Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei gift dame sms'er så mye med en hun har truffet på byen at hver gang arbeidskollegaene nevner det så rødmer hun fra storetå til hodebunn... :flau:

Hun er helt åpen om dette til venninnene sine. Mannen vet ingenting, og det er virkelig ikke mere enn akkurat denne sms-tingen... Likevel mener jeg at dette er en form for "utroskap" da mannen ingenting vet! Enig? Jeg har selv flere mannlige venner jeg både ringer til og sender sms/mail til, men mannen min vet om allesammen!! Da er det selvfølgelig greit! Bare tanken på at gubben min skulle "flirtet" slik med ei jeg ikke kjente gjør meg :sinna: og ville gjort meg :icon_frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg Thomasine. Ikke fysisk utroskap, men hun går likevel bak ryggen på mannen sin. Utrolig dumt. Jeg kunne aldri gjort det mot mannen min, og hadde han gjort det mot meg hadde han ødelagt all tillit jeg har til ham.

Skrevet

Nei jeg syns ikke dette er utroskap.

Du sier ingenting om hva slags sms-flørt det er snakk om.

Jeg ser ikke helt forskjellen mellom IRL-flørt og sms-flørt og mener at flørte, det må man få lov til så lenge man ikke fysisk går over streken og vet hvor man hører hjemme.

Er det snakk om en form for sms-sex så hadde jeg absolutt ikke likt det, men kaller det fortsatt ikke for utroskap.

Skrevet

For meg hadde det vært utroskap, for hun er mye mer innvolvert enn hva venner er. En venn kan man presentere for den man lever sammen med, for i det man går bak ryggen på partneren sin er man utro. Jeg hadde behandlet min mann på samme måte, om han hadde hatt sex med en annen. Kastet han på hodet ut døren. Vil ikke leve med en som må ha spenning på den måten, for da kan han like godt vre singel.

Psykisk utroskap kan også være verre enn fysisk.

Skrevet
Enig med deg Thomasine. Ikke fysisk utroskap, men hun går likevel bak ryggen på mannen sin. Utrolig dumt. Jeg kunne aldri gjort det mot mannen min, og hadde han gjort det mot meg hadde han ødelagt all tillit jeg har til ham.

Helt enig. Har opplevd dette selv, og jeg ble veldig lei meg, og kjempe sint!

Gjest Karin-R
Skrevet

Jeg synes detter er en form for utroskap. Dersom du vil ta en enkel test, spør vedkommende hvordan hun hadde følt det dersom hennes mann hadde en vill og heftig sms-flørt med noen han hadde truffet på byen uten å fortelle henne om det. Det som føles som utroskap for en selv, føles som regel som utroskap av den andre part...

Skrevet

Jeg har følt dette på kroppen, og det var vond lesing, så absolutt utroskap. Bare tanken på hva han ville gjøre med denne damen, nei, ikke noe jeg vil tenke på.

Skrevet

HELT på grensa til utroskap, men såvidt på riktig side vil jeg si.

Men det viktigste er hva mannen hennes synes om det, og han ville høyst sannsynlig blitt sur

Skrevet

Jeg hadde blitt fryktelig lei meg hvis jeg hadde oppdaget noe slikt. Ikke minst fordi alle arbeidkollegene hadde visst det lenge, og jeg som ektefelle var den eneste som ble holdt utenfor.

Gjest filosofia
Skrevet

Jeg skulle kokt tastelankene hans i frityren. Og tatt meg en lengre ferie for å vurdere verdien av forholdet.

:frustrert:

Dumme kjerring.

Skrevet

jeg ville blitt veldig betenkt om jeg hadde tatt typen i det. Jeg vil absolutt ikke sidestille det med å være fysisk utro, men sint, såret og skuffa hadde jeg ganske sikkert blitt. Jeg ville forlangt (ja forlangt) at han skulle kutte ut, men tviler på at jeg hadde kastet han på hodet og ræva ut døra.

Syns det er fryktelig dårlig gjort av hun å holde på på den måten hun gjør. Jeg lever etter regelen "bare se men ikke røre" når det gjelder flørting.. og hemmelige sms'er går definitivt under "røre".

Skrevet

Trådstarter, vet du hva hun skriver til han? Antar du at dette er flørtemeldinger av alvorlig grad, eller vet du det? Man skal være forsiktig med beskyldninger.. De henger løst...

Gjest Porselen
Skrevet

Er det utroskap kun når det kommer til sex? Er det uslyldig når det kun foregår over mobilen?

Jeg syns faktisk at heftig flørting via sms er like mye utroskap - det er lettere å være frivol på mobilen enn face to face og det kan ofte være forspillet til noe mer. Jeg hadde iallfall blitt like mye såret om jeg hadde fått greie på at min mann hadde flørtet vilt og hemningsløst via mobilen. Nå vet vi jo ikke hva denne kvinnen skriver i sine sms'er eller hva "vennen" skriver.

Men la oss anta det verste og tenke: Mobilen er jo dagens telefon og hvordan hadde vi reagert hvis vi hadde kommet over partneren vår mens h*n hadde like heftige flørtende telefonsamtaler med en annen part som ikke var oss selv, i stedet for å skrive det og sende det som sms?

Skrevet

Jeg ville bltt utrolig såret og lei meg. Er jo bare å snu det andre veien, enn hvis mannen hennes drev å skrev tvilsomme meldinger til ei hun ikke visste om.. :tristbla:

Skrevet

Jeg spør igjen, er det noen som vet hva denne damen skriver i SMS'ene, eller antar man det verste som alltid?

Skrevet
Jeg spør igjen, er det noen som vet hva denne damen skriver i SMS'ene, eller antar man det verste som alltid?

Nei, ikke akkurat hva, men innholdet er av en slik karakter at hun rødmer når vi spør og hun vil absolutt ikke vise fram innholdet. Ja, og telefonen passer hun godt på... ;)

Bare det er vel litt :roll: ?

Om vi antar "det verste som alltid" er jeg ikke så sikker på. Jeg har ingen problemer med å vise hva jeg skriver til mine venner av begge kjønn, og om jeg har det er det fordi det er av en slik personlig art at det bare skal være mellom meg og gubben... ;) Skriver ikke slik til "alle og enhver"... :)

Skrevet

At hun rødmer forteller igrunn lite. Kanskje hun er sjenert av natur? Kanskje hun rødmer lett osv osv...

At hun ikke vil vise hva som står i meldingen kan være av mange grunner. Det kan være at hun hjelper han med samlivsproblemer e.l., eller omvendt. Det kan være at hun rett og slett ser på det som privat (noe jeg også gjør uansett hva som står i meldinga) og av prinsipp ikke vil vise det til alle og enhver. Det kan være andre ting på telefonen, som meldinger mellom hun og gubben av personlig art som du også sier ikke er for alle og enhver.

Nei, det er ingen god grunn til å ikke respektere henne såpass at dere faktisk begynner å beskylde for utroskap fordi hun sender SMS med en annen mann. Dersom du faktisk SER en melding som er av den typen som er over grensen, ja da skal jeg være enig. Men nå antar du at det er slik, noe jeg synes er over grensen dersom dette er en venninne.

Gjest AnnbjørgL
Skrevet

Dette mener jeg er en form for utroskap.

Jeg har sagt klart ifra til mannen min om at hvis han noengang gjør noe med en av det motsatte kjønn som han har behov for å holde hemmelig for meg, DA har han gått over grensen. Hvis han føler behov for å skjule tekstmeldinger for meg, som han sender til en venninne, DA hadde mine varselklokker ringt kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...