AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Er mer eller mindre helt sikker på at jeg har rosacea. Har blitt verre etter fylte 30. Vil gjerne få hjelp og råd til hvordan jeg kan holde det på en minimum. Vet ikke om jeg bør kontakte hudlege eller hudpleier. Orker ikke dra til en hudpleier som bare skal prakke på meg produkter for tusenvis av kroner. Vil snakke med noen som kan litt om dette og som kan se hva huden min har behov for. Har noen erfaringer med god lege i Østfoldområdet? Eventuelt noen som har diagnosen som har gode erfaringer med noen produkter? 😊 Anonymkode: 8069b...f1a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Jeg har fått diagnosen, men det er jo ikke noe jeg vil bli helt "frisk" fra. Jeg vil være rød hele tiden, men jeg slipper "kviser". Sist jeg var hos legen fikk jeg en form for antibiotika som heter Lymecyclin Actavis, og jeg har sluppet utbruddene selv om jeg er rød. Jeg har prøvd alt av kremer, men ingen har funket for meg. Anonymkode: 63f3f...46d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Jeg holder det i sjakk med Acticlear fra Elixir. Det inneholder det samme stoffet jeg fikk på resept av hudlegen. Huden trenger litt tilvenning, så start med 1-2 uker i kvelden og trapp opp. Den kan svi i begynnelsen, men det er normalt. I tillegg bruker jeg kremer som styrker hudbarrieren og solfaktor hver dag. Anonymkode: 8003b...c16 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Få henvisning til hudlege. Hudpleier er noe tøv. Anonymkode: b32be...88f 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Jeg var hos hudlege og fikk en salve på resept som hjelper meg. Og beskjed om at stress og masse annet jeg ikke greier meg uten bør unngås. Men så kom Koronaen og huden min er faktisk fin nå. Anonymkode: e50a6...6e5
Karoline89 Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Takk for svar 😄 da tror jeg det blir hudlege!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 9.04): Jeg var hos hudlege og fikk en salve på resept som hjelper meg. Og beskjed om at stress og masse annet jeg ikke greier meg uten bør unngås. Men så kom Koronaen og huden min er faktisk fin nå. Anonymkode: e50a6...6e5 Hva er det som må unngås i tillegg til stress? Anonymkode: b32be...88f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er det som må unngås i tillegg til stress? Anonymkode: b32be...88f Noen reagerer på alkohol,sterkt krydret mat, sol og vær med mye regn og vind. Anonymkode: 1b14e...1e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå