Gå til innhold

Flytte alene langt inn i skogen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en 20 år gammel jente/kvinne som ønsker å bo et år i en hytte i skogen. Ønsker helst at det skal være så langt borte fra sivilisasjonen som mulig, og ingen telefondekning. Formålet med oppholder er å fordype meg i religion og filosofi for å finne meg selv. Tenker at det må være mulig å dra til en matvarebutikk rundt en gang i mnd for å hamstre inn mat, men ellers ønsker jeg å leve mest mulig av bær og sopp fra skogen. Hadde vært utrolig fint om det var i nærheten av et tjern, grunnen et at jeg blir kreativ av å oppholde meg rundt mystisk natur.

Er det noen som vet hvordan man kan finne en slik hytte? Jeg trenger ikke innlagt vann eller strøm, men hadde vært bra med mulighet for vedfyring.

Anonymkode: 900cf...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke leve av bær og sopp fra skogen, disse har bare en kort sesong og du må samle veldig mye for å bli mett.

Anonymkode: 16700...1fa

• Liker 12
Skrevet

Bli voksen. I sivilisasjonen.

Anonymkode: fef11...b90

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler Canada, men sommer/høst

Anonymkode: fb331...a4f

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Bli voksen. I sivilisasjonen.

Hvilken sivilasjon ...? Samfunnet rundt oss har for lengst mistet det som skal til for å kalle det sivilisert - med mindre man mener at Paradise Hotel eller henslengte el-sparkesykler som blinde snubler i er et eksempel på sivilisasjon.

Fantastisk idé, TS - håper du får det til; det finnes mennesker som lever som eneboere i naturen i årevis og våre forfedre klarte seg fint i steinalderen, så det burde ikke være noe problem å klare dette i ett år, men da bør man nesten ha tilgang til dyr man kan jakte på og/eller fisk - bærsesongen er dessverre kort.

Anonymkode: 0846a...8f4

• Liker 5
Skrevet

Hehehe, nice try.

Anonymkode: c166f...690

Skrevet

Sopp og bærsesongen er veldig kort. Kan hende det ikke finnes der du får hytte heller. Itillegg trenger du mye mer vitaminer og eventuelt kjøtt. Du er avhengig av tungt fysisk arbeid når du ikke vil ha mobildekning. Da har du heller ikke strøm eller vann. Da må du hogge ved og bære vann. 

Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hvordan å leve på denne måten, forberede deg og så gjøre deg klar for en sånn opplevelse. Må lever du bare i en drømmeverden. 

Anonymkode: d20b3...2c0

• Liker 9
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en 20 år gammel jente/kvinne som ønsker å bo et år i en hytte i skogen. Ønsker helst at det skal være så langt borte fra sivilisasjonen som mulig, og ingen telefondekning. Formålet med oppholder er å fordype meg i religion og filosofi for å finne meg selv. Tenker at det må være mulig å dra til en matvarebutikk rundt en gang i mnd for å hamstre inn mat, men ellers ønsker jeg å leve mest mulig av bær og sopp fra skogen. Hadde vært utrolig fint om det var i nærheten av et tjern, grunnen et at jeg blir kreativ av å oppholde meg rundt mystisk natur.

Er det noen som vet hvordan man kan finne en slik hytte? Jeg trenger ikke innlagt vann eller strøm, men hadde vært bra med mulighet for vedfyring.

Det står flere hytter på feks finn.no. Spes i nord kan du finne billige, avsidesliggende hytter. 

Du må uansett sette deg inn i hvor du vil ha hytte, hvilket terreng og klima. Skal du ha med jakt/fiskerettigheter? Dehydrert mat, hermetikk med mulighet for å spe på med fisk, vilt, sopp og bær er mulighet. Så lenge du vet hvordan du kan bearbeide og oppbevare det naturen gir deg. For det krever endel endring å gå fra daglig luksus med kjøl og frys, til å skulle leve uten strøm. Hvordan skal du feks  frakte inn ved og varer? Alle praktiske ting må tenkes over og legges en plan på. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 19.41):

Du kan ikke leve av bær og sopp fra skogen, disse har bare en kort sesong og du må samle veldig mye for å bli mett.

Anonymkode: 16700...1fa

Hei! Ja takk for svar, men jeg skal jo «jukse» litt. Derfor jeg ønsker å kunne dra til en matvarebutikk en gang i mnd😊 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke Norske Skog små hytter og kojer de leier ut gratis for korte perioder? Mye mulig du kan leie en i et år for en rimelig pris. Og Finnskogen er vel kjent for å være litt mystisk og trolsk. Men så veldig langt unna sivilisasjonen ligger det jo ikke.

Anonymkode: 9d2d4...5e2

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor mye ute og har gjort det siden jeg var liten. Dette kan jeg med en gang si at du ikke er klar for. Prøv en helg først. Gjør feil, lær og legg et grunnlag først.

Anonymkode: 38ea3...69c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 17.54):

Burde kanskje ta jegerprøven først, sopp og bær varer ikke lenge.

• Liker 2
Skrevet

seriøst ! Jeg har gjort akkurat det samme !!! Det er det beste du kan gjøre for deg selv. Alt for få har fokus på åndelig vekst i dag , finne seg selv, finne svar, lytte. Når det er helt stille rundt deg så vil du finne ut hvem du er og hva som er riktig for deg. 

• Liker 1
Skrevet

TS, hvor mye penger har du? Kan du betale for et år i en hytte utenfor allfarvei, med alt av mat og ved tilkjørt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...