AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Vet det er smertefullt, men SKAL få det til selv. Men lurer på om jeg bestiller time for voksing at hun kanskje tar det verste etter mange år med barbering? Da hårene er vel ganske stive og sitter langt inne? Så det kanskje blir bittelitt mindre smertefullt når jeg prøver meg på epilering igjen når det er tilbake? 🤭 Anonymkode: 94ffa...544
LeneXCII Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Hvorvidt du merker noe forskjell etter bare en voksing skal jeg ikke si, men det er allment kjent at for mange blir voksing mindre smertefullt etterhvert som man har gjort flere behandlinger. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Det hadde jeg ikke gjort hårene vokser jo ut igjen, så med mindre du skal opprettholde brasillian er det egentlig bortkastede penger. Jeg ville ha brukt en liten saks til å ta litt grovt ned hvis du har litt ekstra hår nå, og så brukt epilator direkte. Min epilator tar så det er 1-2 mm igjen, blir ikke glatt, men nesten. Hold den forsiktig i starten og så kan du gå tett mot huden på slutten. Det skal sies at jeg har aldri synes at epilator er vondt, jeg kjenner bokstavelig talt ikke forskjell på den og barberhøvel. Merker ingenting verden der nede eller på legger. Anonymkode: f263b...654
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke gjort hårene vokser jo ut igjen, så med mindre du skal opprettholde brasillian er det egentlig bortkastede penger. Jeg ville ha brukt en liten saks til å ta litt grovt ned hvis du har litt ekstra hår nå, og så brukt epilator direkte. Min epilator tar så det er 1-2 mm igjen, blir ikke glatt, men nesten. Hold den forsiktig i starten og så kan du gå tett mot huden på slutten. Det skal sies at jeg har aldri synes at epilator er vondt, jeg kjenner bokstavelig talt ikke forskjell på den og barberhøvel. Merker ingenting verden der nede eller på legger. Anonymkode: f263b...654 Herregud, du kjenner ikke forskjell? 🤭 Hvor lenge har du epilert og tar du alt nedentil? Leggene er grei nok, tatt de for 2 gang nå, underarmene fortsatt vondt 2 gangen, men blir bedre! Et spørsmål til, vil du at det skal være igjen 1-2mm eller er det bare epilatoren din som ikke tar alt? Bare spørr jeg 🙈 Jeg har braun silk 9, skal visst være bra for intim såvidt jeg har lest også. Anonymkode: 94ffa...544
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 En epilator river jo ut hårene, hvis det er 1-2 mm igjen så har den jo heller kuttet de.. jeg tror det kan være en god ide med voksing først! Når det er en uke siden jeg har vokset, så kommer det frem noen hår. Hårene er i ulike vekstfaser, og noen hår er da rett under overflaten. Disse kommer først frem etter en voksing. Poenget er at da blir det enklere å epilere fordi det er få hår. Så fortsette du å epilere hver uke. men fy..., det blir vondt uansett 😆 Anonymkode: 908c0...076 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En epilator river jo ut hårene, hvis det er 1-2 mm igjen så har den jo heller kuttet de.. jeg tror det kan være en god ide med voksing først! Når det er en uke siden jeg har vokset, så kommer det frem noen hår. Hårene er i ulike vekstfaser, og noen hår er da rett under overflaten. Disse kommer først frem etter en voksing. Poenget er at da blir det enklere å epilere fordi det er få hår. Så fortsette du å epilere hver uke. men fy..., det blir vondt uansett 😆 Anonymkode: 908c0...076 Var det jeg tenkte også! At hårene blir jo mykere etterpå, så epilering må jo være enklere når det vokser ut igjen 🤭 Og ja, det ER vondt! 😂 Anonymkode: 94ffa...544
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Hårene blir vel ikke mykere etterpå, de mister vel den litt tykkere avkappede kanten de får med barbering, men rota er jo den samme og det er den du skal røske ut når du epilerer. Årsaken til at det er lettere å vokse når man gjør det jevnlig er at håret har ulike vekstfaser. Første gang du vokser (eller epilerer) etter å ha barbert/bare latt det gro så har du så mye skog som det er overhode mulig å ha. Men om du røsker alt opp med rota så tar det ukesvis før absolutt alt er ute igjen, først popper det opp litt det som bare var røtter da du vokset sist og så kommer det hår her og der som gror seg til, men ikke alt i samme tempo. Så om du epilerer daglig/ukentlig så er det jo færre hår og gjør følgelig mye mindre vondt, imens første gang skal du røske opp hele urskogen og det gjør selvfølgelig mye mer vondt med mye mer hår. Sånn sett tror jeg det er enklere å starte med en brazilian og så følger du opp jevnlig med epilator. Jeg føler også at man kan tilvenne seg noe smerte, første gangene man gjør det er det grisevondt og så blir man på en måte vant med det. Anonymkode: 5f6be...778 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke gjort hårene vokser jo ut igjen, så med mindre du skal opprettholde brasillian er det egentlig bortkastede penger. Jeg ville ha brukt en liten saks til å ta litt grovt ned hvis du har litt ekstra hår nå, og så brukt epilator direkte. Min epilator tar så det er 1-2 mm igjen, blir ikke glatt, men nesten. Hold den forsiktig i starten og så kan du gå tett mot huden på slutten. Det skal sies at jeg har aldri synes at epilator er vondt, jeg kjenner bokstavelig talt ikke forskjell på den og barberhøvel. Merker ingenting verden der nede eller på legger. Anonymkode: f263b...654 Da bør du vel kjøpe deg en annen. Din er enten dårlig kvalitet eller ødelagt, for om den etterlater 1-2 mm skjeggstubb nedentil, så kutter den jo hårene istedenfor å nappe dem ut, slik den skal. Det er jo det som er forskjellen på epilator og barbermaskin. Anonymkode: 59282...78f 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 Smør på Emla krem fra apoteket og dekk til området med gladpack, da kan du ha på truse mens du venter på at den virker. Vent 1 time før du skal epilere, vask av og du er fullstendig bedøvet i huden og kjenner ingenting 👍😉 Bare ikke få kremen inni skjeden 😊 Anonymkode: 4e0ba...d92
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hårene blir vel ikke mykere etterpå, de mister vel den litt tykkere avkappede kanten de får med barbering, men rota er jo den samme og det er den du skal røske ut når du epilerer. Årsaken til at det er lettere å vokse når man gjør det jevnlig er at håret har ulike vekstfaser. Første gang du vokser (eller epilerer) etter å ha barbert/bare latt det gro så har du så mye skog som det er overhode mulig å ha. Men om du røsker alt opp med rota så tar det ukesvis før absolutt alt er ute igjen, først popper det opp litt det som bare var røtter da du vokset sist og så kommer det hår her og der som gror seg til, men ikke alt i samme tempo. Så om du epilerer daglig/ukentlig så er det jo færre hår og gjør følgelig mye mindre vondt, imens første gang skal du røske opp hele urskogen og det gjør selvfølgelig mye mer vondt med mye mer hår. Sånn sett tror jeg det er enklere å starte med en brazilian og så følger du opp jevnlig med epilator. Jeg føler også at man kan tilvenne seg noe smerte, første gangene man gjør det er det grisevondt og så blir man på en måte vant med det. Anonymkode: 5f6be...77 Etter flere måneder med månedlig voksing av underlivet vil hårsekkene bli skadet over tid og produsere hår som er av «dårligere kvalitet», hvilket betyr at de gjerne blir svakere/tynnere samt sitter løsere i hårsekken. Støtter forslaget om å starte med braz wax et par ganger og deretter ta epilatoren ukentlig, for færre hår hver gang. Anonymkode: de3ca...24c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke gjort hårene vokser jo ut igjen, så med mindre du skal opprettholde brasillian er det egentlig bortkastede penger. Jeg ville ha brukt en liten saks til å ta litt grovt ned hvis du har litt ekstra hår nå, og så brukt epilator direkte. Min epilator tar så det er 1-2 mm igjen, blir ikke glatt, men nesten. Hold den forsiktig i starten og så kan du gå tett mot huden på slutten. Det skal sies at jeg har aldri synes at epilator er vondt, jeg kjenner bokstavelig talt ikke forskjell på den og barberhøvel. Merker ingenting verden der nede eller på legger. Anonymkode: f263b...654 Er du sikker på at det du bruker ikke er en barbermaskin eller en epilator med barbermaskin cap? En epilator drar ut hårene på samme måte som masse pinsetter mens en barbermaskin/høvel bare kutter dem av ved hårroten Anonymkode: 42099...057 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det du bruker ikke er en barbermaskin eller en epilator med barbermaskin cap? En epilator drar ut hårene på samme måte som masse pinsetter mens en barbermaskin/høvel bare kutter dem av ved hårroten Anonymkode: 42099...057 Haha du, du har nok helt rett! 🤣 Jeg har grublet litt på at det blir litt stubber igjen, men har aldri sett at det er et "lokk" på. Takk for tipset, da skal jeg teste leggene først hvis jeg får av det dekselet. Den heter Silk Braun Epilator den jeg har også, men har aldri reagert noe på det! Nå fikk jeg meg en god latter her Anonymkode: f263b...654
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Haha du, du har nok helt rett! 🤣 Jeg har grublet litt på at det blir litt stubber igjen, men har aldri sett at det er et "lokk" på. Takk for tipset, da skal jeg teste leggene først hvis jeg får av det dekselet. Den heter Silk Braun Epilator den jeg har også, men har aldri reagert noe på det! Nå fikk jeg meg en god latter her Anonymkode: f263b...654 Den epilatoren har i alle fall en trimme-cap medhørende i pakken 😅 Du får oppdatere oss med resultat og smertenivå uten cappen når du har mulighet hahah Anonymkode: 42099...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå