AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Litt bakgrunn: Jeg har hatt ett uttak og tre innsett. Har aldri vært gravid. Alt fint med meg, bortsett fra litt lav AMH (4,1 - alle hormonprøver tatt kun én gang). Fikk ut 10 egg, 8 befruktet, 3 overlevde til blastocyst. Klinikken ga oss 50% sjanse per innsett, på grunn av min lave alder og gode forhold i livmor. Mannen min har kun levert én sædprøve, og på bakgrunn av kvaliteten på denne ble vi henvist til ICSI. Nå vil ikke klinikken gå videre med uttak nummer to før jeg har tatt en hysteroskopi. De skrev også at de ønsket å ta en biopsi av slimhinnen. Jeg gjennomførte en hysteroskopi senest i februar i år, og ingenting unormalt ble funnet. Ingen myomer eller polypper. Har også vært på mange ul i forbindelse med innsett, og har passe tykk og fin, tresjiktet livmorslimhinne. Jeg har selvfølgelig vært i kontakt med klinikken og opplyst om at jeg tok hysteroskopi tidligere i år, men svaret var at dette er noe de gjør rutinemessig, som en del av behandlingen for ufrivillig barnløshet. Er det normalt at de ønsker enda en hysteroskopi? Har noen av dere opplevd det samme? Hvor fort kan forholdene i livmor forandres? Anonymkode: 09438...5df
Neutral90 Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Det høres ut som en typisk a4 behandlingsprotokoll der de tar lite hensyn til akkurat deg som pasient 😏 kjedelig med ekstra ventetid!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Det var rart. Jeg har aldri tatt hysteroskopi, ble gravid på tredje forsøk (fjerde innsett). Hvilken klinikk er dette? Du må jo få snakket skikkelig med en lege og få forklart grundig hvorfor de mener du må igjennom det en gang til. Har de lest epikrisen fra februar? Anonymkode: 5ca68...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var rart. Jeg har aldri tatt hysteroskopi, ble gravid på tredje forsøk (fjerde innsett). Hvilken klinikk er dette? Du må jo få snakket skikkelig med en lege og få forklart grundig hvorfor de mener du må igjennom det en gang til. Har de lest epikrisen fra februar? Anonymkode: 5ca68...5c7 Kvinneklinikken på St. Olavs. Jeg har lest epikrisen (fra en privat klinikk), og der står det at det ikke ble gjort noen funn. Jeg stiller spørsmål i hytt og pine, men jeg får bare veldig korte svar tilbake. Aldri lege som svarer, men forskjellig sykepleier fra gang til gang. Jeg har gitt litt opp å få svar derfra... De hørte heller ikke på meg da jeg (før innsett i naturlig syklus) sa at jeg tar EL-test både morgen og kveld, fordi jeg aldri har fått positiv test på morgenen. «Test kun på morgenurin» var det kontante svaret. Jeg spurte også om hvorfor de hadde byttet progesteronpreparat fra Lutinus til Cyclogest. «Denne gangen er det Cyclogest som er lagt inn». Jeg tror ikke det er noen av legene jeg har vært til som har full oversikt over våre prøvesvar og undersøkelser. Vurderer å gå privat kun for å få en 30-minutters samtale med en lege og få svar på mine spørsmål... Anonymkode: 09438...5df
Neutral90 Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Be om samtale med lege. Da setter de seg opp til telefontime med en lege, da er det enklere å bli enige/få felles forståelse. Sykepleierne på crypho kan bare gjenta det som legen skriver.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 8 minutter siden, Neutral90 skrev: Be om samtale med lege. Da setter de seg opp til telefontime med en lege, da er det enklere å bli enige/få felles forståelse. Sykepleierne på crypho kan bare gjenta det som legen skriver. Tusen takk for råd! Det skal jeg prøve😊 Anonymkode: 09438...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå