Gå til innhold

Til dere som har kuttet kontakt med et familiemedlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte du å gjøre det? Var det tøft å stå i det m.t.p. all familie rundt? Hvordan har du det nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det familiemedlemmet tømte meg for energi og penger. Det var/er veldig tungt å stå i det, men det er verdt det. 

• Liker 3
Skrevet

Det er så ufattelig verdt det i lengden. Man gjør det jo av en grunn. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kuttet ut alkoholiker-moren min for noen år siden, etter å ha passet på henne omtrent fra jeg var gammel nok til å gå. Flere i familien prøvde å gi meg dårlig samvittighet, for hvem skulle ta vare på henne nå? Hva om hun drakk seg ihjel? Jeg ba dem reise til en viss plass, og kuttet dermed ut hele morsiden av familien min. Det at de lot et lite barn ha ansvaret for sin alkoholiserte mor var ille nok, men at de våget å mene det var galt av meg å ikke fortsette? Glad for å være kvitt dem alle.

Anonymkode: cdddc...64f

• Liker 12
Skrevet

Jeg kuttet ut foreldrene mine da de presset meg for penger jeg skyldte de, som jeg ikke hadde mulighet til å betale tilbake akkurat da. De var på en slik måte at det forsuret livet mitt fullstendig. Etter null kontakt i omtrent 4 måneder kom de med forslag til nedbetalt gjeld innen så og så mange år mot at de slettet en del av gjelden, og mot at vi skulle opprette kontakt igjen. Og det sa jeg selvfølgelig ja til.

Så at jeg kuttet kontakten var helt nødvendig for at relasjonen skulle komme i balanse igjen, fordi de måtte forstå at de ødela forholdet med å oppføre seg sånn. Vi har en god relasjon i dag og gjelden nedbetales etter avtale. 

Anonymkode: a9cf7...d02

Skrevet

Fordi det familiemedlemmet sviktet meg på det groveste. For meg var det sviket som var vanskelig, ikke å kutte ut. Mistet samtidig kontakt med hele den siden av familien som vedkommende tilhører (antar at de har fått en versjon som ikke er sannheten), og det gjør at høytider etc blir annerledes siden vi ikke treffes, men det går helt fint for min del.

Bedre å se og vite noens sanne ansikt enn å ha falsk kontakt og «familielykke». Btw, jeg tok det opp med vedkommende før jeg kuttet, uten at det førte noen vei.

Anonymkode: 94f94...695

Skrevet

Omsorgssvikt som barn, økonomisk svindel og vold som voksen. Etter terapi har jeg husket flere ting fra barndommen som er utilgivelig. Derfor måtte jeg bare kutte ut.

Anonymkode: 866ea...974

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Queen-K skrev:

Hvorfor valgte du å gjøre det? Var det tøft å stå i det m.t.p. all familie rundt? Hvordan har du det nå?

For de fleste går dette bra, man gjør det jo som siste utvei.

Jeg kuttet ut flere pga bare negativt, alltid var de nedlatende mot meg. Når jeg ser tilbake så har det vært slik hele livet.

Er i ettertid når man kutter mennesker man ser hvor ille det var.

Du velger ikke dine foreldre og søsken, husk det. Derfor er det greit å kutte ut disse om du må det.

Anonymkode: 6166a...5aa

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kuttet ut den psykopat faren min, aldri angret. 

Skrevet

Kutter ut min pilleavhengige lillesøster. Prøvde først å hjelpe henne, ble bare møtt med stygge ting tilbake. Fant ut etter flere år at en kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Etter snart to år uten kontakt med henne, har jeg mer energi og overskudd. Føler meg som en bedre mor og kone, nå som jeg kan ha full fokus på min egen lille familie. 😊

Skrevet

Kuttet ut en svoger som er veldig manipulerende og gæærn, og som klarer å vende folk mot oss.. Måtte bare bryte all kontakt, selvom det var vanskelig. Feks moren hans, min svigermor, stod og skrek til oss fordi vi ikke orker mer, hun mente alt var vår feil. Til alt hell klarte sønnen hennes å være så stygg mot henne også at det til slutt gikk inn (håper vi) at det er han som er gæærn. Hu var så manipulert av sønnen sin, at hun heller ville ofre forholdet til sin gode sønn (min mann) enn til den gærne. 

Vi har beholdt kontakt med svigers, men ikke med svogeren. 

Anonymkode: 0d53b...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...