Gå til innhold

Hvor fort var dere tilbake til startvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye la dere på dere under graviditeten og hvor fort var dere tilbake til startvekt?

Ammet du? Når merker du evt. at kiloene begynte å slippe?

Er 2 mnd siden fødsel og har gått lite ned etter de første par ukene. Spiser relativt sunt, og egentlig litt lite fordi jeg er mye alene hele dagene med baby og ikke får mulighet til å lage/spise store måltider. Går også mye tur for å få baby til å sove. Er redd kiloene ikke kommer til å forsvinne, da jeg nå har en BMI som tilsvarer overvekt. Var normalvektig før svangerskapet og gikk opp nesten 20 kg.. har altså ca 10 kg ekstra nå..

Anonymkode: 4c097...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, fremdeles ikke etter snart to år. Ammer fremdeles, så driver ikke med slanking sånn direkte, men alt har omtrent satt som limt. Håper det skal gå lettere av når jeg slutter å amme.

Anonymkode: ad4eb...3d1

Skrevet

Var tilbake til startvekt etter 8 måneder.

Men jeg hadde det ikke travelt med å gå ned. Gikk ned rundt 80% av vekten de første to månedene etter fødsel og satte inn «støtet» først etter 6 mnd. 

Gikk opp over 20 kg, men i mitt tilfelle var nok mye vann. Jeg hadde ganske dårlig matlyst på slutten av svangerskapet og slet med å få i meg nok, samtidig som jeg var ekstremt hoven.

Hvor lang tid man bruker på å gå ned kommer nok veldig an på hva kiloene består av. Er der mange kilo med ekstra fett så må man jo forbrenne det. Amming hjelper, men mange er også veldig sittestillende til å begynne med, det var i alle fall jeg ettersom ammingen tok mange timer hver gang. 

Kiloene vil nok forsvinne etter hvert hvis du jobber for det, men tror ikke at to måneder etter fødsel er riktig tid for å stresse så mye med det. Fett tar det tid å bli kvitt uavhengig av årsak til at man fikk det. :) Jeg ville bare prøvd å kose meg så mye som mulig med baby, prøvd å unngå å spise usunt og gå tur når man kan, og heller legge inn en ekstra innsats senere, når baby er større og kroppen ikke er i unntakstilstand.

Anonymkode: 4fafc...4f0

• Liker 3
Skrevet

Rundt fire måneder kanskje? Jeg gikk også opp 20 kilo, men de forsvant på grunn av at jeg enten satt fast i sofaen med amming uten mulighet for å hente mat, eller laaaange trilleturer for å få baby til å sove, og han sov bare i bevegelse 😄

Skrevet

La på meg ca 14 kg i begge svangerskap. Hadde ikke vekt første gang, så vet ikke hvordan det var med vekta da. 
Etter andre fødsel har jeg logget på Fitbit at jeg er 4 kg over startvekt en måned etter fødsel.   Neste logging er 2 år etter, så vet ikke når det eventuelt gikk mer ned de siste. Jeg har aldri slanket meg. Fullammet begge gangene. 

Skal sies at jeg er 2 kg over det jeg var da jeg ble gravid første gang, det var jeg også da jeg ble gravid andre gang. 

Anonymkode: 85099...863

Skrevet

La på meg 9 kg og mistet alle på barsel. Mesteparten var dog i blodtap med tilhørende kvalme og marginalt matinntak - vil ikke anbefale det som slankemetode 🤪

Anonymkode: 96881...eb2

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye la dere på dere under graviditeten og hvor fort var dere tilbake til startvekt?

Ammet du? Når merker du evt. at kiloene begynte å slippe?

Er 2 mnd siden fødsel og har gått lite ned etter de første par ukene. Spiser relativt sunt, og egentlig litt lite fordi jeg er mye alene hele dagene med baby og ikke får mulighet til å lage/spise store måltider. Går også mye tur for å få baby til å sove. Er redd kiloene ikke kommer til å forsvinne, da jeg nå har en BMI som tilsvarer overvekt. Var normalvektig før svangerskapet og gikk opp nesten 20 kg.. har altså ca 10 kg ekstra nå..

Selve vekta var seg selv igjen ganske fort, likevel var ikke kroppen den samme! Innen 4 mnd så passet alle gamle klær, men de satt ikke fint lengre. 

Anonymkode: 428bf...d0b

• Liker 1
Skrevet

Gikk opp ca 20kg

Gikk ned ca 10kg ila første tiden. Husker ikke nøyaktig tid 

Ammet ikke 

Har ikke aktivt prøvd å gå ned i vekt før rett før ungen ble 4år. Da startet jeg på lavkarbo. Ned 6kg på 2mnd. Ikke særlig streng lavkarbo. Så er nå ca 3-4 kg unna startvekt. 

Ble gravid igjen og tar en liten pause på lavkarbo. Så blir litt brødmat, potet og ris fremover. Prøver å holde litt på lavkarbo, men veldig løse tøyler. Så blir det lavkarbo igjen etter fødsel 👍🏻

Skrevet

Gikk opp 14. To uker senere var 12 borte. De siste forsvant ikke så lenge etterpå.

Anonymkode: c904c...197

Skrevet

Gikk opp 11.5, de var borte etter 2 uker. Gått ned 3 kg etter det de neste 4 ukene. Vi får se hvordan det utvikler seg, magen kommer til å ta tid før blir noenlunde normal igjen, hvis den i det hele tatt blir det. Hadde keisersnitt og fullammer, har ikke prøvd bukser ennå pga arret, og ikke andre vanlige klær heller da jeg bor i ammegensere, ulljoggebukse eller ammekjoler. 

Skrevet

Gikk opp 12 kg ca, en uke etter fødsel veide jeg 1 kg mer enn før jeg ble gravid. Siste kg gikk bort etter noen uker med amming. 

Skrevet

La på meg rundt 12-15 kilo. Ammet. Var tilbake til startvekt og faktisk 1-2 kilo mindre i løpet av 2-3 mnd etter fødselen. Hadde bmi i nedre del av normalnivået.

Anonymkode: 0532f...9e9

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser relativt sunt, og egentlig litt lite fordi jeg er mye alene hele dagene med baby og ikke får mulighet til å lage/spise store måltider. Går også mye tur for å få baby til å sove. Er redd kiloene ikke kommer til å forsvinne, da jeg nå har en BMI som tilsvarer overvekt. 

Så du spiser nok ikke så lite som du tror. Alt det der er bare unnskyldninger :wink:

Anonymkode: 32563...35a

• Liker 2
Skrevet

Gikk opp 16 kg, tilbake til startvekt etter 5 måneder. Men måtte tenke over hva jeg spiste (2 rundstykker vs 3 rundstykker med f.eks ost utgjør faktisk en del kalorier...), og trillet turer hvor jeg fikk pulsen opp + trente styrke. Ammet også, men det er ikke noen vidunderkur for vektnedgang. 

Anonymkode: af9aa...6dc

Skrevet

Med førstemann opp 7 kg og var 5 kg under startvekt etter ca en måned. Opp igjen til startvekt etter ca 6 måneder.

Med andremann opp 11 kg. Tilbake til startvekt etter to uker.

Samme startvekt i begge svangerskap, men kroppsfasongen har endret seg etter siste svangerskap.

Anonymkode: f8e2e...dc1

Skrevet

Gikk opp 17,5 kg og var 2 kg under startvekt 12 uker etter fødsel, fikk på meg buksene etter ca 9 dager selv om kroppen fortsatt så veldig annerledes ut. Fullammet i 7 mnd, jogget med vogn eller gikk lang tur i stigning daglig.

Gravid med nummer 2 nå, så vi får se om det blir vanskeligere å gå ned denne gangen 🙈

Skrevet

Jeg har gått ned i vekt, så startvekt er uaktuelt 😆 

Anonymkode: 49b2a...ad3

Skrevet

Gikk opp 20 kg, var tilbake til startvekt etter 4 måneder. Ammer ikke. Nå derimot har jeg lagt på meg 2 kg og baby er straks 8 måneder.

Anonymkode: 8d5ad...c0e

Skrevet

La på meg 12-14 kg ish, gått ned 15 nå 4 uker etter fødsel 

Skrevet

La på meg 12-15 kg (sluttet og veie meg på slutten). Det forsvant de første ukene, og nå er 5 kg til borte (min jente er 3 måneder). Går ned ca 1 kg i uken og begynner nesten å bli litt bekymret for når det stopper. Ammer, men supplerer med MME, da jeg ikke har nok melk dessverre. 

Anonymkode: 3aaac...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...