Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er en student uten jobb i Oslo, det vil si at jeg har rimelig dårlig råd. Jeg har lenge prøvd å finne meg en deltidsjobb, og karonasituasjonen har ikke akkurat gjort det enklere. Jeg ser stadig det blir lagt ut annonser om ledige stillinger på diverse callsenter - både telefonsalg og kundeservice. Jeg er nå inne på tanken om å søke en slik stilling. Det vil kanskje være mest aktuelt med kundeservice for min del, da jeg ikke er komfortabel med oppsøkende salg. 

Mitt spørsmål er: Er det noen som har erfaring med jobb innen telefonsalg og/eller fra et kundeservicesenter? Hva kan jeg forvente i lønn, lønnstillegg, arbeidstid osv? Vil gjerne høre deres ærlige erfaringer - både gode og dårlige. Vil også helst høre nylige erfaringer fra slike arbeidsplasser, gjerne i Oslo-område da det er det som er aktuelt for meg. 

Til informasjon: Jeg er 25 år, og har 9 års arbeidserfaring (ulike typer deltidsstillinger). 

Anonymkode: b5d8a...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har jobbet innen kundeservice i mange år, men ikke telefonsalg. Når det er sagt har presset for å gjøre mersalg blitt større, men jeg vil dog ikke sidestille det å jobbe med kundeservice med telefonsalg, bare så det er sagt. Kundeservice kan være så mangt, fra ren teknisk support til kundeservice (fakturahåndtering og generelle spørsmål) til en blanding av disse to. Jeg har jobbet i alle tre typer kundeservice, dvs at jeg jobbet i et stort telecomselskap rettet mot privatmarkedet hvor vi drev med all type kundehåndtering - fra teknisk support til fakturahåndtering til å jobbe på ren teknisk support og fakturahåndtering rettet mot bedriftsmarkedet i finansbransjen.

Jeg har jobbet både mot privatmarkedet og bedriftsmarkedet.