Gå til innhold

Babyen vil plutselig ikke ta brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1 uke gammel baby som plutselig ikke vil ta brystet lenger. Ammingen har gått veldig fint til nå (med unntak av at jeg har fått veldig såre brysvorter). Jeg har ammet henne jevnt og trutt, hun har sovet godt, og begynt å legge på seg etter å først ha gått litt ned da vi var på sykehuset. 

Fra i går ettermiddag (lørdag) ville hun plutselig ikke ta puppen mer. Eller, dvs hun prøver, men slipper den veldig fort. Kaver noe voldsomt og blir skikkelig frustrert. De siste måltidene nå har jeg derfor endt opp med å pumpe, og så har far koppmatet henne melken som kom. 

Er det noen som har opplevd noe lignende og har noen formening om hva dette kan komme av, og aller helst noen gode tips/råd? Tenkte forresten å ta kontakt med Ullevål (hun ble født der) i morgen og høre om vi kan komme til ammepoliklinikken. 

Anonymkode: fa45e...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er brystene dine veldig sprengt når du legger baby til? Da blir det ofte hardt og vanskelig å få tak, bruk fingrene og press ned rundt brystvorten og mykne det litt opp i tilfellet. 

Har du forsøkt flere stillinger? Sliter hun med å ta begge bryst? 

Anonymkode: d7957...5ea

Skrevet

Prøv slik tvillinger ammer. Sjekk ut ammehjelpen.no. tar hun brystet riktig? Er du sår? Ikke gi opp ♡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...