Gå til innhold

Mersalg, er så lei av dette på cafe/butikker. Det er FREKKT.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Syke samfunnet vi lever i, alt handler om å lure mennesker for å stjele pengene våre. Kjøpe ting vi ikke trenger.

"Skal du ha noe å spise til?" "Noe å drikke til?"

"Vi har tilbud på bla bla"

Setter sjokolade ved kassa på dagligvare for å manipulere svake mennesker til å kjøpe dette.

pjuk.

Anonymkode: eefd3...6b8

  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter frekt. :) 

Anonymkode: ef609...b16

  • Liker 34
Skrevet

Jeg opplever ikke at det er noe stor problem.

Det har hendt noen ganger at de sier på Cubus at de f.eks har tilbud på sokker - trenger jeg det? Da er det bare å høflig si nei takk hvis man ikke ønsker å kjøpe.

Anonymkode: 4357e...249

  • Liker 13
Skrevet

Kapitalistisk samfunn. 

Anonymkode: e3699...202

  • Liker 4
Skrevet

Ja, aldri si ja til det. Det bare gjør at det fortsettes med. 

Anonymkode: 1af1f...5e8

  • Liker 3
Skrevet

Det har vært flere tråder om dette temaet, men dere må huske at det ikke er personen bak kassa som "har det for seg", de ansatte er pålagt av ledelsen til dette mersalget.

Kan love deg at de ansatte er like, om ikke mer lei av det enn deg, men de er tvunget til dette bullshittet. 

Anonymkode: b18f6...bd5

  • Liker 47
Skrevet

De er pålagt mersalg TS. Dette sjekkes opp gjennom deres egen private bruker på kasser. 

De som er dårlig på mersalg får høre det her på jobb. Folk slutter like fort som de begynte pga refs fra ledelsen. 

 

Anonymkode: 59083...cd7

  • Liker 21
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Syke samfunnet vi lever i, alt handler om å lure mennesker for å stjele pengene våre. Kjøpe ting vi ikke trenger.

"Skal du ha noe å spise til?" "Noe å drikke til?"

"Vi har tilbud på bla bla"

Setter sjokolade ved kassa på dagligvare for å manipulere svake mennesker til å kjøpe dette.

pjuk.

Anonymkode: eefd3...6b8

Hver gang noen spør deg om du vil kjøpe, spør du om dette er gratis. Hvis det ikke er det, kan du starte en lang diskusjon om hvorfor det burde være det for deg da du heller vil bruke pengene til å hjelpe sulte barn i Afrika: "For hver tier jeg gir dere, dør det et barn".

Jeg lover deg at denne personen aldri vil forsøke å selge deg noe igjen.

Anonymkode: 7b223...807

  • Liker 5
Skrevet

Det er lov å si nei takk :rolleyes:

Anonymkode: d486f...64f

  • Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Syke samfunnet vi lever i, alt handler om å lure mennesker for å stjele pengene våre. Kjøpe ting vi ikke trenger.

"Skal du ha noe å spise til?" "Noe å drikke til?"

"Vi har tilbud på bla bla"

Setter sjokolade ved kassa på dagligvare for å manipulere svake mennesker til å kjøpe dette.

pjuk.

Anonymkode: eefd3...6b8

Hva synes du om all reklamen vi har rundt oss? Det må jo VIRKELIG gjøre deg forbanna?

Anonymkode: 4aec5...62e

  • Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er lov å si nei takk :rolleyes:

Anonymkode: d486f...64f

Åh neida, impulser er ingenting vi kan styre selv, og vi kan absolutt ikke takke nei til tilbud.

Anonymkode: 4aec5...62e

  • Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å si nei takk :rolleyes:

Anonymkode: d486f...64f

Og det gjøres. Det er også lov å ikke plage både ansatte og kunder med det tullet der. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syke samfunnet vi lever i, alt handler om å lure mennesker for å stjele pengene våre. ................

Anonymkode: eefd3...6b8

Det er helt frivillig å gå i butikken.  Alt man trenger kan man kjøpe fra en nettbutikk som leverer på døra.  Så får man heller slåss med de som vil at du skal gå i butikken fordi netthandel er døden for lokalhandel.

  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om all reklamen vi har rundt oss? Det må jo VIRKELIG gjøre deg forbanna?

Anonymkode: 4aec5...62e

Det er jo ikke det samme, da det ikke fordrer direkte tilbakemelding på forespørsel i salgssituasjon.

Anonymkode: 951f2...d59

  • Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns litt synd på de som har dette som jobb. De er ofte pålagt dette, og syns nok ikke det er gøy selv heller.

Anonymkode: 1f296...4a9

Jeg og synes synd på de. Sjefen får de ansatte til å fremstå som lettere tilbakestående når de må si «og så har vi tilbud på X. Vanligvis koster det XX, men nå er det til halvpris». Akkurat som om de leser høyt reklameskiltet som står på disken foran ansiktet mitt. 🤦🏼‍♀️ Jeg får et sinnsykt dårlig inntrykk av butikker som driver med sånt. Cubus er en av verstingene.

Anonymkode: 70126...ef7

  • Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært flere tråder om dette temaet, men dere må huske at det ikke er personen bak kassa som "har det for seg", de ansatte er pålagt av ledelsen til dette mersalget.

Kan love deg at de ansatte er like, om ikke mer lei av det enn deg, men de er tvunget til dette bullshittet. 

Anonymkode: b18f6...bd5

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er pålagt mersalg TS. Dette sjekkes opp gjennom deres egen private bruker på kasser. 

De som er dårlig på mersalg får høre det her på jobb. Folk slutter like fort som de begynte pga refs fra ledelsen. 

 

Anonymkode: 59083...cd7

Dette!

Jobber i kjedebutikk og ledelsen har et ekstremt fokus på mersalg. Hver måned er det utvalgte produkter som er "månedens mersalg". Butikkene måles på hvor høy % mersalg vi har og i butikk måler butikksjefen oss ansatte.

Personlig har jeg ikke noe i mot mersalg der det er naturlig i salgssituasjonen, f.eks. å selge en passende stekespade til kundens nye stekepanne eller knivsliper til en kunde som kjøper nye kjøkkenkniver. Jeg liker derimot ikke det mersalget kjeden har mest fokus på; at vi må forsøke å selge "månedens produkt" til alle kunder. Mitt inntrykk er at kundene er enige med meg. Opplever sjelden at kunder blir irriterte over at jeg spør om de har en passende knivsliper til sin nye kniv e.l., men irritasjonen kommer fort når jeg litt ut av det blå slenger ut at "vi har tilbud på disse fine telysene, vil du ha med en pakke?" mens vi står i kassa. Om jeg samtidig forsøker meg på verving til kundeklubben vår (som vi også pushes til og måles på) blir kunden enda mer irritert.

Har prøvd å ta det opp med både butikksjef og regionsleder, men måtes med null forståelse. De mener vi som er "ukomfortable" med det må bare gjøre det igjen og igjen, da venner vi oss til det og mersalg og verving kommer til å være naturlig for oss. At vi opplever at kundene blir irriterte og gir tilbakemeldinger på at de synes praksisen er ugrei tar de ikke til seg. Det er oss som er problemet. Vi må bare tørre å hoppe i det og ikke overtolke kundene.🤯

Anonymkode: 30bcb...aeb

  • Liker 25
Gjest Blondie65
Skrevet

Alt man skal ergre seg over.

Det går an å si "Nei takk". 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg sier bare nei takk om jeg ikke vil ha det. Noen ganger blir det også ja takk om jeg fikk lyst på det de vil selge meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...