AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Hei jeg har fått melding fra min veileder på nav som jeg ikke går overens og jeg har bedt for over 1 år siden å bytte men dette har ikke blitt tatt til høyde for - ikke overraskende. Men til poenget så er det at meldingen bestod av at hun anbefalte meg å søke ufør og at jeg hadde 2 uker på meg. Aap min går ut i mars. I en annen melding stod det de ulike diagnosene jeg skal ha fått og at jeg hadde kompetanse som arbeidslivet trenger. Det stod også at jeg ikke burde være i arbeid. Jeg har en viss skepsis pga at jeg føølger aap aksjonen og har lest et eksempel der som kan minne om min situasjon hvor vedkommende har søkt og fått avslag. Hva skal man stole på? Anonymkode: 5e96f...bad 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Du kan ikke stole på noen. Det er dessverre veldig skjønnsbasert, og det er nesten umulig å vite hvilken vei det svinger før du faktisk har søkt. Kanskje du får innvilget, kanskje ikke. Kanskje det tar et par uker, kanskje over et halvt år. Anonymkode: fafcf...28f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 Ut i fra hva du skriver så har veilederen din gjort om arbeidsevnevurderingen din og satt den til "varig" også har den blitt godkjent av beslutter på lokalkontoret. Når den blir delt med deg, så har du 14 dager på deg å søke om ufør. I en arbeidsevnevurdering så begynner man alltid med hva du kan, har av utdanning og erfaring og hva du kan jobbe med, sett bort fra sykdom. Det er helt vanlig og sånn den skal skrives. Så begynner man med utfordringene som er årsaken til at du ikke kan jobbe. Så går man over på tiltakene du har vært igjennom. Så i oppsummeringen så kommer den at de ikke tror du vil klare å være i ordinært arbeid og støtter at du søker ufør Så send søknaden om ufør så fort som mulig. Det er NAV Arbeid og ytelser som behandler søknaden. Anonymkode: d1a2d...ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå