AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Har en kompis som ellers er ganske grei - men på kvinnefronten så er han dessverre helt vrangforestilt. Fyren er ufør, godt i åra, og oppfører seg ganske ufyselig rundt jenter. Han er det man kan kalle "inventar" på pub'en - dvs. han går dit 6 dager i uken, og bruker vel mer eller mindre hele trygda si der. Han prøver seg på ca. alt som kommer og går av damer der, og kan være veldig direkte i sin "sjekking". Snakket med han om dette, og da kom det frem at han 100% er i den trua at han har en reell sjanse på disse damene, og faktisk kan finne på å sende dem meldinger over FB, osv. om han finner dem - etter å ha blitt avvist. Han viste meg en "romantisk" melding han hadde sendt til ei i tidlig 20-åra, etter at hun hadde fått en røyk av ham utfor pub'en. De snakket i sikkert 5 min., og han tok da dette som et hint om at hun ville ha ham. Han fortalte at han hadde prøvd å legge henne til på FB, men hun enda ikke hadde godtatt forespørselen - slik at han valgte å sende henne en laaang melding. Der skrev han hvor flott hun var, og at hun ikke måtte date yngre mannfolk, osv. Det var jo faktisk forstyrende lesing. Når jeg fortalte at nei, dette er absolutt ikke noe han burde gjøre - så ble han bare sur / snurt, og mente jeg ikke hadde peiling. Det verste er jo at han var helt normal i sine yngre dager - faktisk veldig kjekk, og pikenes Jens; Men etter at han ble syk og trygda, så har det nok ikke vært noe på den fronten, på sikkert 10-15 år. Og han virker å bare bli mer og mer direkte / pågående med damer. Jeg vet ikke - er det noe man kan gjøre? Hva burde man egentlig si til slikt? Anonymkode: e8dd0...61a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Fortsette å gi han ærlige tilbakemeldinger selv om han blir snurt, tenker jeg. Er ikke det mest redelig? Anonymkode: c332f...ec0 9
flygefisk1 Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Han høres jo sosialt handicapet ut?! Forstår han det virkelig ikke selv? Syntes det høres rart ut, men det må ligge noe psykisk bak tenker jeg - ingen "normale" personer gjør som han. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 TS her: vet at han har vært innlagt et par ganger, men usikker på hva grunnen er - begynner å bli en del år siden, rundt da han ble ufør. Han virker normal 99% av tiden, men har kanskje et unormalt høyt selvbilde av seg selv, og ekstremt følsom for kritikk. Anonymkode: e8dd0...61a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Finnes mange sånne. Er ikke stort å gjøre for å hjelpe, mange er lost case allerede i 20-årene. Er urealistisk å forvente at folk endrer seg når de er i 40-50 årene. Anonymkode: 6b083...503 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Jeg ville sagt ifra, fordi han går over streken. Ikke si «du har ikke sjanse», men «sånt virker bare skremmende og veldig pågående ovenfor damer». Vær brutalt ærlig. Sjekking på selve puben må ha bare få drive med. Stalking etterpå må han slutte med. Anonymkode: 5530b...07f 8
Pinkee Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Er vel blitt for mye øl, så endel hjerneceller har gått dukken. Og, hvis hans sosiale stimuli er puben, har sikkert de oppegående cellene dratt på ferie. Han var kjekk som ung, og med da begrenset kapasitet oppi hodet, og lite sosial stimuli, så har han fått vrangforestillinger om at han fremdeles er ung og kjekk. Dette er vanskelig å få snudd. Du må bare fortsette å være ærlig med han. Eneste problemet med det, er at han kutter deg ut, fordi du er sjalu på han!! 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 Det er ikke så lett å snakke til slike eldre menn. Kansje en mann på hans alder kan ta oppgaven? Noen han respekterer kansje? Anonymkode: 6f51a...2ad
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 "Fortell meg hvem dine venner er, og jeg skal si deg hvem du er." Anonymkode: 259c5...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 Du kan jo spørre hvor mange damer han har forsøkt å sjekke og hvor mange han har ligget med. Hvis han har litt matematisk sans, burde han se at metodene hans ikke virker. Dessuten er mannfolk som henger fast på puben svært lite sjarmerende. Har han ikke noe liv utenom? Anonymkode: df560...643 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 Har du partner selv TS? Hvis ja, kan du jo si til ham: «hvis du mener jeg ikke har peiling på damer, hvorfor har da jeg dame og ikke du»? til denne fyren. Anonymkode: 7e662...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Skaff han en kjæreste. Anonymkode: 9982f...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå