Gå til innhold

Er dere venner med kollegaer dere har på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som flere av dere ser på kollegaer fra jobben som venner, er det tilfellet? 
Jeg har en klar grense for dette, kollegaer er kollegaer, utenom et par lønningspils osv så sosialiseres vi ikke ellers. 
Venner er mennesker jeg har blitt kjent med utenom jobb, fra skole, studietid osv.

Men er det vanlig å ha kollegaer som venner?

Anonymkode: 5be19...7e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Føsleguri
Skrevet

Ja, jeg er venner med både nåværende og tidligere kollegaer.

Jeg har ingen regel for det, blir venner med de jeg har lyst til å bli venner med uansett hvor jeg møter dem

Skrevet

Nei, har et klart skille mellom jobb og privat. 

Anonymkode: 84fd2...9ec

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt kolleger som omgangsvenner, men ser jo at andre har det. Det kommer vel an på litt forskjellig.

Anonymkode: d5cc2...eee

Skrevet

Har noen jeg kaller venner på jobb ja.

Skrevet

Jeg har mange gode venner på jobb. Ser på det som et selvfølgelig sted å få venner på. 
Hadde vært interessant å høre hvilket yrke dere har?  Jeg er lærer. 

Anonymkode: e3146...258

Skrevet

Nære venner jeg har idag har jeg møtt på jobb. Nå jobber vi ikke samme steder lengre. Jeg er ikke så veldig interessert i sosiale relasjoner på jobb som går dypere enn det sosialt hyggelige, men treffer man noen man klikker med så gjør man jo det.

• Liker 1
Skrevet

Har noen jeg jobbet med før, pga nå jobber vi ikke sammen lenger.

Blir slitsomt å kombinere jobb og fritid, derfor er det nei takk for meg. Vil ha variasjon i livet, derfor slår jeg av jobben når jeg går ut av døren der.

Husk, du velger jo ikke din kollega. Dette er et menneske du møter pga dere jobber i samme firma, de fleste har en eller flere kollegaer som de kunne klart seg uten.

Er du selv som velger hvilke forhold du vil ha til en kollega.

Anonymkode: 2dc92...27a

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Ja, og det tror jeg er ganske vanlig at man har hvert fall 1 eller 2 stykker fra jobben man også omgås med på fritiden.

Skrevet

Ja, jeg betrakter 2-3 (av totalt 60) av mine kollegaer som venner. Halvparten av de andre kunne jeg godt sosialisert med en gang innimellom. 

Anonymkode: ad963...493

Skrevet

Jeg har veldig gode kollegaer, og vi har et tett forhold på jobben. Men privat omgås vi ikke, kun når vi har sosiale settinger. 
på fritiden har jeg mine egne venner. 
Synes det er godt å skille jobb og privat til en viss grense. Det kan fort oppstå uheldige situasjoner om en må ta op noe vanskelig i en jobbsammenheng, det kan påvirke vennskapet- og motsatt 

Anonymkode: dc19e...9f5

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som flere av dere ser på kollegaer fra jobben som venner, er det tilfellet? 
Jeg har en klar grense for dette, kollegaer er kollegaer, utenom et par lønningspils osv så sosialiseres vi ikke ellers. 
Venner er mennesker jeg har blitt kjent med utenom jobb, fra skole, studietid osv.

Men er det vanlig å ha kollegaer som venner?

Anonymkode: 5be19...7e0

Det spørs nok litt hvor man jobber, og hvor gammel/etablert i livet man er. Nå jobber jeg i psykiatrien og har blitt god venn med hvertfall 3-4 av kollegaene mine. Jeg og ei annen ble ansatt samtidig og hun er en av mine beste venninner nå. Har daglig kontakt med flere, og vi inviterer til bursdager, byturer, filmkvelder osv. Jeg er 27 og singel. Hadde jeg ikke hatt disse 4 nære vennene hadde jeg nok flyttet til hjembyen min igjen, men disse får meg til å ville bli boende.

Anonymkode: 5df9d...ee9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...