Gå til innhold

Noen som har tatt autisme test som voksen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at fleste har funnet ut at de har autisme som barn.
Men det er også vanlig for de høy fungerende til å finne ut seint i livet.

Min psykolog har henvist meg til å ta autisme test og jeg lurer på om det er noen som har noe erfaring med det?

Når min psykolog nevnte det, så benektet jeg at jeg kanskje ha autisme.
Hun mener det er vanlig at høy fungerende autisme skjønner ikke at de har det. 
Jeg har søkt en del på nett om autsime etter møttet og nå har jeg bedre forståelse til hvorfor hun har henvist meg til å ta testen.

Anonymkode: afd5b...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må vel mer til enn en test for å konstatere en autisme-spekter-diagnose. Regner med du bør utredes av et tverrfaglig team med både psykiater og psykolog 

Anonymkode: f24c3...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må vel mer til enn en test for å konstatere en autisme-spekter-diagnose. Regner med du bør utredes av et tverrfaglig team med både psykiater og psykolog 

Anonymkode: f24c3...aa6

TS
Ja, det blir sikkert mer enn en test. Jeg vet bare ingenting om hvordan det utredes og spør derfor her 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært til utredning hos nevropsykolog. Endel spørsmål om oppvekst, mine evner og utfordringer, samtale med foreldre. Diverse oppgaver i forhold til språk, logikk (litt type IQ-test), tester i forhold til motorikk. Utfylling av skjemaer. Var der flere ganger i løpet av 5 måneder. Fikk autisme-diagnose.

Anonymkode: 5bf9f...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har vært til utredning hos nevropsykolog. Endel spørsmål om oppvekst, mine evner og utfordringer, samtale med foreldre. Diverse oppgaver i forhold til språk, logikk (litt type IQ-test), tester i forhold til motorikk. Utfylling av skjemaer. Var der flere ganger i løpet av 5 måneder. Fikk autisme-diagnose.

Anonymkode: 5bf9f...61c

Jeg har allerede tatt nevropsykologisk undersøkelse for 1 år siden og funnet ut om en læringsvansker. 

Hvorfor tok det 5 måneder? Jeg vet at det tar tid, men trodde noe uker...

Fikk du noe behandling? hvilken typer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...