Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har vært sammen med mannen sin i kanskje 10 år. Han er egoistisk og veldig sær. Hun ønsker barn, men ikke han. De gikk inn en avtale om at hun skulle få barn, men at det er hennes ansvar. Han orker ikke gjøre noe med barna da det er «hennes» barn. Noe som er helt på trynet når de bor under samme tak. 
han holder på med psykisk mishandling mot henne, og kan gå dagesvis uten å snakke med henne. Når han er sur må all kommunikasjon foregå skriftlig på sms. 
ca 80% av tida sover han på gjesterommet da han stadig er sur på henne for ett eller annet. 
hun kan ikke besøke venner da han ikke vil passe barna.. (hennes barn liksom) 

Når hun ble syk etter fødsel med influensa og høy feber dro han bort ei hel helg på treningstur.. hun lå syk alene med barna. 
om hun vil på en konsert ei helg han skal ha treningshelg (hun har fikset barnevakt for barna) krever han at hun skal droppe det, ta med barna i regnet og se han trene.. gjør hun ikke det blir det ignorering og kommunikasjon på sms i mange dager etterpå. Han hater høgtider, hun elsker de. Han ødelegger som regel stemningen. 
Hun er høyt utdannet, oppegående og veldig snill. Hun er ikke økonomisk avhengig av han. 
hun gråter mye og føler han gjør henne syk. Men vil ikke forlate han da hun vil ha en familie. 
noen som har opplevd lignende og kan komme med tips? 
vet ikke mer hva jeg skal si til henne.. for det får ikke inn.. og er redd for å tråkke i salaten 

Anonymkode: 094c2...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke tråkke i salaten så lenge du bare er der og støtter henne, så lenge hun ønsker støtte og er åpen for det.

Hvis hun derimot forsvarer han og mener han er den som kan gi henne mest kjærlighet og et lykkelig liv er det ingenting du kan gjøre.

Hun er et voksent menneske og tar sine egne valg.

Anonymkode: 8d000...a34

• Liker 1
Skrevet

Om hun ikke vil høre så får hun bare slite og lide. 

Jeg måtte bryte vennskapet med min gode vennine fordi hun spurte om råd, men tok aldri rådene til seg og ga faen. Gikk ut over min helse så jeg måtte bryte vennskapet.

Skrevet

Kjenner jeg blir kvalm av offermentaliteten hennes. Det er hun som velger å bli og få barn med en mann som ikke vil noe av dette. Det er et valg hun har tatt. Om hun ikke er fornøyd med resultatet, kan hun gå. Hun har ikke engang økonomiske unnskyldninger for å surre rundt i et hus der mannen gjømmer seg på gjesterommet og kommunserer per sms. Kanskje på tide å la han være i fred. 

Anonymkode: 2f516...beb

• Liker 1
Skrevet

Blir skremt av hva enkelte får seg til å si... "Hun ønsker ikke å ha det bra for ellers hadde hun gått" osv.... Ja... Tenk om det hadde vært så enkelt!! Er man utsatt for psykisk vold har den personen mest sannsynlig brutt parteren sin så langt ned at de rett og slett ikke klarer å gå... Jeg står i en slik situasjon nå. Mange mener fysisk vold er værre en fysisk... Men herregud å mange ganger jeg har tenkt at jeg skulle ønske han gav meg en på trynet så det syntes og at jeg ville fått mer støtte. 

Er noe med å ikke uttale seg før en har stått i det selv. 

Anonymkode: f3794...8a9

Skrevet

Hun burde gå ifra han, finne en annen mann å være familie med, så får barna en bonuspappa som ikke er psykopat 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b2472...9b6

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir skremt av hva enkelte får seg til å si... "Hun ønsker ikke å ha det bra for ellers hadde hun gått" osv.... Ja... Tenk om det hadde vært så enkelt!! Er man utsatt for psykisk vold har den personen mest sannsynlig brutt parteren sin så langt ned at de rett og slett ikke klarer å gå... Jeg står i en slik situasjon nå. Mange mener fysisk vold er værre en fysisk... Men herregud å mange ganger jeg har tenkt at jeg skulle ønske han gav meg en på trynet så det syntes og at jeg ville fått mer støtte. 

Er noe med å ikke uttale seg før en har stått i det selv. 

Det er vel ingen som tror at en person kan være så ond?

Han kan jo sikkert bli bedre. Hva om dette er midlertidig? Hva om hun kan fikse han?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud å mange ganger jeg har tenkt at jeg skulle ønske han gav meg en på trynet så det syntes og at jeg ville fått mer støtte.

Dette følte jeg også i forrige forhold med psykisk vold. Hadde jeg fått en knyttneve i magen, så hadde jeg "fått lov" til å føle smerte. Med psykisk vold så "har det ikke skjedd", "han er jo så grei", "jeg overreagerer", "det er min feil". Og er man langt nok nede, så tror man på det også. Man får det jo ikke bedre ved å forlate han "når det er en selv som er problemet". En psykisk voldsperson er ekspert til å snakke offeret rundt

Anonymkode: 8aade...e2a

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan jo sikkert bli bedre. Hva om dette er midlertidig? Hva om hun kan fikse han?

Om HUN kan fikse HAN? Nei! HAN må fikse SEG SELV 😑

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette følte jeg også i forrige forhold med psykisk vold. Hadde jeg fått en knyttneve i magen, så hadde jeg "fått lov" til å føle smerte. Med psykisk vold så "har det ikke skjedd", "han er jo så grei", "jeg overreagerer", "det er min feil". Og er man langt nok nede, så tror man på det også. Man får det jo ikke bedre ved å forlate han "når det er en selv som er problemet". En psykisk voldsperson er ekspert til å snakke offeret rundt

Anonymkode: 8aade...e2a

Jeg er såå enig med deg!! Min samboer har trykt meg så langt ned at jeg ikke kan forstå hvordan han har klart det eller hvordan jeg av alle mennesker har godtatt det! Anser meg selv som meget sterk psykisk. Men så feil tok jeg.... :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om HUN kan fikse HAN? Nei! HAN må fikse SEG SELV 😑

Han mener vel at alle andre bare lever for å fikse han? Ved å alltid gjøre som han vil?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke tråkke i salaten så lenge du bare er der og støtter henne, så lenge hun ønsker støtte og er åpen for det.

Hvis hun derimot forsvarer han og mener han er den som kan gi henne mest kjærlighet og et lykkelig liv er det ingenting du kan gjøre.

Hun er et voksent menneske og tar sine egne valg.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slemme folk finnes ja! Midlertidig?? I 10 år? Nei, hun kan ikke fikse han.. hun må komme seg bort og begynne å reparere seg selv.. 

• Liker 1
Skrevet

Redd for å være direkte med henne, redd hun skyver meg unna.. 

Klart, han har jo gode sider også.. men det er ikke nok p være snill en gang i blant, når mesteparten av tiden er kjip mot henne, og ødelegger psyken hennes. 
har aldri møtt ett så fantastisk menneske som henne. Høy utdannelse og helt rå i jobben sin, energi til tusen og gjør alt med barn og hus. Baker og steller i stand. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slemme folk finnes ja! Midlertidig?? I 10 år? Nei, hun kan ikke fikse han.. hun må komme seg bort og begynne å reparere seg selv.. 

Ja, hun burde det. Er enig i det.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir kvalm av offermentaliteten hennes. Det er hun som velger å bli og få barn med en mann som ikke vil noe av dette. Det er et valg hun har tatt. Om hun ikke er fornøyd med resultatet, kan hun gå. Hun har ikke engang økonomiske unnskyldninger for å surre rundt i et hus der mannen gjømmer seg på gjesterommet og kommunserer per sms. Kanskje på tide å la han være i fred. 

Anonymkode: 2f516...beb

Bra. Det høres ut som du forstår litt av alvoret da.

Skrevet

Men de er jo ikke en familie. Og det er jo virkelig ikke bra for barna og vokse opp i det her. Så hun skylder barna sine å flytte, så de kan få det bra.

Og jeg har selv opplevd både fysisk og psykisk vold som barn. Og jeg sa fra i barnehage, sa fra på skolen, men da ingen gjorde noe, så ringte jeg barnevernet selv. Klarer et barn og komme seg vekk, så får voksne komme seg vekk og.

Anonymkode: 82548...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...