Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring som har noen tips? Hva som helst... gjerne «må ha» og «kjekt å ha».

kanskje bare ting du selv skulle ønske du visste enten om selve graviditeten eller etter de var født.

er 10 uker på vei :)

Anonymkode: 3d7a3...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dobbel ammepute! Et must! 

Seng hvor de kan ligge sammen vil gi dem trygghet, og dere foreldre langt mer ro. 

Prøv å få så nett tvillingvogn som mulig. Det er ikke alltid lett å komme seg frem, eller på buss, med tvillingvogn. 

Gratulerer forresten! Fantastisk å ha tvillinger! 💕

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Trolltunge skrev:

Dobbel ammepute! Et must! 

Seng hvor de kan ligge sammen vil gi dem trygghet, og dere foreldre langt mer ro. 

Prøv å få så nett tvillingvogn som mulig. Det er ikke alltid lett å komme seg frem, eller på buss, med tvillingvogn. 

Gratulerer forresten! Fantastisk å ha tvillinger! 💕

Takk ❤️

vi gleder oss, samtidig så er det litt skummelt!

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer!

Mine tvillinger er snart ett år. 🥰

Pass på at du blir godt fulgt opp. Be om sjekk av livmorhals fra uke 24. Da kan du forebygge prematur fødsel. 

Bugaboo sin vogn er den minste du får, tror jeg. Vi er superfornøyd! Se etter brukt, for den er dyr. 

Ellers: takk ja til alle tilbud om hjelp! 😅 Det ble sliiiitsomt. Ja, det er mye glede. Men man strekker jo fakerten ikke til. 😔

Anonymkode: 41e6a...55d

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️

vi gleder oss, samtidig så er det litt skummelt!

Jeg hadde først en. Mye styr. Så tvillinger. De hadde så mye trygghet og selskap i hverandres at det opplevde jeg som betydelig lettere. 

Fikk et godt råd av helsesøster om å amme begge når ene ville amme på natta, så la begge to til brystet selv om ene sov. Fungerte veldig bra, og da ble jeg ikke utslitt av stadig amming. De drakk like godt begge, selv om ene sov da jeg begynte. De ble kjapt veldig samstemt i alt også. 

Er nok mye tøffere å ha to i tett alder, som ikke er tvillinger. Da har de helt ulike behov, og man får ikke pause når ene sover. Tvillinger er det enklere å få inn i samme rytme, siden de er akkurat på samme stadie. Min søster har knapt året mellom sine. Det virket betydelig tøffere. 

Jeg synes det var mye enklere å ha tvillinger enn bare en. Kun litt tyngre med større vogn, og to å bære når de ble litt større. Deres trygghet og selskap i hverandre veide mer enn opp for det som ble ekstraarbeid. De pludret i vei med hverandre, mens da jeg hadde en hadde han ikke ro til et øyeblikk alene. Tvillingene trengte jeg ikke å ha på armen hele tiden. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer!

Pass på at du blir godt fulgt opp. Be om sjekk av livmorhals fra uke 24. Da kan du forebygge prematur fødsel. 

Bugaboo sin vogn er den minste du får, tror jeg. Vi er superfornøyd! Se etter brukt, for den er dyr. 

Ellers: takk ja til alle tilbud om hjelp! 😅 Det ble sliiiitsomt. Ja, det er mye glede. Men man strekker jo fakerten ikke til. 😔

Ja har sett på den vognen og tenkte brukt , Men får den heldigvis i gave 🙈

vi har to uføre I familien som er kor til hjelp 😅

er våre første barn, og blir bare med de to 😂

Skrevet
2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg hadde først en. Mye styr. Så tvillinger. De hadde så mye trygghet og selskap i hverandres at det opplevde jeg som betydelig lettere. 

Fikk et godt råd av helsesøster om å amme begge når ene ville amme på natta, så la begge to til brystet selv om ene sov. Fungerte veldig bra, og da ble jeg ikke utslitt av stadig amming. De drakk like godt begge, selv om ene sov da jeg begynte. De ble kjapt veldig samstemt i alt også. 

Er nok mye tøffere å ha to i tett alder, som ikke er tvillinger. Da har de helt ulike behov, og man får ikke pause når ene sover. Tvillinger er det enklere å få inn i samme rytme, siden de er akkurat på samme stadie. Min søster har knapt året mellom sine. Det virket betydelig tøffere. 

Jeg synes det var mye enklere å ha tvillinger enn bare en. Kun litt tyngre med større vogn, og to å bære når de ble litt større. Deres trygghet og selskap i hverandre veide mer enn opp for det som ble ekstraarbeid. De pludret i vei med hverandre, mens da jeg hadde en hadde han ikke ro til et øyeblikk alene. Tvillingene trengte jeg ikke å ha på armen hele tiden. 

Har også tenkt på det at de har mye selskap i hverandre og det at de alltid er på «lik plan» , å så tenker vi at vi har ingen anelse hvordan det er å kun ha 1, så kanskje 2 går ganske bra.

har vært sykemeldt hele graviditeten for diverse ting, men spent på hvordan det blir etterhvert. Har stillesittende jobb, men den går 120km/t 😅 i tillegg er jeg under 160cm å skal bære på to 

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også tenkt på det at de har mye selskap i hverandre og det at de alltid er på «lik plan» , å så tenker vi at vi har ingen anelse hvordan det er å kun ha 1, så kanskje 2 går ganske bra.

har vært sykemeldt hele graviditeten for diverse ting, men spent på hvordan det blir etterhvert. Har stillesittende jobb, men den går 120km/t 😅 i tillegg er jeg under 160cm å skal bære på to 

Det går nok bra! Siste tiden av graviditeten er selvfølgelig litt tung, men ellers er det ikke nødvendigvis slik at en tvillinggraviditet er tøffere. Jeg hadde mer plager da jeg bar en. Slikt kommer nok an på mye. 

Var såpass trangt for dem også at jeg fikk ikke de sparkene oppunder ribbeina som var tortur til tider med en. 

Hvor lett og tøft selve graviditet går... ja litt flaks og uflaks det, mer enn det er selvfølgelig at å bære to er verst. Det var ikke slik for meg. Så etterfulgt av at jeg syntes det var mye enklere å ha to. 

Hvilket har vedvart. Fremdeles, selv nå når de er tenåringer er det mye enklere, fordi de er to. Det har alltid vært en fordel. ♥️

Klart dere er spente! 😊

Lykke til! 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Skrevet

Gratulerer så mye! ❤️❤️
jeg har ikke tvillinger selv, men prøver meg litt likevel 😉 

kjøp bbhugme gravidpute, den kan støtte magen og bekkenet ditt, spesielt når det begynner å bli tungt. Ser også for meg at den vil være god hvis du skal amme begge. 

en annen ting er at det kan være lurt å melde seg inn i tvillingforeningen, ser for meg at man kan få utrolig mange gode tips derfra.

lykke til 😍

Anonymkode: 40a9b...ae2

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye! ❤️❤️
jeg har ikke tvillinger selv, men prøver meg litt likevel 😉 

kjøp bbhugme gravidpute, den kan støtte magen og bekkenet ditt, spesielt når det begynner å bli tungt. Ser også for meg at den vil være god hvis du skal amme begge. 

en annen ting er at det kan være lurt å melde seg inn i tvillingforeningen, ser for meg at man kan få utrolig mange gode tips derfra.

lykke til 😍

Anonymkode: 40a9b...ae2

Takk 😍 skal sjekke bbhugme!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer!

Signerer denne! Mine er straks 9 måneder 🥰

En annen ting er å vente med innkjøp av klær etc. Ja, selvsagt kjøp inn noe, men vi fikk så mye, så det var dessverre mye som ikke ble brukt 😬

Ellers har lekegrind i stua vært gull her! Til soving på dagtid og etter hvert leking.

Bugaboo er virkelig en kjempegod og ikke minst, lett vogn!

Se gjerne etter vognposer på nett også, da noen av dem er ganske dyre. Vi er veldig fornøyde med Voksi urban☺️

Masse lykke til 💟

Anonymkode: 1a314...68d

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😍 skal sjekke bbhugme!

Ps: Jeg ville ventet med å kjøpe ammepute til du faktisk vet om du skal amme. Jeg var fast bestemt på å amme, kjøpte inn brystskjold, ammepute og alt mulig. Dessverre fungerte ikke amming helt for meg, så gikk over til pumping i stedet.

Gratulerer forresten!

Anonymkode: 1a314...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...