AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Vi er en veldig stor familie med mange søsken og deres barn, og lurer på hvordan vi skal gjøre det på julaften i år. Som regel samles alle hos besteforeldre, noe som føles litt som «Alene hjemme»-filmen med kaos og barn over alt. Og så er det corona-tid også. Problemet et at besteforeldrene er meget skuffet over at barna og barnebarn ønsker å feire hver for seg hjemme i år. De syns dette er egoistisk da de «sitter alene ellers også.» Hva ville dere gjort? Anonymkode: 2ed44...5bb
Brunello Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er en veldig stor familie med mange søsken og deres barn, og lurer på hvordan vi skal gjøre det på julaften i år. Som regel samles alle hos besteforeldre, noe som føles litt som «Alene hjemme»-filmen med kaos og barn over alt. Og så er det corona-tid også. Problemet et at besteforeldrene er meget skuffet over at barna og barnebarn ønsker å feire hver for seg hjemme i år. De syns dette er egoistisk da de «sitter alene ellers også.» Hva ville dere gjort? Anonymkode: 2ed44...5bb Et av «barna» med familie drar til foreldre/besteforeldre slik at de slipper å sitte alene. Eventuelt reiser foreldrene på besøk til er av barna. 31
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Vi splitter oss opp i år. Tror mange gjørc det Anonymkode: 9b653...909 7
Milky Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Kommer litt ann på hvor mye dere møtes ellers. I min familie så møtes vi flere ganger i uka uansett. Så vi kommer til å feire jul sammen. 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Besteforeldrene kan dra til en av barna for julefeiringen. Neste år kan de dra til et annet barn osv osv Anonymkode: ae286...dce 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Vi blir 4+2+1. Blir reglene slik at vi må begrense antall gjester blir det til at familie på 4 inviterer resten Anonymkode: fd750...d89
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Vi pleier å feire sammen 9 personer. Gleder meg til det hele året, men slik det ser ut nå, blir det nok bare kjernefamilien på 4 dessverre. De som gir f. Nå er vel de samme som gir blaffen i strengere regler også. Synd vi som følger reglene blir straffet fordi andre ikke bryr seg. Anonymkode: eadc5...762 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Nå er det vel ikke spørsmål om hva andre gjør eller ville gjort. Jula i år blir annerledes, det tåler vi. Vi klarer en jul uten å være hele storfamilien sammen. 4-5, tenker jeg er OK. Eller kanskje 6. Ikke flere. Anonymkode: 31cd2...2d1 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 10 minutter siden, Badbunny skrev: Kommer litt ann på hvor mye dere møtes ellers. I min familie så møtes vi flere ganger i uka uansett. Så vi kommer til å feire jul sammen. Maks 5 personer. Anonymkode: bb547...abe 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Man sitter ikke alene når man er to personer uansett. Bare tull å si. Anonymkode: 31cd2...2d1 21
Ulrikke Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Vi er tre som egentlig skal til mine foreldre ettersom svigers holder seg i sin hjemby og stebarna feirer hos sin mor i år. Hadde julaften vært i morgen vet jeg ikke om vi hadde gjort det, engang.... De er over 75, bor i Oslo, vi bor i nabokommune med stor smitte, jeg jobber i barnehage og er utsatt.... Ikke sikkert vi tar endelig avgjørelse før om en måned.... 1
Ginny Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 Vi tilbringer julen som kjernefamilie, ingen storfamilie i år. Litt godt i grunn, storfamilien er stor 😛 Besteforeldrene skal antageligvis til en av oss søsken, vet ikke hvem. Men ingen skal sitte alene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 Jeg pleier ikke å feire med familien min fordi de bor langt unna meg og jeg rekker ikke frem og tilbake pga. jobb. Men jeg pleier å ringe dem på Facetime og er med på julemiddagen. Åpningen av gaver gidder jeg ikke være med på for da hyler barna sånn. Men de ringer meg opp igjen når de er ferdig. Det funker kjempebra for oss. Anbefales varmt for alle andre i år. Anonymkode: ab09a...bda 3
Kokeshi Skrevet 22. november 2020 #14 Skrevet 22. november 2020 Vi venter med å bestemme hvordan julefeiringen blir til vi ser hvordan retningslinjene blir. 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #15 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man sitter ikke alene når man er to personer uansett. Bare tull å si. Anonymkode: 31cd2...2d1 Spiller på samvittigheten de der. Overraskende egosentrisk holdning fra voksne folk. Anonymkode: 210a6...077 6
Milky Skrevet 22. november 2020 #16 Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maks 5 personer. Anonymkode: bb547...abe Maks 5 personer gjelder ikke når man er fra samme husstand. Uansett så tviler jeg på at politiet kommer til å ringe på alles dører for å sjekke at man overholder smittevernsregler. Vi kommer til å samles uansett. Tipper det er mange som kommer til å bryte regler den dagen 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #17 Skrevet 22. november 2020 Vi deler oss noe opp, men blir familie på tre pluss familie på tre pluss besteforeldre. Anonymkode: c6d1f...905
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #18 Skrevet 22. november 2020 Vi har aldri invitert så mange som i år faktisk - det vil si, 5 gjester. Strengt tatt synes jeg det er skikkelig slitsomt med mye folk og foretrekker de årene det er kun meg, mannen og ungen, men det er viktig for de andre. Det er en som vil bli sittende helt alene hvis ikke (familie i utlandet, ikke andre venner), og som dessuten er min klemmevenn, svigers som er så skrøpelige at vi ikke vet om de får oppleve neste jul, og min mor og stefar som bor to hus bortenfor oss og som vi omgås nesten daglig uansett. Kommer da til å lage langbord så svigers får ha god avstand til resten. Anonymkode: f2e96...6ec
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #19 Skrevet 22. november 2020 Vi ser an når det nærmer seg, og hvilke retningslinjer vil gjelde for julen. Vi er forberedt på hele storfamilien samlet, oppdeling eller kun kjernefamilien. Anonymkode: 71851...db3 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #20 Skrevet 22. november 2020 Siden det er lov med fem gjester, så forholder vi oss til. Vi skal til broren til samboeren min, sammen med moren deres. Da er vi tilsammen 10; de er en familie på fem, vi er fire og moren hans er en. Anonymkode: 980cd...420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå