Gå til innhold

Stemors dilemma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette hadde ikke funket for meg. Hans barn hans ansvar. Du er kan selvsagt hjelpe og slikt men dette er hans barn. Dere kommer sansynligvis til å ende opp med begge barna og så nei. Dette må han ta ansvar for.

Du må tenke nøye over om dette er en setting du og deres fellesbarn er klar for. Jeg hadde nok avsluttet forholdet hvis "far" ikke stiller og ser at her må han inn å ta ansvar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du seier at det er ikj mykje styr/ problemer med barnet men at du ikkje har hatt han i kvardagen. Når han er på besøk gjer ein ofte ekstra kjekke ting, få krav vert stilt til han og då glir det ofte lett. Når du skal ha han på heiltid må du få han til skulen, få han til å gjere lekser,  innrette seg etter regler og leggetider. Då vert det noko heilt anna. Når du har lagt din eigen for kvelden skal du hente fram meir energi for å gi han ein kjekk kveld. Dette hadde eg ikj gjort.

Endret av Pilleville
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke økonomi til det, men da tenker jeg at han får seg en jobb her i nærheten når han ikke er på jobb i nordsjøen... men jeg har ikke så veldig lyst å dekke inn så mye mer, da jeg tar alle utgifter fra vårt barn, mens han dekker utgifter til sine 2 barn fra før.. 

Anonymkode: bcef9...ea4

Hvorfor i all verden betaler han ikke for fellesbarnet??

Hak der høres ikke ut som mye å samle på, kjip far. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glød skrev:

Hvorfor i all verden betaler han ikke for fellesbarnet??

Hak der høres ikke ut som mye å samle på, kjip far. 

Nei, jeg betaler barnehage, og alt av klær, hender jo at han kjøper en kjole eller noe.. han er jo alene med barnet i 2 uker, så kjøper jo selvfølgelig d som måtte trengs da, men stort sett alt som barnet har, har jeg betalt for! Nå er det snart jul, så da skal jeg seriøst sørge for at han kjøper til vårt barn, like mye som han kjøper til de 2 andre..🙈 og de får som regel det de ønsker seg av mor også.! 

Vi betaler likt på hus og bil.. så føler på en urettferdighet rundt dette!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette trengte jeg å høre.. takk! Jeg har prøvd å forklare... han viser ikke mye forståelse.. og jeg sliter hver dag med tanken på at jeg føler jeg forsørger barnet vårt alene... han engasjerer seg veldig lite.. men sier han hadde ville stilt opp som stepappe 100 prosent..🙈

Har han ikke deres felles barn alene i 14 dager når du er borte på jobb? Eller har noen andre ansvaret da?

Anonymkode: aee26...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier far engasjerer seg lite i deres barn. Men du jobber også 2/4 -turnus, så far passer deres barn i 2 uker når du er på jobb? Da er han vel engasjert? Eller mener du at han overlater til deg mest mulig de to ukene dere begge er hjemme?

Jeg tror du må snu det rundt. Nå er det far som setter premissene, du argumenterer imot. Da må du si tydelig hva som er dine premisser, så begynner dere heller å diskutere løsning ut fra det.

F.eks:

- Jeg går med på at ditt barn flytter hit til vår familie full tid

- Jeg går ikke med på å ha omsorgsansvaret alene for ditt barn to uker i strekk, hver friperiode. Det er helt uaktuelt. Du må finne annen løsning, ellers kan ikke barnet bo her. Jeg har ikke foreldreansvar, og ønsker heller ikke ta på meg den jobben for et barn som ikke er mitt. 

- Økonomisk går jeg med på... hva skal deles, hva har hver ansvar for av regninger og utgifter til barn

- Husarbeid...

- Skal hans andre barn fortsatt ha samvær?

Anonymkode: b26da...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette trengte jeg å høre.. takk! Jeg har prøvd å forklare... han viser ikke mye forståelse.. og jeg sliter hver dag med tanken på at jeg føler jeg forsørger barnet vårt alene... han engasjerer seg veldig lite.. men sier han hadde ville stilt opp som stepappe 100 prosent..🙈

Han ville ha stilt opp 100% for et stebarn men ikke for sitt biologiske barn? Hva i all verden er logikken i det?

Jeg tror du skal repetere for deg selv til det sitter: "Dette er hans dilemma." For det er det først og fremst. Til han må du nesten si at han må handle som om han hadde vært enslig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt... du har valgt å bli samboer og få barn med en mann som har barn fra før. Da visste du jo at det var en mulighet at dere ville få omsorgen for barna. Nå blir det da slik at i to uker (av seks) så har du begge barna alene, i to uker så har han begge barna, og i to så er dere alle sammen der på heltid. Er det riktig forstå? Det høres jo ikke så galt ut? Klarer du ikke det? Jeg synes det er merkeligere at han har to barn med en kvinne som er så dårlig fungerende at barnevernet må gripe inn (hvorfor har han ikke gått til sak for å få omsorgen tidligere og hvorfor godtar han at det andre barnet blir boende )  - og at han ikke betaler for felles barn.

Anonymkode: d7f9c...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...