Gå til innhold

Hvem tror du Trollet i Maskorama er?

AnonymBruker

Trollet  

183 stemmer

1. 1. Hvem er Trollet?

• Ulrikke
      83
    • Cess
      52
    • En annen
      47

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Cess! Pga trollet fjes som er tullete, komisk, littt sånn her🤪; cecss er komiker og kjent for ansiktsmimikk og å tulle seg til, gjemme seg bak humor. 
stemmen ligner både i intervju og sang,

hintene stemmer; hun jobber for å få folk i godt humør, savner en folkefest (er ekstremt opptatt av blant annet 17mai), Kjent for å være opptatt av smågodt, hun går rundt i lekeby (hinter om at personen er leken og barnslig), har tuftet karrieren på singellivet, og mener fortsatt etter hun fikk kjæreste nylig at hun er usikker på om hun er en som kan elskes\være i et seriøst forhold fordi hun er så tullete, Hun tør endelig gjøre no hun ikke ville turt uten maske på, hun lever for applaus, hun er storesøster, føler seg som lillesøster (til Hege og Linn) og er liten av vekst, hun har brukt uttrykket hashtag bucketlist i et intervju, ja the list goes on, jeg kan ikke skjønne at det kan være noen andre!,

Anonymkode: de95d...a95

Men jeg stusser over at så få vet at hun er så flink til å synge - hvis det er Cess. Hun er jo da flinkere enn mange av våre artister her til lands... 

Anonymkode: 833ab...8cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men jeg stusser over at så få vet at hun er så flink til å synge - hvis det er Cess. Hun er jo da flinkere enn mange av våre artister her til lands... 

Dette er selvsagt det viktigste. Hjelper ikke hvor godt man mener alt det andre passer.

Kan det andre passe på Ulrikke? Ligner sangstemmen? Ja. Da er det henne.

Anonymkode: 6a113...168

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har vært på konsert med henne, stemmen ligner ikke i det hele tatt.

Hintene passer ikke, hun har ikke slitt med kjærligheten og hun var ikke kjent nok for 1,5 år siden da de valgte ut deltakerne. Egentlig ikke kjent nok nå heller.

Godt forslag, stemmen ligner faktisk! :P Men usikker på om hun er kjent nok, er ikke så mange som vet hvem hun er.

Ut fra hintene, måten å snakke på osv. holder jeg en knapp på Cess! :) 

Anonymkode: c264e...945

Jeg hadde aldri hørt om Cess før folk begynte å nevne henne, men vet om Siri Nilsen. Men hvem som er mest kjent vet ikke jeg da.

Uansett,jeg tror mest på at det er Ulrikke. Skulle det ikke være henne er jeg enig i at det kan være Cess. 

Anonymkode: d4636...db8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Aurora

Anonymkode: b2ac4...828

Aurora synger MYE bedre enn trollet. Hun er en av de beste vi har i Norge og hadde lett klart å treffe de høye notene som trollet åpenbart sliter med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var Ulrikke kjent for 1,5 år siden da?

Anonymkode: bf888...418

Vet ikke, litt kanskje. 

Men hva hvis noen trakk seg og hun overtok i litt senere tid? Er det en mulighet, eller ville ikke masken passet da? 

Anonymkode: d4636...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Har du kilde på dette? Anne Rimmen fødte i april, Ulrikke vant mgp i februar. Tviler vel på om Rimmen ble kontaktet og takket ja til deltakelse mens hun var høygravid, uten at jeg har noen kilder på verken det ene eller det andre.

Finner ikke noe info om at NRK skulle sende Maskorama før så sent som i oktober. Men kostymene tar jo tid å lage, så jeg vet ikke.

Uansett er det ikke noe i veien for at minst en deltaker er blitt plukket ut senere enn andre, at noen har trukket seg i prosessen, osv.

Det er fascinerende at brukere som kommer med argumenter mot at trollet er Brandstorp må komme med kilder og dokumentasjon på hver eneste lille påstand.

Kostymedesigner Nordstrøm har jobbet med kostymene i to år. Tidlig i prossessen ble deltagerne involvert i dette da de fikk være med å utvikle karakteren sin. Dette kom frem i et intervju med Nordstrøm i VG. Du får ta et google søk så finner "kilden".

Mgp er som kjent i februar, så når jobben med trollet startet var det ingen som visste at Brandstorp skulle "vinne" mgp og at Eurovision ville bli avlyst.

At ikke nrk slapp informasjon om Maskorama før oktober er ikke overaskende da det på høsten er presentasjon av høsten og vinterens programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (45 minutter siden):

Det er fascinerende at brukere som kommer med argumenter mot at trollet er Brandstorp må komme med kilder og dokumentasjon på hver eneste lille påstand.

Kostymedesigner Nordstrøm har jobbet med kostymene i to år. Tidlig i prossessen ble deltagerne involvert i dette da de fikk være med å utvikle karakteren sin. Dette kom frem i et intervju med Nordstrøm i VG. Du får ta et google søk så finner "kilden".

Mgp er som kjent i februar, så når jobben med trollet startet var det ingen som visste at Brandstorp skulle "vinne" mgp og at Eurovision ville bli avlyst.

At ikke nrk slapp informasjon om Maskorama før oktober er ikke overaskende da det på høsten er presentasjon av høsten og vinterens programmer.

Må? Jeg spurte fordi jeg var nysgjerrig. Men det er jo ingenting som kommer frem som viser at trollet ikke kan være henne. Ei heller blir det bekreftet at alle 8 deltakere var castet før februar.

Når det gjelder hintene, så er det opplagt kommet til i ettertid, ingen behov for å komme i mål med hintene et år i forveien. Men det er selvsagt mulig trollet ble castet før MGP, ja. Samt mulig det ikke forholder seg slik, det vet vi jo ikke. Det vil alltid kunne skje endringer underveis i en slik prosess.

Når han skriver han har jobbet med kostymene i 1,5 år, så er det hele prosessen, hvor han da altså sier at han hadde skisser til 50-60 ulike karakterer/kostymer.

https://www.tv2.no/a/11811580/

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange kan være veldig flinke til ting uten at alle vet det eller at de viser det frem eller jobber med det de er gode til. Så det er er dårlig argument. Trollet har dessuten uttalt at hun nå tør å gjøre det hun vanligvis ikke tør, nå som hun er bak en maske. Tolker det som at vedkommende da nettopp ikke har turt å stå på en scene å synge fint og inderlig og ordentlig og faktisk vise sin ordentlige gode sangstemme. 
Uansett, trollet sliter litt på de høyeste tonene og selv om hun synger utrolig bra er det ikke helt sykt bra og uanstrengt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte Ulrikke røpte seg etter duetten. «Det har vært noen rare uker.» Så tar hun seg i det og flakker med blikket. «Jeg har jo fått med meg hva som har skjedd her». 

Men ellers håper jeg veldig det er Cess! 

Anonymkode: 2e935...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte Ulrikke røpte seg etter duetten. «Det har vært noen rare uker.» Så tar hun seg i det og flakker med blikket. «Jeg har jo fått med meg hva som har skjedd her». 

Men ellers håper jeg veldig det er Cess! 

Har jo vært rare uker for henne når så mange har trodd hun er trollet. Så uansett om hun er trollet eller ikke er trollet så har det vært rare uker for henne. Holder fortsatt en knapp på Cess.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har jo vært rare uker for henne når så mange har trodd hun er trollet. Så uansett om hun er trollet eller ikke er trollet så har det vært rare uker for henne. Holder fortsatt en knapp på Cess.

Tja, ja jo. Men det var noe med måten hun reagerte på det hun selv sa. Og «rettelsen» etterpå. 

Noen andre som la merke til det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan tolkes begge veier, alle vil legge til grunn tolkningen som passer med det de trodde fra før.

Selv legger jeg ikke vekt på en slik uttalelse.

Det er Ulrikke som er trollet. Skulle det være Cess så må hun straks bli Norges nye sangstjerne. Men det er jo ikke det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ja jo. Men det var noe med måten hun reagerte på det hun selv sa. Og «rettelsen» etterpå. 

Noen andre som la merke til det?

La merke til det samme, enda jeg ikke tror hun er trollet.

men kan jo selvfølgelig hende man satt å så etter tegn på at hun skulle avsløre seg og sånn sett tolket det hun da deretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kan tolkes begge veier, alle vil legge til grunn tolkningen som passer med det de trodde fra før.

Det er Ulrikke som er trollet. Skulle det være Cess så må hun straks bli Norges nye sangstjerne. Men det er jo ikke det.

Hvorfor skulle hun måtte det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hellig overbevist om at det er Tomine Harket jeg 

Anonymkode: d42b3...1a5

Hvorfor i all verden er du det?

JT har for øvrig snakket om henne, er et bevis for at hun ikke er med i denne konkurransen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet synger bra, men så fantastisk er det da ikke at hun burde bli noen sangstjerne! :P Sliter jo med de høye tonene. Ville aldri dratt på en konsert med en som synger sånn liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange kan være veldig flinke til ting uten at alle vet det eller at de viser det frem eller jobber med det de er gode til. Så det er er dårlig argument. Trollet har dessuten uttalt at hun nå tør å gjøre det hun vanligvis ikke tør, nå som hun er bak en maske. Tolker det som at vedkommende da nettopp ikke har turt å stå på en scene å synge fint og inderlig og ordentlig og faktisk vise sin ordentlige gode sangstemme. 
Uansett, trollet sliter litt på de høyeste tonene og selv om hun synger utrolig bra er det ikke helt sykt bra og uanstrengt. 

Jeg ville trodd at hvis Cess hadde vært så flink til å synge, og noen visste det (også andre kjente personer), så hadde det kommet ut i offentligheten på en eller annen måte.. :) 

jeg lurer litt på om det kan være Lisa Stokke, syns stemmen minner meg om Elsa i Frost! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...