Gå til innhold

Julegaver; Ville dere blitt fornærmet skuffet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samlivsbrudd, samt at jeg nylig gikk over på aap, aner jeg ikke hvordan jeg skal få råd til julegaver i år... 

Tror jeg kun har råd til å gi til mine barn pluss mine foreldre. 

Problemet er at jeg skammer meg sånn, og vet ikke om jeg tør å si til resten av familien min (har mange søsken og tantebarn) at det blir dessverre ikke julegaver fra meg i år... Er så redd for hva de skal tenke om meg, og at de skal bli fornærmet eller skuffet... 

Anonymkode: 4d83e...8e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde overhode ikke hatt noe problem med det.

Barna kommer først, voksne søsken må ikke få julegaver. 

Anonymkode: a65e4...a5d

• Liker 20
Skrevet

Ville prioritert å gi til tantebarn fremfor foreldrene dine - snakk med dem om det.

Hvis familien din blir fornærmet eller skuffet, er det dem det er noe galt med, ikke deg 🥰

Anonymkode: 5d1f4...7fc

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville prioritert å gi til tantebarn fremfor foreldrene dine - snakk med dem om det.

Hvis familien din blir fornærmet eller skuffet, er det dem det er noe galt med, ikke deg 🥰

Anonymkode: 5d1f4...7fc

Enig, og hva m julestrømpe med godteri feks fra europris hvis tantebarn er små. Har selv vært i brudd og måtte gi billige gaver i fjor♥️

Anonymkode: 1454c...43f

• Liker 12
Skrevet

Har du mulighet til å kjøre en spleis?

Skrevet

De forstår nok det veldig godt, ingenting å skamme seg over. Ringte selv søsteren min i år og spurte om vi kunne droppe gaver til hverandre i år pga. Min økonomi, en annen gang var det henne. Sånn er det bare. 🙂

• Liker 8
Skrevet

Kanskje avtale med foreldra dine at alle, også dei, berre får bittesmå gåver i år? Ikkje bruk mange kroner på foreldra dine i staden for tantebarn. Søsken kan avtale at gåver er overflødig i år. Eller permanent. 

• Liker 1
Skrevet

Her kjøper vi kun til barna i familien, og gjort det siste par årene. Dere kan jo også bli enige om en sum til tante/onkel barn, og sette summen litt lavt i år. 100kr per barn? Barna får stort sett mer enn nok pakker uansett, og det er jo tross alt tanken bak som teller. Kjøp bøker brukt feks? Ser nye ut alle vi har kjøpt for 10-20kr.

Anonymkode: 1445f...0cb

Skrevet
9 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Har du mulighet til å kjøre en spleis?

Man kjører ikke spleis for å kjøpe julegaver. Julegaver til folk som har det de trenger. Ville du at søsteren din skulle tigget julegave til deg?? Virkelig? 

Anonymkode: ef497...d8c

• Liker 12
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter samlivsbrudd, samt at jeg nylig gikk over på aap, aner jeg ikke hvordan jeg skal få råd til julegaver i år... 

Tror jeg kun har råd til å gi til mine barn pluss mine foreldre. 

Problemet er at jeg skammer meg sånn, og vet ikke om jeg tør å si til resten av familien min (har mange søsken og tantebarn) at det blir dessverre ikke julegaver fra meg i år... Er så redd for hva de skal tenke om meg, og at de skal bli fornærmet eller skuffet... 

Anonymkode: 4d83e...8e8

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det 💙

Jul handler ikke om penger og gaver. 

Anonymkode: 83a3c...3a3

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kjører ikke spleis for å kjøpe julegaver. Julegaver til folk som har det de trenger. Ville du at søsteren din skulle tigget julegave til deg?? Virkelig? 

Jeg og storesøster går ofte sammen om å kjøpe gaver til foreldrene våre. Ingenting galt i det. :) 

• Liker 6
Skrevet

Det er da helt innafor å gi beskjed om at man vil droppe gaver? Vi voksne i familien gjør det i år, uten at det har noe med økonomi å gjøre. Jeg er enig i at det er fint å prioritere tantebarn foran foreldre.
Jeg skjønner at det er vondt, det er lettere å velge noe bort fordi man vil, enn når man må❤️

Anonymkode: 9463c...4f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger ikke gaver. Det ville vært fint om voksne sluttet å gi gaver. 

• Liker 5
Skrevet

I år har vi gitt beskjed til alle om at vi ikke kommer til å gi julegaver. Vi er nødt til å ta litt ulønnet permisjon ifm baby så vi sparer det vi kan. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger. Flere sier at de syns det er hyggelig å gi gaver og kommer til å gi oss selv om de vet de ikke får noe tilbake. Har ingen barn å gi til annet enn egne. 

Anonymkode: b9e55...12c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg og storesøster går ofte sammen om å kjøpe gaver til foreldrene våre. Ingenting galt i det. :) 

Tror nok d8c misforstod deg og trodde du mente at ts kunne opprette en spleis for å tigge penger til gaver av fremmede. 

Anonymkode: cb658...f29

• Liker 9
Skrevet

Julen handler ikke om gaver! Om de blir sure så vet du hvor du har dem og kan like gjerne kutte dem ut av livet ditt!!

Anonymkode: 0397b...5a0

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du har alt å vinne på å være ærlig. Det gir bedre forståelse for hverandre når vi er ærlige om hvordan vi har det i livene våre & da kan vi ta bedre hensyn til hverandre ❤️

• Liker 3
Skrevet

Det går an å høre med Frelsesarmeen eller hva de heter (beklager, husker ikke helt), der har vi fått gavekort til jul tidligere, du må bare søke, og er du i målgruppen får du en slant for hvert av barna dine.

Anonymkode: 15ff8...e7e

Skrevet

Jeg ville blitt mye mer skuffet om du brukte penger du egentlig ikke har på gave til meg fordi du trodde jeg forventet det!

Si det som det er! Det er ingenting å skamme seg over. Livet går i bølger, det betyr ikke at det er din feil! Vær ærlig med familien din, si det som det er - og ikke føl at du MÅ! 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...