AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Har en baby på 2 mnd som har veldig mørke blå øyne. Jeg selv har brune og mannen lyseblå. Er spent på hvilken farge han ender opp med. Når fikk din baby riktig øyenfarge og hvilke farge har dere foreldre? Anonymkode: e1312...8f0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Han var over ett år. Jeg har blå, mannen har mørkebrune. Sønnen vår har grønnbrune. Øyefargen hans endret seg gradvis fra mørkeblå til helt grå (!) til grågrønn til grønn til grønnbrun. Tok tid😄 PS. Fargeforandringen starter ofte rundt pupillen, så du kan se etter brunskjær der. PPS. Hvis babyens øyne får et gyllent skjær når lyset kommer inn fra siden er det også et tegn på at de sannsynligvis blir brune etterhvert, leste jeg en gang. Dette la vi merke til veldig tidlig med sønnen vår. Anonymkode: 23b65...de7
Rem Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Har tvillingbrødre. Mamma har brune øyne og faren deres blågrønne. Begge var født med blå. Ene fikk lysebrune tidlig. Andre fikk mørkere brune ved 3års alderen. Søstra mi var født med blågrønne. Jeg har annen far og er født med blå.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Min blir født med helt mørke øyne, var vanskelig å si om det ble brune eller blå første 2 mndene. Mor brune og far blå. Etter 3-4 mnd ble øynene helt knallblå, isblå. Rundt ca 1 år var de fortsatt veldig blå men begynte sakte å forandre seg litt. Nå er han 2 år og fargen er både grå, og blå og gyllent i midten, slik at de ser grønne ut i enkelte lys. Kommer veldig an på hva han har på seg og hva slags lys man ser det i, men de er nok i utgangspunktet blå med gyllent brunt i midten. Spent på om de forandrer seg noe mer! Anonymkode: 8a44c...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Over ett år før vi kunne se hvilken farge det ble (brunt), men øynene fortsatte å endre seg frem til rundt 3 år, altså type brun-nyanse endret seg veldig mellom 1-3 år. Anonymkode: 36d97...d07 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Alle mine tre ble født med en sterk blåfarge. Han ene har fortsatt blå, han andre begynte å lene mer mot grønne når han var i tenårene og hun siste fikk grønne på barneskolen. Alle er voksne. Jeg har grønne og far har blå. Anonymkode: d7dc1...694
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Jenta vår har hatt isblå øyne siden hun var 4 ukerish. På invitasjonen til dåpen så fikk vi masse tilbakemeldinger på hvor utrolig blå øyne hun har. (Hadde et fotografbilde fra hun var ca 8 uker på invitasjonen). Anonymkode: 9d9ce...85c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Jeg (mor) har grønne øyne og far har lyseblå øyne. Sønnen vår fikk himmelblå øyne først, men da han kom i puberteten skiftet fargen og de er nå grønne som mine. Anonymkode: 1f2e8...17c
Rem Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 Jeg har blå øyne, faren har blågrå. Begge barna våre er født med blå. Sønnen på 11år har plutselig endret farge, usikker på når det skjedde, men han har "flerfargede" som det står i passet hans, i det gamle står det blå... jenta på 8år har fortblå øyne.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Jeg har mørk brun, far har lysblå, frøkna på 11 mnd har hatt grønnbrune en god stund. Spent på om de forblir slik 😊 Anonymkode: d3cbd...960
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Første: Blå fra første stund, og har det enda. Andre: Født med veldig mørke blå. Ble så litt brunfarge rundt året før de var veldig vekslende. Fikk grønne først rundt 3 år. Anonymkode: 1fca6...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå