Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har slitt med å trappe ned ammingen i tide før dere skulle tilbake på jobb og fikk problemer med brystspreng og eventuelt betennelse i den forbindelse? 

Jeg bekymrer meg veldig for hvordan dette skal bli, da jeg veldig lett får tette melkeganger når jeg trapper ned på ammingen. 

Anonymkode: b75af...67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta med pumpe på jobb og pumpe vekk det verste sprenget? 

Anonymkode: 86768...106

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på do og håndmelket det verste. Hvor lenge er det til du skal begynne på jobb igjen da? Mye forandrer seg på kort tid, så det kan hende det ikke er et problem når den tid kommer. Ellers kan man benytte seg av ammefri den første tiden. Det er flere måter å gjøre det på.

Anonymkode: 7e1b0...418

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på do og håndmelket det verste. Hvor lenge er det til du skal begynne på jobb igjen da? Mye forandrer seg på kort tid, så det kan hende det ikke er et problem når den tid kommer. Ellers kan man benytte seg av ammefri den første tiden. Det er flere måter å gjøre det på.

Anonymkode: 7e1b0...418

Ikke flr i februar. Jeg fikk fedrekvoten også. Mye kan forandre seg på kort tid, men nå har baby spist fast føde i flere måneder og sliter med å amme litt mindre enn før. Hvordan skal det da gå å gå hele dagen? Det går tydeligvis ikke så fort for min kropp å tilpasse seg.. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ta med pumpe på jobb og pumpe vekk det verste sprenget? 

Anonymkode: 86768...106

Det tar jo litt tid å pumpe, og usikker på om jeg vil få tid, og finne roen, ingen steder jeg kan få privatliv heller. Bare et toalett... 

Skrevet

Det er nok vanlig å få spreng, jeg fikk det med begge mine. Trapp veldig gradvis ned. Hvis det er veldig vanskelig å få pumpet på jobb, så øv deg på å håndmelke ut sprengen på toalettet. Det høres ut som et litt kleint opplegg, men her har det funket 😅 fordelen med å håndmelke er at det ikke stimulerer til produksjon like mye som pumping. Jeg fikk tidenes spreng da jeg skulle slutte å amme yngste, trodde det skulle gå helt fint da vi ammet lite på den tiden. Var på tur i London og måtte håndmelke på toalettene rundt om 😅 men det hjalp faktisk og slapp tette melkeganger. 

Anonymkode: e3049...313

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar jo litt tid å pumpe, og usikker på om jeg vil få tid, og finne roen, ingen steder jeg kan få privatliv heller. Bare et toalett... 

Du har jo rett på ammefri, også til pumping, så det med tid bør ikke være noe problem 😊

Anonymkode: 2201b...bce

Skrevet

Du bruker noe av ammefri til pumping?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har jo rett på ammefri, også til pumping, så det med tid bør ikke være noe problem 😊

Anonymkode: 2201b...bce

Hvor lenge har man rett på ammefri? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har man rett på ammefri? 

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/ammefri/

Du har rett på en times ammefri (eller mer om du har det i tariff-avtalen din). Om barnet er under ett år, har du rett på lønn i denne tiden også. Er barnet over ett år, er det ammefri uten lønn. 

Jeg håndmelket vekk sprengen på do. Jeg begynte igjen da ungen var 8 mnd. Pumping gadd jeg ikke styre med. 

Det gikk vel under en uke før min produksjon gikk såpass ned at jeg ikke småløp hjem fra bussen for jeg hadde så spreng. Jeg var plaget med tette melkeganger absolutt hele tiden jeg hadde melk i brystene, men fikk bare én betennelse. 

Anonymkode: 77923...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...