AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #1 Del Skrevet 22. november 2020 Min iPhone 6 er i ferd med å konke etter tre år, så jeg har tenkt å kjøpe en ny iPhone. Det jeg trenger er god batterikapasitet (det er det vel uansett på nye telefoner), litt lagringskapasitet og greit kamera (gjerne med portrettfunksjonen der bakgrunnen blurres litt ut). Ja, og så vil jeg at den skal være hvit og ikke svart på fremsiden 😉. Dere med mer peiling enn meg, hvilken modell bør jeg gå for da som ikke koster mer enn rundt 4000,-? Setter stor pris på svar, for det er en jungel der ute 😅 Anonymkode: b66f4...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #2 Del Skrevet 22. november 2020 PS: Jeg har abonnement gjennom deltidsjobben, så tenkte i utgangspunktet å kjøpe uten bindingstid etc 😊 Anonymkode: b66f4...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #3 Del Skrevet 22. november 2020 Du har jo veldig spesifikke ønsker til telefonen, til en satt makspris. Hvilke alternativer har du egentlig sett på? Ny iphone, til maks 4000, som skal være hvit. Burde være grei skuring det. Anonymkode: afc3a...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Del Skrevet 22. november 2020 Etter hva jeg kan se så finner du ikke telefonen du ønsker til den prisen der, uten abonnement? Kanskje du må se på bruktmarkedet, du går potensielt glipp av den gode batterikapasiteten, men er et stort marked for brukte iphones. Se etter en iphone 8, burde være gjørbart å få tak i til prisen. Alternativt, som nok vil være langt mer fornuftig for en student, er å kjøpe en ny telefon av et annet merke, til den prisen. Da er du sikret batterikapasiteten og en god telefon som vil vare lenge. Anonymkode: afc3a...c71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Del Skrevet 22. november 2020 Kan sikkert få en gratis iPhone 8 eller noe sånt, bare betale 500 båkks for å bytte batteri. Anonymkode: d36dd...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Del Skrevet 22. november 2020 Jeg hadde heller valgt en Android. Markedet går den veien uansett. Flere og flere forlater apple-verdenen og går til Android, og så får du mer for pengene. Med iphone så betaler du mye for merket og får lite for pengene. Anonymkode: 83906...97a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 22. november 2020 #7 Del Skrevet 22. november 2020 iPhone 7 får du ny til 2-3000kr, og iPhone 7 plus får du til 4400kr. Begge kan fås i hvit. Regner med 7 plus har best batterikapasitet i og med at den er større, den har i hvert fall litt bedre kamera enn 7eren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Del Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden, Hollie said: iPhone 7 får du ny til 2-3000kr, og iPhone 7 plus får du til 4400kr. Begge kan fås i hvit. Regner med 7 plus har best batterikapasitet i og med at den er større, den har i hvert fall litt bedre kamera enn 7eren. Hvit iphone 7 til under 3000? Hvor får man kjøpt det? Anonymkode: afc3a...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 22. november 2020 #9 Del Skrevet 22. november 2020 Apple selv selger kun de nyere versjonene. Jeg sjekket dog elkjøp, men med ditt budsjett er det kun iPhone 7 du får kjøpt, ellers ligger iPhone SE rett over grensa. Generelt sett så forbedres iPhoner for hver versjon, men det er enkelte unntak, så du burde lese litt mer om de enkelte versjonene. Ellers kan det jo lønne seg å se litt på f.eks finn.no, da kan du kanskje få en litt nyere modell til en billigere penge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 22. november 2020 #10 Del Skrevet 22. november 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvit iphone 7 til under 3000? Hvor får man kjøpt det? Anonymkode: afc3a...c71 https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/APPIP732SI/iphone-7-32-gb-solv Sølv bak, men hvit på fremsiden slik som du ønsket. Edit: Leste feil, trodde vedkommende skrev til under 4000, som var budsjettet til ts. Denne koster rett over 3000 kr. Endret 22. november 2020 av Lisa Rowe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #11 Del Skrevet 22. november 2020 Tusen takk for alle svar så langt! Noen presiseringer: Ikke nødvendig med portrettfunksjon (selv om det hadde vært gøy 😂). Kun interessert i iPhone, siden jeg har hatt det i mange år siden første smarttelefon. Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe brukt. Denne er kanskje et greit alternativ? https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/apple-iphone-7-128gb-rose-gull/p-436799/ Anonymkode: b66f4...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #12 Del Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tusen takk for alle svar så langt! Noen presiseringer: Ikke nødvendig med portrettfunksjon (selv om det hadde vært gøy 😂). Kun interessert i iPhone, siden jeg har hatt det i mange år siden første smarttelefon. Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe brukt. Denne er kanskje et greit alternativ? https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/apple-iphone-7-128gb-rose-gull/p-436799/ Anonymkode: b66f4...801 Den et helt greit alternativ, i grunn det beste du kan få. Du får veldig dårlige spesifikasjoner til prisen når man ser på hva som er tilgjengelig på markedet, men er du satt på iphone så er det ikke noe å lure på. Ny telefon med garanti og godt batteri. Anonymkode: afc3a...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistymya Skrevet 22. november 2020 #13 Del Skrevet 22. november 2020 Helt ærlig: Finn ut hvilken telefon du vil ha og kjøp den brukt. iPhone x har nok de fleste funksjonene du vil ha. Vet ikke om den finnes i hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 22. november 2020 #14 Del Skrevet 22. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar så langt! Noen presiseringer: Ikke nødvendig med portrettfunksjon (selv om det hadde vært gøy 😂). Kun interessert i iPhone, siden jeg har hatt det i mange år siden første smarttelefon. Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe brukt. Denne er kanskje et greit alternativ? https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/apple-iphone-7-128gb-rose-gull/p-436799/ Anonymkode: b66f4...801 I forhold til budsjett og ønsket om en ny mobil så er nok dette det beste alternativet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #15 Del Skrevet 22. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for alle svar så langt! Noen presiseringer: Ikke nødvendig med portrettfunksjon (selv om det hadde vært gøy 😂). Kun interessert i iPhone, siden jeg har hatt det i mange år siden første smarttelefon. Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe brukt. Denne er kanskje et greit alternativ? https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/apple-iphone-7-128gb-rose-gull/p-436799/ Anonymkode: b66f4...801 Jeg forstår deg, for jeg har selv hatt iPhone siden den første kom ut. I år kjøpte jeg dog nyeste modell og selv som helt ny er jeg i sjokk over hvor lite man får for pengene etter at jeg gjennom jobb har en Oppotelefon, så jeg bruker begge to om hverandre - bildene er ENORMT mye bedre på Oppo (Android), virkelig så stor forskjell at jeg kan ikke beskrive det engang, batteritiden er mer enn doblet og det samme er lagringen, og det beste av alt er at den er en tredjedel av prisen. Du kan med andre ord få en splitter ny telefon som er mer enn dobbelt så god en den beste iphonen per dags dato for den prisen du ønsker å bruke. Bare for å sette det i perspektiv! Anonymkode: c436f...981 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #16 Del Skrevet 22. november 2020 Du kan være heldig på finn.no. Hender at folk selger ganske nye mobiler fordi de ikke klarte å bruke den. Anonymkode: 595c2...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 22. november 2020 #17 Del Skrevet 22. november 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun interessert i iPhone, siden jeg har hatt det i mange år siden første smarttelefon. Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe brukt. Denne er kanskje et greit alternativ? Anonymkode: b66f4...801 En iPhone 7 vil nok være et kurant alternativ siden du vil kjøpe nytt og har et ganske stramt budsjett. Men jeg ville ha spart litt til og heller kjøpt en iPhone SE 128GB til kr. 5.300. Den vil nok holde koken i noen år, og gir samme ytelse som fjorårets modell. Den har bare «kjedeligere» design, mindre skjerm, samme kamera som iPhone 8, og fingeravtrykksleser istedenfor Face ID. Sistenevnte kan egentlig regnes som en fordel i øyeblikket, da Face ID fungerer dårlig i kombinasjon med munnbind... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 22. november 2020 #18 Del Skrevet 22. november 2020 19 minutter siden, Lord Friendzone skrev: En iPhone 7 vil nok være et kurant alternativ siden du vil kjøpe nytt og har et ganske stramt budsjett. Men jeg ville ha spart litt til og heller kjøpt en iPhone SE 128GB til kr. 5.300. Den vil nok holde koken i noen år, og gir samme ytelse som fjorårets modell. Den har bare «kjedeligere» design, mindre skjerm, samme kamera som iPhone 8, og fingeravtrykksleser istedenfor Face ID. Sistenevnte kan egentlig regnes som en fordel i øyeblikket, da Face ID fungerer dårlig i kombinasjon med munnbind... Eller en SE 64GB til under 4900,-. Mange har absolutt ikke bruk for mer minne. Jeg har hatt iPhone siden 3GS og har nå SE 64Gb. Sjekket minnebruken og det er 17GB ledig. Da har jeg ikke ryddet i det hele tatt, kunne fint fått mye mer ledig plass om behovet var der. Tidligere slet jeg med plassen, men det var pga. 40GB med MP3-filer på telefonen. Det behovet forsvant ut døra når Spotify kom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 22. november 2020 #19 Del Skrevet 22. november 2020 6 minutter siden, -jk- skrev: Eller en SE 64GB til under 4900,-. Mange har absolutt ikke bruk for mer minne. Jeg har hatt iPhone siden 3GS og har nå SE 64Gb. <snip> Jada, man klarer seg med 64GB, men TS foreslo jo selv en iPhone 7 med 128, og jeg synes det er vel verdt å betale 400 ekstra for dobbel kapasitet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #20 Del Skrevet 22. november 2020 Iphone 7 er et godt valg, men om det var meg hadde jeg prøvd å strekke meg til en SE. Uansett, ikke hør på de som mener du bør kjøpe en Android. De vet ikke hva de snakker om. De er kun opptatt av "specs" og aner ikke hva vanlige mobilbrukere er opptatt av. Iphone-brukere kjøper ikke telefoner for å sitte å glane på specs-listen og smile fornøyd. De kjøper telefonen for å oppfylle sine daglige behov. Både i dag og mange år fremover. Man kan sammenligne det PC vs Mac. Man kan få kjøpt heftige pc-deler til prisen av en mac. Men brukeropplevelser skjer ikke gjennom enkeltkomponenter. Det skjer gjennom det mange mac-bruker beskriver som "det bare fungerer". Og det er viktigst for de fleste vanlige folk. Anonymkode: e2273...133 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå