AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #1 Skrevet 21. november 2020 Jeg tenker av og til at jeg ikke orker å leve. Dette pga økonomi. Vet at det er min feil. Har rotet det til selv. Men ser ingen lys i tunnelen. Men jeg holder ut på barna. Men hadde vært deilig å kunne slippe å føle dette. Har en konstant klump i magen og tenker på økonomi hvert minutt i døgnet Anonymkode: bb8da...b51
TanjaS Skrevet 21. november 2020 #2 Skrevet 21. november 2020 Hva er det som er så galt med økonomien? DM meg gjerne! Hos meg vil du bli anonym. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #3 Skrevet 21. november 2020 2 minutter siden, TanjaS skrev: Hva er det som er så galt med økonomien? DM meg gjerne! Hos meg vil du bli anonym. Jeg gikk på aap i noen år. Tok da opp ett dyrt forbrukslån og kredittkort for å klare oss. Sliter med å betale dette nå. Har aldri hatt overforbruk eller reist på dyre ferier. Anonymkode: bb8da...b51
TanjaS Skrevet 21. november 2020 #4 Skrevet 21. november 2020 Men hva gjør at du ikke skal klare å snu dette idag?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #5 Skrevet 21. november 2020 Den dagen vi dør har det uansett ikke noe å si hvor mye gjeld vi har. Ikke formue heller. Jeg skjønner at det føles kjipt, men i den store sammenhengen har det faktisk veldig lite å si. Har du råd til å leve et ok liv uten at gjelden øker? Anonymkode: 8818f...64e
TanjaS Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den dagen vi dør har det uansett ikke noe å si hvor mye gjeld vi har. Ikke formue heller. Jeg skjønner at det føles kjipt, men i den store sammenhengen har det faktisk veldig lite å si. Har du råd til å leve et ok liv uten at gjelden øker? Anonymkode: 8818f...64e Det har noe å si, det har noe å si for de som kommer etter. Men noe som er veldig viktig er at man leger ett godt og sunt liv. Å tenke på økonomi er slitsomt, jeg har vært der selv. Det er ikke godt. Ett tips er å se på matbudsjettet. Hvor mye bruker dere? Det er ofte mulig og kutte mye der med god planlegging. Så har du diverse ting som strømmingstjenester, klær, duppeditter osv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, TanjaS skrev: Det har noe å si, det har noe å si for de som kommer etter. Men noe som er veldig viktig er at man leger ett godt og sunt liv. Å tenke på økonomi er slitsomt, jeg har vært der selv. Det er ikke godt. Ett tips er å se på matbudsjettet. Hvor mye bruker dere? Det er ofte mulig og kutte mye der med god planlegging. Så har du diverse ting som strømmingstjenester, klær, duppeditter osv. Poenget mitt er at det ikke er verdt å dø for. De som kommer etter kan gjøres oppmerksom på at de bør si nei til arv, da arver de ingen gjeld. Det er selvsagt kjedelig å ha gjeld. Men er gjelden så stor at du mister all frihet? For meg er det motiverende å høre på podcast om sparing. Da blir det gøy, ikke bare en byrde. Anonymkode: 8818f...64e 2
TanjaS Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Poenget mitt er at det ikke er verdt å dø for. De som kommer etter kan gjøres oppmerksom på at de bør si nei til arv, da arver de ingen gjeld. Det er selvsagt kjedelig å ha gjeld. Men er gjelden så stor at du mister all frihet? For meg er det motiverende å høre på podcast om sparing. Da blir det gøy, ikke bare en byrde. Anonymkode: 8818f...64e Det kan jeg vel kanskje si meg enig i! Jeg kan nevne det jeg syntes er motiverende: jeg liker å lage mat, så det er alltid gøy å se hvor billig jeg kan gjøre det, og hvor lenge fks en 100 lapp kan vare for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå