Gå til innhold

Er dette vanlig blant jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente i 4. klasse. De er 4 jenter som er mye sammen, og det er en del sjalusi ute og går. Det hender rett som det er at en  av de bli veldig opptatt av en annen jente i klassen, enten innad i firkløveren, eller en annen jente. Da leker de to mye sammen og glemmer litt de andre. Så ender det med at noen føler seg glemt og blir lei seg. 

Når er det en i firkløveret som er mye sammen med en annen jente i klassen, og min datter er nå lei seg og føler seg glemt.

Er litt ny på dette, så lurer litt på om dere opplever dette? Og hvordan bør jeg håndtere dette?

Anonymkode: 36dba...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig ja. 

Så lenge det ikke er noe mobbing/utestenging å gå så er det jo ikke så mye å gjøre med det.

Anonymkode: c5f10...5a6

• Liker 2
Skrevet

Det er helt vanlig. Jenter er verdensmestre i både å "glemme" hverandre og å føle seg utestengt selv i tilfeller det ikke var intensjonen (men andre ganger er det selvsagt det).

Det begynte på 4.trinn hos oss også. Men det var mer "ondsinnet", ei jente gikk inn for å "stjele" venninnene og utestenge jenta her. Og det virket.... Det var en tøff periode, men dette var såpass åpenlyst at det var enklere å ta det opp med denne jentas foreldre, samt med skolen. Litt mer diffuse ting og at det går på rundgang er jo litt vanskeligere å ta.... Blir det noe som blir en stor greie kan man jo ta det med skolen sånn at de kan ha generelle samtaler og litt ekstra fokus.... Samt eventuelt med de andre foreldrene sånn at alle kan snakke hjemme om hvordan man oppfører seg osv...

Det skal sies at disse jentene nå går i 10. klasse, og denne jenta som gjorde alt hun kunne for å "stjele" vennene til datteren vår er nå en av hennes nærmeste venninner og har vært det i et par år. Men det er ikke gøy mens det står på, det forstår jeg godt, TS!

Skrevet

Hva slags råd kan man gi til barna ang dette?

Ts

Anonymkode: 36dba...f46

Skrevet

Det er helt vanlig blant jenter. Men hvis de er fire så er det vel alltid en annen de kan være med? Mitt råd er at det er lurt å ha flere å spille på så man ikke blir så sårbar når dette skjer.  En gang skjer det din datter, neste uke er det noen andre som blir lei seg. 

Anonymkode: ad6fd...e1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...