter.. men hun er mye lei seg og føler seg syk av situasjonen. Jeg tenker at hadde vært godt å snakke med hennes venninne. Tanker som: har vi felles opplevelse av denne situasjonen? Hva råder henne vår felles venninne til å gjøre? Kanskje vi kan samarbeide litt om hvordan vi møter henne? Anonymkode: e2726...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå