Gå til innhold

noddy er vekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

min lille søte noddy er bortevekk!

sist jeg så han var da jeg slapp han ut om natten, natt til 3 aug.

han er bare 13 uker gammel, og pleier og være i nærheten, men nå har han vert borte i 2 dager!

jeg vet at jeg ikke skal slippe en katt ut før han er 6 mndr. gammel. men det har gått fint med de andre kattene jeg har hatt som jeg har sluppet ut før de var 6 mndr. gamle..

tror noe må ha skremt han vekk eller noe sånn..

har også tenkt på at kansje noen har tatt han inn til seg, at han har stått utforbi noen og mjauet og at de har trodd at han var eierlaus..?

han hadde ikke halsbånd, microchip eller tatovering..

nå har jeg dårlig samvittighet pa at jeg slapp han ut så tidlig..

nå har jeg satt annonse inne på nettkatten.no..

jeg synes det blir for tidlig enda og henge opp plakater og sette anonse i lokalavisa..

har gått rundt og ropt både på dagtid og nattestid..ingen noddy..han pleier vanligvis og mjaue når han hører meg, og når vi går tur sammen med hunden vår følger han med hele veien og mjauer når han lurer på hvor vi tok veien og springer mot oss når jeg svarer..

skulle så ønske at han var her nå!!!min lille bebi.. :tristbla:

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har satt inn annonse poå dyrenett.no også nå..

Skrevet
min lille søte noddy er bortevekk!

sist jeg så han var da jeg slapp han ut om natten, natt til 3 aug.

han er bare 13 uker gammel, og pleier og være i nærheten, men nå har han vert borte i 2 dager!

jeg vet at jeg ikke skal slippe en katt ut før han er 6 mndr. gammel. men det har gått fint med de andre kattene jeg har hatt som jeg har sluppet ut før de var 6 mndr. gamle..

skulle så ønske at han var her nå!!!min lille bebi.. :tristbla:

Ja, jeg håper både du og andre tar lærdom av dette, man slipper ikke ut kattunger alene midt på natta :overrasket: Det er jo som å slenge en baby ute på gata alene, kattunger på 13 uker er jo fortsatt på diestadiet (akkurat skilt fra mora). Selv om noen katter klarer seg gjelder ikke dette for alle. Naturen er brutal, og det er særlig når dyr er små de svakeste skilles ut.

Får håpe det går bra denne gangen, og at noen har tatt henne inn, hvis de har truffet på henne. Jeg ville iallefall tatt inn en så liten kattunge med en gang jeg ser en, for så små kattunger skal ikke være ute alene! Ville satt opp lapper nå med en gang, bedre å sette opp for tidlig enn for sent.

Så en formodning til alle som har fått kattunger nå i sommer: Ja, selv om de er gratis, så er de ikke bruk og kast. Kattunger bør holdes inne til de er minst 5-6 mnd gamle, og ialelfall ikke slippes ut alene på natta før de er verken vaksinert eller ID-merket!

Skrevet

Fryktelig mange mennesker tar til seg / hjelper / adopterer / kidnapper katter som mjauer ved døren deres. Det er skikkelig dårlig gjort, med mindre den kommer tilbake over lengre tid og faktisk ser syk eller mager ut. Ikke mat andres katter eller ta dem inn med mindre det er en god grunn til det! De fleste har faktisk et hjem og noen som savner dem :sinna:

^me^ : Jeg hååper du får tilbake katten din! Sett opp lapper i nabolaget?

Skrevet
Fryktelig mange mennesker tar til seg / hjelper / adopterer / kidnapper katter som mjauer ved døren deres. Det er skikkelig dårlig gjort, med mindre den kommer tilbake over lengre tid og faktisk ser syk eller mager ut. Ikke mat andres katter eller ta dem inn med mindre det er en god grunn til det! De fleste har faktisk et hjem og noen som savner dem  :sinna:

Det er jeg helt enig! Husker vi hadde en katt hjemme som vi prøvde å sette på slankekur siden han var overvektig. Dette var umulig siden noen var så "snille" og mate han hele tiden. Kjenner også en som fikk kidnappa katten sin. De nektet å levere den tilbake før etter mye om og men. Helt forferdelig for katteeiere å oppleve at katten blir tatta fra dem på den måten. Mye misforstått katteomsorg ute og går, selv om det seff er bra at folk bryr seg.

Men når det gjelder en katt på 13 UKER, så hadde jeg ikke nølt med å ta den inn med en gang hvis jeg fant den ute. Ingen kattunger har noe å gjøre ute alene så tidlig. De har jo absolutt ikke utviklet sansene sine. Hvis jeg hadde tatt inn en så ung katt hadde jeg satt opp lapper i nærområdet, og når jeg hadde fått tak i eier hadde jeg virkelig tatt meg en alvorsprat med vedkommende. Med tanke på smitte av kattepest og katteinfluensa, så er det kattunger som som regel dukker under for dette, og de bør derfor ikke løpe rundt alene uvaksinert. Og farene ved trafikken er dessuten store. Akkurat som hvis jeg fant en treåring løpende rundt alene i trafikken, så ville jeg grepet inn og tatt omsorg for en liten kattunge på bare 13 uker!

Gjest Pusemamma
Skrevet

Dette var jo trist. Men dakar pus er jo bare en baby. Er jo alltfor tidlig og sette en katt ut om natta. Får jo håpe den kommer tilbake. Pusen har jo ikke begrep om farlige ting den er jo så liten. :sjenert:

Skrevet

Jeg ser ikke noen grunn til å vente med å henge opp lapper i nabolaget - prøv alt som kan hjelpe deg å finne igjen katten. Krysser fingrene for at du finner igjen pusen din!

Skrevet

Jeg lurer litt på hva i all verden du tenkte på da du slapp ut en så liten kattunge helt alene om natta, men lite å gjøre med det nå.

Du har vel gjort det du kan, men det spørs hvordan dette har gått.

En så liten kattunge går seg lett vill og uten noen form for merking slik at de som eventuelt finner han kan kontakte deg må du bare håpe på flaksen.

Han KAN jo også ha rota seg ut i veien eller kommet ut for større dyr som rett og slett har tatt livet av han.

Stakkar pusen :tristbla:

Er du riktig heldig finner han veien hjem på egenhånd.

Skrevet

jeg hang opp plakater i dag, under en halvtime etterpå ringte det en dame som hadde sett han. hun bodde et godt stykke fra der vi bor, så han har gått et stykke.

nå er han hjemme og har fått halsbånd m/ hylse med adresse og tlf.

og har fått mye mat og kos.

er sjeleglad for at vi fant han igjen!

Gjest Madeline
Skrevet

Så godt at denne historien fikk en lykkelig slutt. Du bør være forsiktig med å slippe ut katten din framover. Den er alt for liten til å være noe særlig ute enda. Skal den være ute ville jeg nok ha vært sammen med den og kun latt den være i hagen. Katten må få bli kjent med området der den bor litt etter litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...