AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Jeg har for en uke siden fått en 20% stilling i en bedrift, og trives virkelig ikke på jobb. Jeg er satt opp hver dag, har aldri fått spørsmål om det passer og har ingen plan for hva jeg skal brukes til i bedriften, bare slengt i kassa og står der hele dagen uten pause. Jeg har andre engasjementer og er ikke økonomisk avhengig av jobben, og lurer på om jeg kan si opp og gå på dagen? Jeg har enda ikke fått kontrakt eller signert noe, men er satt opp mandag til lørdag ut året(selv om jeg sa ifra første dag at jeg har ferie de siste to ukene i Desember som er planlagt for lenge siden)... Noen med erfaringer og eller tips? Anonymkode: f43bf...a8e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Du har 14 dagers oppsigelse om du ikke har kontrakt. Vanlig oppsigelsestid under prøveperioden er 4 uker Anonymkode: 8c73a...a38
pletten Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 (endret) -kommentaren er slettet- Endret 22. november 2020 av pletten
Morpheus Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Du får ikke noe dagpenger eller noe som helst i fra NAV hvis du sier opp. Se deg rundt etter andre jobber du, og når du har fått en. Da sier du opp.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, Morpheus skrev: Du får ikke noe dagpenger eller noe som helst i fra NAV hvis du sier opp. Se deg rundt etter andre jobber du, og når du har fått en. Da sier du opp. Jeg har allerede en annen jobb 🙄 Dersom jeg hadde datt dagpenger hadde jeg vel fremdeles fått for de 80% jeg fremdeles ikke er ansatt på. Anonymkode: f43bf...a8e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 20 %, og satt opp på vakt hver dag? Jeg hadde sagt takk og farvel. Uten kontrakt mener jeg du kan gå på dagen. Under prøvetid er det normalt 2 uker, men iom du har signert noe - så er det bare å si du ikke kommer. Anonymkode: 3982d...f8e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Si opp, ikke krev støtte fra NAV og lev på din inntjening ellers Be om å gå før, om ikke mulig, så jobb ut oppsigelsestiden Anonymkode: ea499...d56
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har 14 dagers oppsigelse om du ikke har kontrakt. Vanlig oppsigelsestid under prøveperioden er 4 uker Anonymkode: 8c73a...a38 Det er ingen oppsigelses uten kontrakt. Hadde du hatt kontrakt er vanlig oppsigelsestid under prøvetid 14dager fra oppsigelsesdato. Uten kontrakt ser jeg ingen problemer med å si opp og gå på dagen. Anonymkode: d06a9...9db
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er ingen oppsigelses uten kontrakt. Hadde du hatt kontrakt er vanlig oppsigelsestid under prøvetid 14dager fra oppsigelsesdato. Uten kontrakt ser jeg ingen problemer med å si opp og gå på dagen. Anonymkode: d06a9...9db Du kan ikke bare gå på dagen, nei. Men siden arbeidsgiver gjør noe ulovlig ved å la h*n jobbe uten kontrakt vil ikke de gjøre noe Anonymkode: 8c73a...a38 1
Milky Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bare gå på dagen, nei. Men siden arbeidsgiver gjør noe ulovlig ved å la h*n jobbe uten kontrakt vil ikke de gjøre noe Anonymkode: 8c73a...a38 Ingen kontrakt= ingen arbeidsavtale, og dermed kan ts si opp på dagen og sjefen kan ikke si noe på det. Da skulle sjef signert kontrakt 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke bare gå på dagen, nei. Men siden arbeidsgiver gjør noe ulovlig ved å la h*n jobbe uten kontrakt vil ikke de gjøre noe Anonymkode: 8c73a...a38 Selvfølgelig kan man gå på dagen uten kontrakt. Anonymkode: 3982d...f8e 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 20 %, og satt opp på vakt hver dag? Jeg hadde sagt takk og farvel. Uten kontrakt mener jeg du kan gå på dagen. Under prøvetid er det normalt 2 uker, men iom du har signert noe - så er det bare å si du ikke kommer. Anonymkode: 3982d...f8e Jepp, har ikke blitt spurt om noen av vaktene heller, er bare satt opp 😅 Virker veldig useriøst altså.. As we speak fikk jeg faktisk tilsendt en kontrakt til signering, men jeg kan vel la vær å signere den? Anonymkode: f43bf...a8e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp, har ikke blitt spurt om noen av vaktene heller, er bare satt opp 😅 Virker veldig useriøst altså.. As we speak fikk jeg faktisk tilsendt en kontrakt til signering, men jeg kan vel la vær å signere den? Anonymkode: f43bf...a8e Legger til at jeg heller ikke har fått beskjed på noen måte om at jeg er satt opp, annet enn at det er satt opp på vaktlisten.. Anonymkode: f43bf...a8e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #14 Skrevet 22. november 2020 Jeg jobbet et slik sted før og holdt ut altfor lenge. Endte opp med at jeg ble tvunget til å slutte av min egen lege pga helsen. Ikke la det gå så langt. Anonymkode: bcd85...74d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #15 Skrevet 22. november 2020 Hvorfor har du ikke kontrakt? Har ikke de som ansatte deg sagt noe om det? Anonymkode: c1b9b...2ca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #16 Skrevet 22. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke kontrakt? Har ikke de som ansatte deg sagt noe om det? Anonymkode: c1b9b...2ca Fordi jeg har jobbet der siden mandag og de har ikke kommet så langt enda.. Anonymkode: f43bf...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå