Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe jeg gruer meg mest til, eller er mest usikker på når jeg får baby er dette med amming foran andre. Jeg er en beskjeden og tilbaketrukken jente, så tanken på å amme mens svigers/venner osv er på besøk er veldig rar. Jeg leser noen ammer mange timer om dagen og lurer da på om dere setter dere på et annet rom mens dere har besøk? Da kan jeg jo risikere å være lenge borte🤷🏻‍♀️😳 Eller var det helt naturlig å amme der og da når det trengtes?

Anonymkode: 2e4e7...7ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ble det aldri naturlig, så jeg pumpet slik at jeg kunne gi flaske blant andre mennesker.

Anonymkode: 35ff2...b8b

• Liker 4
Skrevet

Jeg er naturlig blyg og liker ikke å amme offentlig. Men det har vært null problem å f.eks. amme foran familie på barselbesøk osv. Da vet de jo hva man går til, tror ikke noen blir sjokkert over at det foregår masse amming rett etter en fødsel liksom.

Jeg brukte gulpekluter for å dekke meg til under på- og avkobling. Under selve ammingen ligger babys hode delvis foran, og i tillegg brukte jeg puter som støtte under, så det var lett for meg å legge armen slik at folk ikke ser rett på, på en måte. 🙂 Opplevde aldri at noen satt og nistirret mens jeg ammet uansett. 

Ved rundt 2 måneder diet baby så effektivt at ammingen gikk kjemperaskt. 

Anonymkode: 32aba...676

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg gruer meg mest til, eller er mest usikker på når jeg får baby er dette med amming foran andre. Jeg er en beskjeden og tilbaketrukken jente, så tanken på å amme mens svigers/venner osv er på besøk er veldig rar. Jeg leser noen ammer mange timer om dagen og lurer da på om dere setter dere på et annet rom mens dere har besøk? Da kan jeg jo risikere å være lenge borte🤷🏻‍♀️😳 Eller var det helt naturlig å amme der og da når det trengtes?

Hadde aldri i livet ammet foran svigers, eller andre for den saks skyld. Pump ut og gi flaske. 

Anonymkode: 72997...0eb

• Liker 3
Skrevet

Føler babyen, gulpekluter og puter gjør at man sitter såpass skjult i starten at det er lite å tenke på. Ingen sitter toppløs med puppene dinglende  rundt som jeg føler man tenker når man snakker om amming foran andre

Anonymkode: 61da7...9ce

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri i livet ammet foran svigers, eller andre for den saks skyld. Pump ut og gi flaske. 

Anonymkode: 72997...0eb

Hvorfor ikke? Fordi de kaaaanskje ser litt av puppen din? 

Anonymkode: 61da7...9ce

• Liker 12
Skrevet

Jeg fikk aldri til å amme foran andre enn mannen. Satte meg på soverommet hjemme, og spurte om å få låne et annet rom Når jeg var på besøk. Hvem som helst kan si hvor naturlig det er, men for meg så gikk det ikke. Hater at det er slik, men nå er det dessverre sånt...

Anonymkode: 8531e...883

• Liker 3
Skrevet

Helt normalt å trekke seg til et eget rom om man ikke er komfortabel med å amme foran andre. Det vil også bli enklere for dere begge siden amming gjenre blir påvirket om man stresser. Etter hvert som dere mestres amming bedre kan du vurdere å bare dekke det til litt. 

Anonymkode: b1b60...0ef

• Liker 1
Skrevet

Er du muslim?

Anonymkode: b3ce1...fb9

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du muslim?

Spørr du meg som ts? Uansett nei, hva slags spørsmål er det?

• Liker 4
Skrevet

Dekker meg såpass til at ingen ser noe hud med mindre de kommer helt bort. Setter meg gjerne litt vekk fra resten av forsamlingen hvis vi har besøk. 😊

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spørr du meg som ts? Uansett nei, hva slags spørsmål er det?

Jeg spør TS. Meget relevant å vite for å gi best svar på dine spørsmål. Jeg oppfatter generelt kristne og urelegiøse som mer frigjorte.

• Liker 4
Skrevet

Jeg spør TS. Meget relevant å vite for å gi best svar på dine spørsmål. Jeg oppfatter generelt kristne og urelegiøse som mer frigjorte.

Javel, rareste kommentaren så langt idag🤦🏻‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Etter fødselen mistet jeg alle hemninger en stund. Jeg hadde speilet for 10+ helsearbeidere, hva var en «nip slip” hos svigers da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b2990...fbb

• Liker 10
Skrevet

Etter fødselen mistet jeg alle hemninger en stund. Jeg hadde speilet for 10+ helsearbeidere, hva var en «nip slip” hos svigers da🤷🏼‍♀️

Ja, kan skjønne at disse hemningene jeg tror jeg har idag kanskje forsvinner etter fødsel🙈

• Liker 1
Skrevet

I starten var amming vanskelig og kludrete, og jeg måtte sitte naken på hele overkroppen for å få babyen til å ta rett tak. Blottet hele brystet og knotet veldig. Det var ubehahelig foran andre, og jeg gikk bort. Møtte utelukkende forståelse for det, fra alle vi hadde på besøk/besøkte. Etter hvert som vi ble mer drevne (både babyen og jeg) kunne jeg koble på baby på null komma niks, uten å blotte noen ting. Det eneste de så var babyens bakhode. Da var det null stress å amme foran andre :) Du må bare se det an. Ellers støtter jeg at en del hemninger forsvinner under fødselen/på barsel 😂

Anonymkode: c5623...e09

• Liker 5
Skrevet

I starten var amming vanskelig og kludrete, og jeg måtte sitte naken på hele overkroppen for å få babyen til å ta rett tak. Blottet hele brystet og knotet veldig. Det var ubehahelig foran andre, og jeg gikk bort. Møtte utelukkende forståelse for det, fra alle vi hadde på besøk/besøkte. Etter hvert som vi ble mer drevne (både babyen og jeg) kunne jeg koble på baby på null komma niks, uten å blotte noen ting. Det eneste de så var babyens bakhode. Da var det null stress å amme foran andre :) Du må bare se det an. Ellers støtter jeg at en del hemninger forsvinner under fødselen/på barsel 😂

Anonymkode: c5623...e09

Takk for godt og utfyllende svar! Litt mer betryggende nå😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde akkurat det samme! Og ble faktisk såpass frigjort at jeg tror enkelte reagerte litt! 😂 Har lært meg å rulle ut puppen på et litt mer diskré vis etterhvert. 😅

Skrevet

For meg føltes det veldig unaturlig at puppene skulle på lufting, det er nok ikke uvanlig å føle sjenanse rundt dette altså. Ja det er naturlig som bare det å amme barnet sitt, men for mange er det jo fortsatt litt privat å vise pupp. Jeg har ammet to barn og klart meg fint uten å måtte amme foran svigers og diverse. Ammet heller ikke foran broren min feks. Mamma og selvfølgelig mannen min gikk det greit med. Jeg pleide å gå på et annet rom for å amme, det var ikke noe problem. Ute på tur hendte det jeg måtte amme, da satte jeg meg litt unna og dekte til med en klut eller lignende. 

Anonymkode: 0584b...4a8

Skrevet

Personlig har jeg ingen problemer med å amme foran noen som helst. Tenker en løsning kan være bare å trekke med seg en stol litt vekk fra der de andre sitter- og si at matingen går lettere med mindre distraksjoner. Ellers som de andre skriver, et annet rom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...