Gå til innhold

Hva vaske stekeovnen (og ovnsdøren) med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Hva vasker dere innsiden av stekeovnen med? 

Anonymkode: 86077...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salmiakk.

Anonymkode: 5dc49...506

Skrevet

Setter en ildfast form med eddikk på 200 grader i 30 min. Vaskes av med ren klut med rent vann etterpå. Skinnende ren. Funker i mikro også! Full guffe i 7 minutter, vask over med ren klut etterpå

Anonymkode: 0306b...f43

Skrevet

Er det innbrent nytter det ikke å vaske med noenting, vi skrapte den ren med et barberblad.  Vasker du ovnen hver gang du har brukt den unngår du det, men hvem gidder det?

Skrevet (endret)

Setter en bolle med vann +sitron og eddik, skrur på ovnen og lar det stå en stund. Pleier å funke. Så skrubber jeg rester med sånn «metallsvamp» og skurekrem

Endret av Badbunny
Skrevet

Du må lese manualen på stekeovnen. Om du har pyrolyseovn ødelegger du den om du bruker kjemikalier inni stekeovnen. 

Glassdøren kan skrapes ren med en kniv (slik man bruker på platetoppen) og Jif kjøkken for å fjerne siste rest. 

Skrevet

Jeg bruker varmt vann, natron og en skrubb. Funker veldig bra🤗

Anonymkode: 96f19...30b

Skrevet

Jeg kjøpte mirakelsvamp på Enklere liv, men vet de selger det på andre plasser også. Brukte den på ovnsdøra og den ble skinnende ren. Hadde prøvd alt mulig før det uten hell, så jeg anbefaler virkelig å prøve mirakelsvampen.

Anonymkode: 67b0b...2e9

Skrevet

For ordens skyld så var ovnen her da jeg flyttet inn og jeg har ikke sett noe til noen bruksanvisning eller noe sånt. Ingen fancy ovn, tror den er levert fra Ikea. TS.

Takk for råd - skal prøve meg litt frem!

Anonymkode: 86077...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...