Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga covid-19 kommer jeg meg ikke ut av landet. Kan noen hjelpe meg med å finne et bra sted å ta testen? 

har funnet to på nett som tilbyr testing via post ( får tilsendt test kit + retur konvolutt. må ta tidlig OUL her hjemme.) 

noen som har hørt om disse: 

NIPT Skandinavia  ( koster 3500 DK for testkit og ekspress retur av blodprøve) 

https://nipt-skandinavia.com

Edda Labs ( koster 6.200 for test og litt over 1000kr for ekspressretur) 

https://www.eddalabs.com

Sitnevnte koster dobbelt så mye som den første... Begge er danske selskap, men har ikke hørt om noen av dem før. Finner lite på nett også. 

noen som kan hjelpe? Eventuelt kjenner til noen trygge og bra plasser å ta test? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig fornøyde med ultralydklinikken.dk 

Var der for 3 år siden og fikk nøye og god behandling av de ansatte der. 

Var i kontakt nå for å bestille nipt test, men valgte å ikke gjøre det på grunn av prisen. Men de gav meg god info om prosessen og at de skulle sende så fort jeg forespurt om det. Stoler veldig på dem og har hilst på dem personlig så føler de er veldig trygge 😊

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, bebisss skrev:

Var i kontakt nå for å bestille nipt test, men valgte å ikke gjøre det på grunn av prisen. Men de gav meg god info om prosessen og at de skulle sende så fort jeg forespurt om det. Stoler veldig på dem og har hilst på dem personlig så føler de er veldig trygge 😊

Støtter denne.

Brukte dem tidligere i høst. Fikk levert via DHL, og det var raskt og enkelt. Opplevde klinikken som veldig behjelpelig. Tror du kan få Panoramatesten fra 3900 DKK og oppover, avhengig av hvor mye du vil teste for. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, bebisss skrev:

Tusen takk for svar! Har sett på dem på den også, men trodde det var uaktuelt da det ikke stod noe om å sende testkit. 

NIPT ser ut til å være helt sinnsykt dyrt å gjøre pr post. Man må jo både ut med ganske mye for tidlig ultralyd + kanskje betale for gjennomføring av selve testen OG ekspress levering av pakken. 

Men jeg er en engstelig sjel så tror jeg bare må betale for den tryggheten. 

Skrevet
Akkurat nå, Kalde bønner skrev:

Støtter denne.

Brukte dem tidligere i høst. Fikk levert via DHL, og det var raskt og enkelt. Opplevde klinikken som veldig behjelpelig. Tror du kan få Panoramatesten fra 3900 DKK og oppover, avhengig av hvor mye du vil teste for. 

Takk! 
nå ble jeg glad!! Skal ringe dem på mandag! Siden du har tatt testen, vet du sånn ca hvor mange % av de som tar testen som får utslag på noe? 

Skrevet
5 minutter siden, MiniMaya skrev:

Tusen takk for svar! Har sett på dem på den også, men trodde det var uaktuelt da det ikke stod noe om å sende testkit. 

NIPT ser ut til å være helt sinnsykt dyrt å gjøre pr post. Man må jo både ut med ganske mye for tidlig ultralyd + kanskje betale for gjennomføring av selve testen OG ekspress levering av pakken. 

Men jeg er en engstelig sjel så tror jeg bare må betale for den tryggheten. 

Ja det er svindyrt. Tror vi betalte 7000nok når vi var der. Denne gangen sjekket jeg totalpris i danske kroner og den norske kronen, det blir en god del dyrere da. Er ikke like godt å være norsk i Danmark nå😅 

Men det er dyrt uansett hvor du tester deg, og jeg hadde lett betalt litt ekstra hos dem på grunn av den gode behandlingen du får 😊

Skrevet
2 minutter siden, MiniMaya skrev:

Takk! 
nå ble jeg glad!! Skal ringe dem på mandag! Siden du har tatt testen, vet du sånn ca hvor mange % av de som tar testen som får utslag på noe? 

Nøyaktige tall har jeg ikke, men vet at risikoen generelt er veldig liten, med mindre man f.eks. har det i familien. Så sånt sett tjener disse klinikkene ekstremt mye på gravide som bekymrer seg. For oss var det verdt å betale for å få litt sinnsro, selv om testene ikke er 100% sikre. Du finner nok ordentlig statistikk på det om du googler. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte Harmony fra Sverige, godt fornøyd med de. Betalte 6.300, tok den for tre uker siden.  Veldig enkelt og greit med FedEx som kom og hentet pakken på døra samme dag, og fikk svar uken etter. De ringte da, og så sendte de en e-post med resultatet etterpå. 

Anonymkode: 307f7...79c

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden.. Men når er denne tilgjengelig i Norge? Det tar jo 100 år... Skulle kunne tas fra 1 November🙄

Anonymkode: 93511...a7b

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden.. Men når er denne tilgjengelig i Norge? Det tar jo 100 år... Skulle kunne tas fra 1 November🙄

https://www.helsedirektoratet.no/nyheter/forslag-til-organisering-og-innforing-av-tilbud-om-nipt-og-ultralydundersokelser-i-forste-trimester#nytttilbudomultralydundersokelseognipt

Kan visst ta minst ett år før det blir tilgjengelig for alle 

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, Kalde bønner skrev:

Ting tar jammen tid... Skjønner ikke hva 1 November datoen var satt for i det hele tatt.. 

Skrevet

Jeg fikk tilsendt kit via ultralydklinikken.dk , er veldig fornøyd med de :) Hadde endel spørsmål underveis og fikk alltid svar på e-post innen maks 1-2 timer! 

Selve utførelsen er idiotsikker, og det er lite vi må gjøre selv.

Vi fikk alt vi trengte i posten, tok det med til hun som tok blodprøven, kjørte til DHL sitt hovedkontor og bare leverte det rett i hånda på de :) Alt var over på en time

Anonymkode: fdcb8...42c

Skrevet

Anbefaler også Ultralydklinikken.dk. Utrolig profesjonelt og skikkelig! 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting tar jammen tid... Skjønner ikke hva 1 November datoen var satt for i det hele tatt.. 

Det var vel at man skulle utrede hvordan det skulle gjennomføres. Har aldri vært sagt at testen skulle være tilgjengelig fra da av. 

Anonymkode: 307f7...79c

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! 

Dere som har fått tilsendt kit: hvordan får dere tatt blodprøven som skal sendes? 

Anonymkode: 16de7...01c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! 

Dere som har fått tilsendt kit: hvordan får dere tatt blodprøven som skal sendes? 

Jeg fikk tatt på fastlegekontoret. Sendte melding og spurte om jeg kunne ta blodprøven der om jeg hadde med egne glass.  Null problem der, men har hørt at noen gjør seg vanskelige.

Anonymkode: 07951...fdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk tatt på fastlegekontoret. Sendte melding og spurte om jeg kunne ta blodprøven der om jeg hadde med egne glass.  Null problem der, men har hørt at noen gjør seg vanskelige.

Tusen takk for svar! 

Mitt legekontor vil ikke ta, og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal løse det

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar! 

Hvirfor vil de ikke ta? Det er jo lovlig nå? Finne en privatklinikk da?

Anonymkode: 3c5eb...e41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tusen takk for svar! 

Æsj, så dumt 😕 Du kjenner ingen som er sykepleiere? 

Skrevet

Jeg tok prøven på en privat klinikk i november. 

Anonymkode: f3905...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...